بازگشت اولین گروه دانشجویان ایرانی به گرجستان

به گزارش مجله عکس، خبرگزاری خبرنگاران- اولین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه های گرجستان که پس از شیوع پاندمی کرونا پیروز به بازگشت به گرجستان نشده بودند، امروز وارد این کشور شدند.

بازگشت اولین گروه دانشجویان ایرانی به گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سفارت ایران در تفلیس اعلام نمود: پیرو پیگیری های به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و هماهنگی های اجرا شده با وزارت خانه های خارجه ، آموزش و دانشگاه های گرجستان، امروز دوشنبه اولین گروه از دانشجویان ایرانی دانشگاه های گرجستان که پس از شیوع پاندمی کرونا پیروز به بازگشت به گرجستان نشده بودند، وارد این کشور شدند.

در پرواز روز دوشنبه هواپیمایی قشم ایر در نهایت دانشجویانی پیروز به عزیمت به گرجستان گردیدند، که اسامی آنها در لیست نهایی اعلام شده از سوی سفارت گرجستان در تهران به هواپیمای قشم ایر قرار داشته است.

مجوز صادره از سوی دولت گرجستان در مرحله اول برای دانشجویانی صادر شده است که دارای کارت اقامت بوده و اسامی ایشان از سوی دانشگاه ها به وزارت علوم گرجستان اعلام شده و در نهایت مورد تایید ستاد مقابله با کرونای این کشور قرار گرفته است.

شایان ذکر است، همانگونه که پیشتر اعلام شد، پیگیری و مجوز های کلی بر اساس مذاکرات سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با دولت گرجستان صورت پذیرفته و ادامه خواهد داشت. لکن بر اساس توافق انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دستگاه های ذیربط در گرجستان، جزئیات نحوه حضور دانشجویان و صدور مجوزها منوط به ارائه مدارک از سوی دانشگاه ها و هماهنگی ایشان با وزارت آموزش و علوم گرجستان است.

لذا دانشجویان عزیزی که پیروز به عزیمت به گرجستان با پرواز روز دوشنبه نشده اند، ضروری است در مورد تکمیل و پیگیری دریافت مجوز خود با دانشگاه محل تحصیل تماس حاصل کنند تا امکان بازگشت ایشان در پروازهای آینده فراهم آید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز فرایند مذاکرات و پیگیری های خود را جهت بازگشت سایر دانشجویان ایرانی و برطرف موانع حضور در دانشگاه های محل تحصیل از دستگاه های متولی دولت گرجستان، ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1210

به "بازگشت اولین گروه دانشجویان ایرانی به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت اولین گروه دانشجویان ایرانی به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید