انواع ویزای گرجستان و راهنمای اخذ آن

به گزارش مجله عکس، از زمانی که خبر نزدیک شدن عضویت گرجستان به اتحادیه اروپا به گوش رسید، بسیاری از افراد در کوشش برای اخذ ویزای گرجستان درآمدند. گرجستان کشوری آسیایی-اروپایی است و بخشی از آن در منطقه اروپا قرار گرفته است. از همین رو در کوشش است تا با تکیه بر بخش اروپایی خود، جزو اتحادیه شنگن درآید. کوشش های این کشور تا به امروز باعث شده تا دریافت ویزا برای ورود اتباع خود به کشورهای اروپایی از میان برداشته گردد که این گام، برای مردم گرجستان بسیار موثر بوده است.

انواع ویزای گرجستان و راهنمای اخذ آن

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در سال 2020، رای گیری ها بر آن شد تا فعلا عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا و ناتو برقرار باشد. بدین ترتیب، از چند وقت دیگر، برای ورود به گرجستان احتیاج به اخذ ویزای شنگن خواهد بود. در حال حاضر ویزای گرجستان، ویزای شنگن نیست اما برای دریافت آن باید به کنسولگری این کشور که در ایران قرار گرفته است، رفت.

چرا دریافت ویزای شینگن تا این حد مهم است؟

ویزای شینگن یکی از قوی ترین ویزاهای دنیا است که با اخذ آن می توانید بدون احتیاج به دریافت ویزای جداگانه به 26 کشور اروپایی سفر کنید. درواقع شینگن یک قرارداد بین چندین کشور اروپایی است که آن ها را یک منطقه واحد قرار داده است و بر اساس این توافقنامه، افرادی که ویزای یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن را دریافت نموده اند، دیگر احتیاجی به دریافت ویزا از کشورهای دیگر ندارند و با همان ویزا می توانند به همه کشورهایی که عضو این اتحادیه هستند، سفر نمایند. اگر ویزای گرجستان هم جزو ویزاهای شنگن شود، با دریافت این ویزا، هر ایرانی می تواند به راحتی به فرانسه، آلمان، هلند و … سفر کند.

انواع ویزای گرجستان

برای دریافت ویزای گرجستان می توانید از روش های زیر اقدام کنید.

  1. ویزای کاری گرجستان
  2. ویزای تحصیلی گرجستان
  3. ویزای توریستی گرجستان
  4. ویزای سرمایه گذاری گرجستان
  5. ویزای درمانی گرجستان

همه ویزاهای گفته شده در قالب یک فرمت ثابت هستند که به وسیله کنسولگری این کشور در ایران، به صورت الکترونیکی صادر می شود. روش های دریافت ویزای گرجستان با توجه به نوع آن متفاوت است.

ویزای کاری گرجستان

ایرانیان در حال حاضر می توانند بدون احتیاج به اخذ ویزای کاری گرجستان، به گرجستان سفر نمایند و به مدت 45 روز، در جستجوی کار باشند. در این صورت می توانند بعد از یافتن شغل، مجوز کاری دریافت نمایند. از آن جایی که نرخ بیکاری در گرجستان بالا است بهتر است برای سفر به این کشور، ویزای کاری را انتخاب نکنید. مگر این که دعوتنامه کاری دریافت نموده باشید که بدین ترتیب می توانید با خیالی آسوده به این کشور سفر کنید.

ویزای تحصیلی گرجستان

برای تحصیل در گرجستان در هر مقطعی که هستید باید مدارک و درخواست خود را به دانشگاه، کالج و … ارسال کنید و سپس، دوره های تخصصی مربوط به همان مقطع تحصیلی را سپری کنید و بعد از تطابق سازی و دریافت دعوتنامه از گرجستان، می توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

ویزای توریستی گرجستان

ویزای توریستی گرجستان متداول ترین ویزایی است که ایرانیان دریافت می نمایند. بدین ترتیب افرادی که قصد سفر به گرجستان را دارند و می خواهند از دیدنی های گرجستان بازدید نمایند، باید ویزای توریستی گرجستان را دریافت نمایند. برای ملاقات اقوام و بستگان نیز، می توانند این ویزا که جزو ویزاهای نوع C هست را دریافت نمایند. مدت زمان ویزای توریستی محدود است و اگر بیشتر از زمان داده شده در این کشور بمانید، در لیست سیاه این کشور وارد می شوید.

ویزای گرجستان به وسیله سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری گرجستان

سرمایه گذاری در هر کشوری احتیاج به اخذ ویزای سرمایه گذاری دارد. بدین ترتیب، می توانید مبلغی را به کشور خارجی تزریق کنید و از آن، کسب درآمد کنید. معمولا ویزای سرمایه گذاری گرجستان 5 ساله است.

مدارک اخذ ویزای گرجستان

  • پاسپورت
  • رزومه کاری
  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه مسافرتی
  • گردش اقتصادی و تمکن اقتصادی
  • در صورت ملاقات اقوام و یا اخذ ویزای کار: دعوت نامه
  • عکس
  • برای ویزای تحصیلی گرجستان نیز نامه پذیرش از سوی دانشگاه، اجاره نامه یا نامه پذیرش خوابگاه الزامی است.
منبع: سفرمی
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1044

به "انواع ویزای گرجستان و راهنمای اخذ آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ویزای گرجستان و راهنمای اخذ آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید