برترین بازی های داستان محور پلی استیشن 5؛ از خدای جنگ تا رزیدنت اویل

به گزارش مجله عکس، در گذشته قبل از اینکه سیستم گیمینگ آنلاین و چند نفره وجود داشته باشد، تمامی عناوین بازی تک نفره بودند. به همین تعداد این عناوین به شدت زیاد بوده و هواداران زیادی هم داشتند. نکته اصلی اینجاست که عناوین تک نفره آرامش خاصی دارند. همینطور اینکه مسائل بازی های آنلاین مثل قطعی اینترنت و مواردی از این دسته را ندارد. همین موضوع باعث شده که عمر این عناوین تا الان به جای مانده و بازی های تک نفره تا این حد هوادار داشته باشند.

برترین بازی های داستان محور پلی استیشن 5؛ از خدای جنگ تا رزیدنت اویل

وقتی بحث در خصوص بازی های تک نفره و داستانی می گردد، سونی فزونی را در این زمینه بر عهده دارد. شرکت های زیرمجموعه سونی مثل ناتی داگ عملکرد بسیار خوبی داشته و عناوین به شدت زیبایی می سازند. همین موضوع باعث شده تا کنسول پلی استیشن 5 برای افرادی که به تجربه عناوین تک نفره و داستانی علاقه دارند، کنسول اصلی باشد.

با این حال بازی های تک نفره زیادی برای کنسول پلی استیشن 5 وجود داشته که همه آن ها قطعاً با کیفیت نیستند. از طرفی به علت اینکه معمولاً بازی های داستانی طولانی هستند، وقت زیادی از شما می گیرند. پس بهتر است شما از میان عناوین مختلف برترین مورد را انتخاب نموده و زمان خود را برای آن بگذارید. به همین علت در این متن ما کوشش کردیم تا برترین بازی های تک نفره کنسول پلی استیشن 5 را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

محافظان کهکشان مارول (Marvels Guardians of the Galaxy)

شرکت سازنده: Eidos Interactive

سال عرضه: 2021

برخلاف تصور، بازی محافظان کهکشان یکی از برترین عناوین ساخته شده از مجموعه مارول است. این بازی داستان بسیار خوبی داشته و مهم تر از همه از لحاظ طراحی کرکتر و شخصیت پردازی بسیار قوی است. به همین علت بعضی از افراد معتقدند که بازی محافظان کهکشان مارول از فیلم های آن نیز بهتر است.

در این بازی شما ارتباط میان کرکترهای مختلف گروه را حس خواهید کرد و از طرفی داستان بازی نیز بامزه است. نکته اصلی بازی محافظان کهکشان کنترلی است که کاربر روی کل گروه داشته و پایه بازی بر اساس همکاری میان این افراد است. همینطور اینکه دشمنان هم تنوع خوبی داشته و غولآخرهای مهیجی هم در این بازی وجود دارد.

خانه بازی استرو (Astros Playroom)

شرکت سازنده: Team Asobi

سال عرضه: 2020

زمانی که شما کنسول پلی استیشن 5 را بخرید، این بازی به شکل رایگان در آن وجود دارد. این بازی در اصل قرار بود توانایی ها و قابلیت های خاص پلی استیشن 5 را به کاربران نشان دهد و به همین علت است که انتظارات از آن چندان بالا نبود. با این حال خانه بازی استرو یکی از برترین عناوین تک نفره برای این کنسول نسل نهمی سونی است. همینطور اینکه اطلاعات زیادی از کنسول را به شما نشان می دهد.

در اصل خانه بازی استرو برای افرادی است که در پی این هستند تا کودک درون خود را دوباره زنده نمایند. این بازی از تمامی قابلیت های کنسول پلی استیشن 5 استفاده نموده و به شما نشان می دهد که عملکرد این کنسول به چه شکل است. به همین علت نباید انتظار داستان خاصی از آن داشته باشید ولی از لحاظ گیم پلی و پلتفرمینگ یک بازی بسیار با کیفیت است. همینطور اینکه شرکت سازنده به برترین نحو محیط بازی را ساخته تا کاربران از آن خسته نشوند. همینطور اینکه به صورت رایگان در کنسول وجود دارد. پس چرا تجربه نکنید!

فاینال فانتزی 7 اینترگرید (Final Fantasy 7: Intergrade)

شرکت سازنده: Square Enix

سال عرضه: 2020

اگر شما به سبک نقش آفرینی علاقه داشته باشید، قطعاً با مجموعه فاینال فانتزی آشنایی دارید. این عناوین سابقه بسیار زیادی در دنیای گیمینگ داشته و تعداد زیادی بازی دارند. با این حال فاینال فانتزی 7 را یکی از برترین بازی های این مجموعه می دانند. اینترگرید در اصل محتوای بیشتری به این بازی فوق العاده اضافه نموده و آن را از قبل هم بهتر نموده است. همین موضوع باعث شده تا بازی فاینال فانتزی 7 اینترگرید یکی از برترین عناوین تک نفره و نقش آفرینی برای کنسول پلی استیشن 5 باشد.

داستان بازی بسیار خوب است. از طرفی به علت بازسازی خوبی که صورت گرفته، از لحاظ بصری نیز بازی فاینال فانتزی 7 به شدت پیشرفت نموده است. مبارزات در این بازی بسیار سریع بوده و شما را به راحتی به چالش می کشد. همینطور اینکه طراحی دنیا و داستان بازی به شکلی است که شما را از ابتدا تا پایان در صندلی خود میخکوب می نماید. یکی از نکات جالب فاینال فانتزی 7 توجه زیادی است که شرکت سازنده به موسیقی آن نموده است. به همین علت است که شما از تجربه این باز یقطعاً لذت خواهید برد.

بازسازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4 Remake)

شرکت سازنده: Capcom

سال عرضه: 2023

کپکام روند بسیار خوبی را برای مجموعه رزیدنت اویل در نظر گرفته است. این شرکت داستان بازی را با شماره های اصلی مثل 7 و 8 ادامه داده و از طرفی در کوشش است تا عناوین قبلی را بازسازی کند. به همین علت است که مجموعه رزیدنت اویل توانسته هواداران زیادی را به خود جلب کند. بازی رزیدنت اویل 4 یکی از عناوین به شدت خوب این مجموعه بوده که بعضی باور دارند برترین بازی رزیدنت اویل است. حال کپکام نیز بازی را به روز نموده تا گیمرهای نو نیز از آن لذت ببرند.

بازی رزیدنت اویل 4 را می توان یک عنوان ترسناک کامل دانست. این بازی از لحاظ گرافیکی بسیار با کیفیت بوده و گیم پلی بسیار سریعی دارد. همینطور اینکه محیط بازی نیز بسیار مجذوب کننده بوده که باعث می گردد بازیکنان از آن لذت ببرند. در کنار این موارد شرکت سازنده در رزیدنت اویل 4 چندین پازل مختلف قرار داده تا کاربر تنوع زیادی را در بازی تجربه کند. دشمنان نیز در این بازی بسیار سخت بوده که باعث می گردد تجربه رزیدنت اویل چندین برابر مجذوب کننده تر بگردد.

مجموعه مرد عنکبوتی مارول (Marvels Spider-man Series)

شرکت سازنده: Insomniac Games

سال عرضه: از 2018

اگر شما از هواداران کمیک بوک ها و دنیای مارول باشید، قطعاً از بازی مرد عنکبوتی مارول لذت خواهید برد. این بازی به شدت به سبک آرکید و خاص دنیای مرد عنکبوتی وفادار بوده و همین موضوع باعث شده اصالت زیادی داشته باشد. شرکت Insomniac تمرکز زیادی روی طراحی و ساخت این بازی گذاشته و به همین علت توانسته یک عنوان به شدت با کیفیت طراحی کند. یکی از موارد بسیار مهم بازی مرد عنکبوتی مارول، سیستم تار زدن است که پیشرفت بسیار زیادی نموده است. در اصل گشت و گذار در دنیای مرد عنکبوتی یکی از برترین تجربیات موجود در دنیای گیمینگ است.

در کنار این مورد مبارزات دقیق و مجذوب کننده به همراه غولآخرهای متنوع باعث شده که شما از بازی مرد عنکبوتی خسته نشوید. دنیای بازی مرد عنکبوتی نیز به شدت گسترده بوده و دارای محتوای بسیار زیادی است. در کنار عنوان اصلی ما شاهد عرضه بازی مایلز مورالس (Miles Morales) هم بودیم که یک شخصیت نو را به دنیای این بازی معرفی کرد. همینطور اینکه از لحاظ مکانیسم مبارزه پیشرفت بسیار زیادی نسبت به مرد عنکبوتی اصلی داشت.

مجموعه هورایزن (Horizon Series)

شرکت سازنده: Guerilla Games

سال عرضه: از 2017

مجموعه هورایزن را می توان یکی از خلاقانه ترین عناوین موجود برای کنسول های پلی استیشن دانست. این بازی ترکیب جالبی از قدیم و نو را به کاربر نشان می دهد. به این شکل که در دنیای هورایزن ربات های بسیار زیادی وجود داشته و از طرفی سلاح های مبارزه شما تیر و کمان و مواردی از این دسته است. این ترکیب باعث شد که عناوین هورایزن هواداران بسیار زیادی در دنیا داشته باشند.

بازی هورایزن زیرو داون که در سال 2017 عرضه شد، دنیا را با این سبک خاص آشنا کرد. پس از آن بازی فوربیدن وست (Forbidden West) عرضه شد که همان سبک را به کمال رساند. بازی فوربیدن وست یک عنوان به شدت گسترده با دنیای متنوع است که از این سبک خاص بازی برترین استفاده را می نماید. در کنار آن اضافه شدن دشمنان انسان و دهکده های مختلف بازی شده تا بازی فوربیدن وست یک عنوان به شدت مجذوب کننده برای دوست داران سبک دنیا باز باشد.

مجموعه خدای جنگ (God of War)

شرکت سازنده: Santa Monica

سال عرضه: از 2018

اگر شما از هواداران سبک تک نفره و داستانی هستید، باید عناوین خدای جنگ را تجربه کنید. از سال 2018 با عرضه اولین خدای جنگ با سبک نو، روند کلی این عناوین تغییر زیادی کرد. در اصل بازی های گفته شده شماره 4 در مجموعه خدای جنگ هستند اما از آنجایی که داستان و روند بازی تغییر زیادی نموده، شرکت سازنده هم نام آن را از اول آغاز کرد. بازی خدای جنگ دارای مبارزات بسیار مجذوب کننده و نفس گیر بوده و از طرفی دنیای به شدت زیبایی دارد.

نکته اصلی در خصوص بازی خدای جنگ داستان آن است. هر دو عنوانی که اخیراً از این مجموعه عرضه شده اند، داستان به شدت خوبی داشته و کاربر را به طور کامل درگیر می نمایند. داستان بازی خدای جنگ پس از ماجراهای کریتوس با خدایان یونان است و حال کریتوس یک فرزند دارد. به نوعی چیزی برای از دست دادن دارد و رفتار او با چیزی که ما از کریتوس قدیمی می شناسیم تفاوت زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا هر دو عنوان خدای جنگ به شدت مجذوب کننده بوده و از برترین عناوین تک نفره کنسول پلی استیشن 5 باشند.

رچت اند کلنک: ریفت اپارت (Ratchet and Clank: Rift Apart)

شرکت سازنده: Insomniac

سال عرضه: 2021

بازی ریفت اپارت از لحاظ گرافیکی یکی از برترین عناوین ساخته شده در حال حاضر است. این بازی به طور کامل از توان پلی استیشن 5 استفاده نموده و حتی آن را به چالش می کشد. بیشتر منتقدان می گویند که عناوین رچت اند کلنک شباهت زیادی به فیلم های پیکسار دارند. این حرف لزوماً نکته منفی به حساب نمی آید. بلکه نشان می دهد که این عناوین تا چه حدی از لحاظ داستانی و گیم پلی با کیفیت هستند.

رچت اند کلنک: ریفت اپارت تنها گرافیک نیست. بلکه از لحاظ داستانی نیز این بازی بسیار مجذوب کننده بوده و ارتباط خاصی را میان کرکترهای مختلف بازی نشان می دهد. در کنار این موارد شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا این بازی مفرح و متنوع باشد. به همین علت سلاح های مختلفی در این بازی وجود دارد. همینطور اینکه دنیای ریفت اپارت از دو بخش مجزا تشکیل شده که در بعضی مواقع به هم متصل می شوند.

آخرین ما: قسمت 1 (The Last of Us: Part 1)

شرکت سازنده: Naughty Dog

سال عرضه: 2022 (نسخه پلی استیشن 5)

وقتی بحث در خصوص عناوین داستانی می گردد، نمی توان به بازی آخرین ما اشاره نکرد. این بازی از لحاظ داستانی به شدت قدرتمند بوده و ناتی داگ به برترین نحو آن را طراحی نموده است. بازی آخرین ما قسمت 1 سرآغاز ماجرای الی و جوئل است. دو عدد از دوست داشتنی ترین کرکترهای دنیای گیمینگ که در کوشش هستند تا در دنیای خشن بازی آخرین ما دوام بیاورند. جوئل که فرزند خود را از دست داده حال با الی آشنا شده و ارتباط میان این دو بسیار خاص است.

در کنار داستان زیبای بازی آخرین ما دنیای زیبایی هم دارد. به این شکل که برای زامبی ها (البته در بازی به آن ها متبلایان (Infected) گفته می گردد) یک داستان زمینه ای وجود داشته و شما باید علت آن را در جای جای بازی پیدا کنید. دنیای بازی پر از محتوا است و عنوان آخرین ما تجربه واقعی یک بازی دوام آوری است. این بازی در ابتدا در سال 2013 عرضه شد و پس از موفقیت بسیار زیادی که کسب کرد، شرکت سازنده تصمیم گرفت آن را برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر نیز در سال گذشته عرضه کند.

الدن رینگ (Elden Ring)

شرکت سازنده: From Software

سال عرضه: 2022

در فهرست برترین بازی های تک نفره و داستانی لزومی ندارد که تنها به بازی های انحصاری اشاره کنیم. الدن رینگ یکی از عناوین بسیار خوب و البته غیرانحصاری پلی استیشن 5 است که قطعاً ارزش تجربه را دارد. این بازی توانست عنوان برترین بازی سال 2022 را کسب کند که لیاقت آن را داشت. الدن رینگ یک عنوان نقش آفرینی و دنیا باز بسیار خاص است که با دنیای گسترده خود توجه گیمرها را به خود جلب کرد. شرکت سازنده نیز تمام کوشش خود را کرد که از این دنیا نهایت استفاده را نموده و به همین علت محتوای بسیار زیادی در این بازی وجود دارد.

در کنار دنیای خاص، داستان بازی الدن رینگ هم جالب است. با این حال مانند عناوین دیگر چندان راحت به شما ارائه نمی گردد. بلکه باید در دنیای بازی بگردید و کارهای مختلف را انجام دهید تا بتوانید داستان کلی بازی را متوجه شوید. در میانه راه شما با شخصیت های مختلف آشنا شده که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. بازی الدن رینگ یک عنوان راحت نیست. به همین علت می تواند به راحتی شما را ساعت ها درگیر نموده و حتی امکان دارد در مواقعی شما از ادامه بازی منصرف شوید. با این حال الدن رینگ یکی از عناوین بسیار زیبا و مهم دنیای گیمینگ بوده که قطعاً ارزش تجربه کردن را دارد.

چند مورد افتخاری

قطعاً در این فهرست 10تایی نمی توان همه بازی های موجود برای کنسول پلی استیشن 5 را قرار داد. نکته اصلی اینجاست که بسیاری از این عناوین در اصل برای کنسول پلی استیشن 4 ساخته شده و تنها برای کنسول نسل نهمی سونی بهینه شده اند. ما در این فهرست عناوینی را انتخاب کردیم که برای کنسول پلی استیشن 5 ساخته شده یا اینکه شرکت سازنده یک نسخه جداگانه برای این کنسول عرضه نموده است. با این حال تعدادی مورد دیگر وجود دارند که می خواهیم در اینجا مطرح کنیم.

  1. گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima): این بازی یکی از برترین عناوین انحصاری پلی استیشن 4 بوده که با گیم پلی خوب و دنیای زیبا توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.
  2. ریترنال (Returnal): ریترنال یکی از برترین عناوین روگ لایک (Rogue Like) ساخته شده در این چند سال اخیر است. این بازی با طراحی دنیای عجیب و گیم پلی روانی که دارد توانست توجه گیمرها را به خود جلب کند. روگ لایک یک سبک خاص است. با این حال اگر به این سبک علاقه دارید، ریترنال مخصوص شماست.
  3. دیمنز سولز (Demons Souls): بازی دیمنز سولز یک عنوان بسیار سخت است. با این حال اگر شما با سبک کار میازاکی آشنا باشید، این بازی برای شما ساخته شده است.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2290

به "برترین بازی های داستان محور پلی استیشن 5؛ از خدای جنگ تا رزیدنت اویل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های داستان محور پلی استیشن 5؛ از خدای جنگ تا رزیدنت اویل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید