استرالیا حاضر به حضور در تهران نشد (تور استرالیا)

به گزارش مجله عکس، پنجره پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی بسکتبال در شرایطی قرار است از فردا در تهران آغاز گردد که استرالیا، یکی از رقبای ایران در این مرحله حاضر به سفر به ایران نشد. استرالیا که از ماه پیش در مذاکره با فدراسیون جهانی بسکتبال در پی بازی با ایران در زمین ثالث بود، به موقع برای دریافت ویزای ایران اقدام نکرد.

استرالیا حاضر به حضور در تهران نشد (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در واقع رخ دادن اتفاقات و حوادث اخیر در ایران، استرالیا را بر آن داشت تا در نامه نگاری با فدراسیون جهانی، با اشاره به ناامنی ایران درخواست کند میزبانی رقابت های پنجره پنجم از ایران گرفته گردد و بازی ها به کشور دیگری برده گردد. این درخواست از همان روز های نخست با واکنش منفی مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران روبرو شد. آن ها اعلام کردند از آنجا که ایران پیش تر برای بازی با استرالیا به آن کشور سفر نموده، حاضر نیستند در جایی به غیر از ایران، با این رقیب روبه رو شوند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که به غیر از استرالیا، چین هم در این گروه حضور دارد؛ ولی چینی ها نه تن ها زودتر از موعد برای دریافت ویزای ایران اقدام نموده اند؛ بلکه با تعداد نفراتی بالا به ایران سفر نموده و قرار است فردا، 20 آبان، مقابل تیم ملی بسکتبال ایران صف آرایی نمایند.

به این ترتیب تیم ملی بسکتبال قرار است به فاصله دو ماه و نیم از آخرین ملاقات رسمی خود (ششم شهریور - ملاقات با استرالیا) حالا در چارچوب پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف حریفش برود. این پنجره از مسابقات د ر حالی پیش روی بسکتبال ایران واقع شده است که ملی پوشان کشورمان به خاطر عملکرد نه چندان قاطعی که در پنجره های قبل داشتند، موقعیت قابل استنادی در گروه F ندارند؛ به طوری که برای کسب سهمیه و قطعی کردن صعودشان ضمن تأثیر پذیر بودن از نتایج دیگر تیم های هم گروه، احتیاج دارند دو ملاقات خانگی خود در این پنجره را با برد پشت سر بگذارند. استرالیا که از سفر به ایران سر باز زده و باید منتظر واکنش کمیته های انضباطی مربوطه بود. پیش از این ملاقات با دو تیم چین و استرالیا 20 و 23 آبان در استادیوم آزادی برنامه ریزی شده بود. ملی پوشان ایران که در گروه F انتخابی جام جهانی قرار دارند، در پنجره ششم و پایانی مسابقات هم باید با ژاپن (چهارم اسفند) و چین (هفتم اسفند) رقابت داشته باشند.

تیم ملی بسکتبال به خاطر دو باختی که در مرحله اول انتخابی جام جهانی (پنجره اول تا سوم) مقابل قزاقستان متحمل شد، شرایط سختی در گروه دارد. استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین حریفان ایران در این گروه هستند. البته نتایج ملاقات های مرحله اول برابر قزاقستان و بحرین لحاظ می گردد و همین مسئله شرایط ایران را برای صعود پیچیده تر نموده است؛ به طوری که علاوه بر عملکرد و امتیازاتش از ملاقات های برگزار شده، از نتایج دیگر تیم ها هم برای صعود تأثیر خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2196

به "استرالیا حاضر به حضور در تهران نشد (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا حاضر به حضور در تهران نشد (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید