انتقال اجساد کوهنوردان جان باخته در ارتفاعات یخچال یخار دماوند

به گزارش مجله عکس، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از انتقال اجساد کوهنوردان جان باخته در ارتفاعات یخچال یخار دماوند اطلاع داد.

انتقال اجساد کوهنوردان جان باخته در ارتفاعات یخچال یخار دماوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: درپی گزارش مردمی به مرکز امداد و نجات هلال احمر استان در روز 16 مرداد مبنی بر سقوط دو نفر کوهنورد در ارتفاعات یخچال یخار دماوند، تیم امداد کوهستان پایگاه رینه جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با تجهیزات کامل به منطقه اعزام شدند.

او اضافه نمود: تیم امدادی با وجود شرایط نامساعد جوی پس از دو روز کوشش مستمر به ارتفاعات 4400 متری قله دماوند رسید و به دلیل شرایط سخت، امکان صعود و جستجو میسر نشد.

فخاری گفت: در روز سوم درخواست بالگرد امدادی شد که صبح روز سه شنبه بالگرد امدادی حامل نجاتگران از محل زمین فوتبال رینه با هدف فرود در ارتفاعات تخت فریدون به پرواز عایدی که متاسفانه به دلیل شرایط بسیار بد جوی و ورزش باد شدید امکان فرود بالگرد در منطقه مورد نظر مقدور نشد و به ناچار بالگرد به زمین فوتبال رینه بازگشت.

او اضافه نمود: با توجه به شرایط موجود مقرر شد تیم امداد کوهستان مجددا به طور زمینی به ارتفاعات تخت فریدون صعود کند که نجاتگران در ساعت 18 روز سوم به منطقه تخت فریدون رسیدند اما به دلیل تاریکی هوا ادامه جستجو به روز چهارم موکول شد.

فخاری گفت:در روز چهارم که مقارن با روز چهارشنبه 19 مرداد بود تیم امداد کوهستان به ارتفاعات یخار رسیدند و به اجساد دو کوهنورد دسترسی پیدا کردند اما به دلیل شرایط نامساعد و بعلاوه مصدومیت یکی از نجاتگران بازگشت زمینی ممکن نبود و مجددا از سازمان امداد و نجات درخواست بالگرد شد که در ساعت 17 روز پنجم عملیات انتقال تیم امدادی به همراه اجساد کوهنوردان انجام شد.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2153

به "انتقال اجساد کوهنوردان جان باخته در ارتفاعات یخچال یخار دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال اجساد کوهنوردان جان باخته در ارتفاعات یخچال یخار دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید