کوه پانی؛ جزیره پرچم و گردشگری متفاوت در تایلند!

به گزارش مجله عکس، تو بابو پیروز به یافتن کوه پانی شد و وفادار به عهد خود، پرچمی را بر فراز صخره سر به فلک کشیده آن بر افراشت. بر همین اساس، نام کوه پانی که در زبان تایلندی به معنای جزیره پرچم است، بر این مکان قرار گرفت.

کوه پانی؛ جزیره پرچم و گردشگری متفاوت در تایلند!

خبرنگاران - کوه پانی (Koh Panyee) یا کو پانی یک جامعه جزیره ای کوچک است که با قایق دم بلند حدود 20 دقیقه از اسکله سوراکول در استان پانگ نگا (Phang Nga)، تایلند فاصله دارد. حدود 1600 نفر از 360 خانواده به طور دائم در این جزیره زندگی می نمایند. همه آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از نوادگان تو بابو (Toh Baboo) و خانواده و دوستانش هستند. اینها نخستین افرادی بودند که حدود 200 سال پیش در کوه پانی ساکن شدند.

تو بابو و دو خانواده دیگر سرزمین مادری خود در اندونزی را ترک کردند تا با قایق در پی مکانی نو برای زندگی بگردند. این افراد با هم عهد کردند که اگر یکی از آنها جایی را پیدا کرد که در آن ماهی به اندازه زیاد وجود داشته و همه بتوانند در آن زندگی نمایند، با افراشتن پرچمی روی کوهی با بیشترین ارتفاع ممکن به دیگران علامت دهد.

تو بابو پیروز به یافتن کوه پانی شد و وفادار به عهد خود، پرچمی را بر فراز صخره سر به فلک کشیده آن بر افراشت. بر همین اساس، نام کوه پانی که در زبان تایلندی به معنای جزیره پرچم است، بر این مکان قرار گرفت.

کوه پانی یکی از جاذبه های گردشگری مطرح تایلند محسوب می گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

دهکده کوه پانی

کوه پانی بیشتر از صخره های آهکی بزرگ و تقریبا عمودی تشکیل شده است. صدها کلبه، آلونک، رستوران و خانه هایی که افراد محلی در آن زندگی می نمایند روی پایه هایی در آب های کم عمق دریا ساخته شده اند. تعداد ستون های چوبی و بتنی که این جامعه شگفت انگیز را روی آب نگه داشته اند، به طور دقیق معین نیست، اما یک شاهکار مجذوب کننده و منحصر به فرد از مهندسی بی قاعده است.

دهکده ماهیگیری کوه پانی دارای یک مدرسه، یک مسجد، یک مرکز سلامت و بهداشت، تعداد زیادی مغازه های کوچک سوغاتی فروشی و چند رستوران بزرگ رو به دریای آندامان است. خانه های ییلاقی برای اقامت شبانه نیز وجود دارند.

بعلاوه، یک زمین فوتبال که با استفاده از تکه های چوب قدیمی و قایق های ماهیگیری ساخته شده، بر معروفیت کوه پانی افزوده است. این زمین فوتبال به پانی اف سی یاری کرد تا به یکی از پیروز ترین تیم های فوتبال جوانان در جنوب تایلند تبدیل گردد. بعلاوه، امکان تجربه بازی فوتبال روی یک زمین شناور برای گردشگران وجود دارد.

جامعه کوه پانی

زمانی که به کوه پانی می رسید، بلافاصله با راهنماهای جوان بسیاری روبرو خواهید شد که قصد دارند خانه خود را به شما نشان دهند. داشتن برق و آب، و اتصال به اینترنت از جمله مواردی هستند که این افراد روی آنها تکیه می نمایند.

افراد محلی به شرایط محیط زیست نیز توجه ویژه ای دارند. به همین دلیل، مدرسه کوه پانی پروژه های مختلفی را راه اندازی نموده است که از آن جمله می توان به یک برنامه بازیافت بطری ها و قوطی ها اشاره نمود. بطری ها و قوطی های جمع آوری شده به نفع مدرسه فروخته می شوند و دهکده نیز تمیز باقی می ماند. بعلاوه، معلمان مدرسه پرورش سبزیجات با استفاده از روش های آب کشت (هیدروپونیک) را به دانش آموزان خود آموزش می دهند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2270

به "کوه پانی؛ جزیره پرچم و گردشگری متفاوت در تایلند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه پانی؛ جزیره پرچم و گردشگری متفاوت در تایلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید