برترین باغ های گل مسکو ؛ 5 بهشت کوچک در قلب روسیه

به گزارش مجله عکس، برترین باغ های گل مسکو هرسال در بهار از میان برف سفید و مخملین سربرمی آوردند و شهر را از قبل زیباتر می نمایند. شما ساعت های زیادی را صرف تماشا این باغ های خارق العاده بکنید و یک لحظه هم خسته نشوید. با هم به تماشا 5 بهشت کوچک در قلب روسیه در برترین باغ های گل مسکو در خبرنگاران می رویم.

برترین باغ های گل مسکو ؛ 5 بهشت کوچک در قلب روسیه

کشف راز گل های سرخ در باغ رز سوکولینیکی

برترین باغ های گل مسکو | Sokolniki Park

تابستان سال جاری، روزاریوم مسکو که یکی از معروف ترین پارک های مسکوست، 55امین سالگردش را جشن گرفت. در سال 1957 این پارک زیبا برای فستیوال جهانی جوانان افتتاح شد. امروز هیچ چیز از دوران شوروی در این جا باقی نمانده، اما این رزاریوم بزرگ و زیبا و با چشم اندازی فوق العاده در زمان حال خودش، جایی دیدنی بود. هنوز هم می توانید رنگ قرمز عجیب گلستان را در کنار پرچم های سرخ شوروی سابق تصور کنید که برای بازگشایی و افتتاح آن برپا شده بود.

تقارن کامل، چشمه هایی در راستاهای متقاطع مرکزی، کپرها و دیوارهای گیاهی و گل های رز با رنگ قرمز محسورنماینده از جزئیات پارک هستند. در این باغ فقط رزها دلبری نمی نمایند، باغ های گل کوچک متفاوتی مثل زنبق (Lili) شما را غرق در رنگ و بو خواهد نمود. باغ های قرمز، آبی، باغ های پر از عطر و باغ رز معطر برترین قسمت های پارک هستند. وقتی حرف از رز می گردد، این جا یکی از 5 بهشت کوچک در قلب روسیه به شمار میرود.

این جا برترین مکان برای کسانی ست که تنهایی و سکوت را دوست دارند. در تابستان ها هر 2 بخش روزاریوم همه روزه به جز دوشنبه ها از ظهر تا 9 شب باز هستند.

باغ 160 ساله دانشگاه مسکو

Moscow Central Botanical Garden از معروف ترین باغ های مسکو

در مرکز مسکو به فاصله دو دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو میرا، یکی از برترین باغ های گل مسکو قرار گرفته است. این جا باغ گیاه شناسی قدیمی دانشگاه مسکوست که در سال 1706 به فرمان پتر کبیر به مرکز کاشت گیاهان دارویی تبدیل شد. این مکان یکی از برترین باغ های گل مسکو به شمار میرود. همان طور که در تاریخ آمده، تزار پتر کبیر با دستان خودش، صنوبرهای این باغ را کاشت و در سال 1850 میلادی آن را برای بازدید عموم آزاد کرد.

باغ گیاه شناسی یکی از مکان های مورد علاقه اهالی مسکوست. آن هایی که در پی منبع الهام می گردند، هر هفته به باغ می آیند و گل های نو و زیبا را سیر و سیاحت می نمایند. در اواخر پاییز هم بوته ها و گل های صدتومنی (Paeonia)، حسابی از بازدیدنماینده ها دلربایی می نمایند.

Greenhouse Botanical Garden | گلخانه معروف باغ Botanical

در تابستان باغ از ساعت 10 تا 10 شب باز است. باغ برای پیک نیک خانوادگی جای خیلی خوبی است و در شنبه ها و یکشنبه ها،صدای بچه ها و بازی آن ها در باغ می پیچد و شما کمی آن طرف تر از محل بازی آن ها، در یکی از رستوران ها یا کافه ها با آرامش بنشینید و لذت ببرید.

بزرگ ترین باغ گیاه شناسی اروپا روی جنگل باستانی مسکو

باغ گیاه شناسی نو دانشگاه مسکو بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی در اروپاست. این باغ در 14 آپریل سال 1945 میلادی ساخته شد، اما در حقیقت تاریخش بسیار قدیمی تر است. در محل کنونی این باغ بقایای یک جنگل بکر را کشف شده که در قرن ها پیش، اطراف مسکو را احاطه نموده بود. اولین اثر از این جنگل در تاریخ نویسی قرن 16ام پیدا می گردد که آن را به عنوان شکارگاه مورد علاقه شاهزادگان نام می برد. حتی امروز هم بخش قابل ملاحظه ای از باغ به شکل جنگل است.

در حدود 200 گونه مختلف از درخت و 350 نوع بوته این جا روییده اند. اگر گل ها را هم به این دو اضافه کنیم، چیزی در حدود 2 هزار گونه مختلف گیاهی این جا در یکی از باغ های گل مسکو وجود دارد. الماس باغ، روزاریوم یا همان باغ رز آن است که به مقدار 2.5 هکتار به سمت جنوب غربی پارک کشیده شده است. 300 نوع گل رز در این جا در کنار هم می رویند. اگر سخت گیر هستید به بخشی که با گیاهان روییده بر صخره متمایز شده اند، بروید و تراس های پرگل که با درخت جونی پار پوشیده شده اند و گیاهان همواره سبز و باغ ژاپنی را ببینید که با همکاری معماران ژاپنی درست شده است.

مزیت دیگر این باغ راستا های بسیار برای دوچرخه است. البته برای دوچرخه سواری یکی بلیت جداگانه باید بگیرید، اما این لذت را از دست ندهید. در تابستان ها باغ از ساعت 10 صبح تا 8 شب به غیر از دوشنبه ها و پنج شنبه ها باز است.

باغی به بزرگی یک دانشگاه روی تپه های جادویی ووروبیووی

محوطه باغ های گیاه شناسی دانشگاه مسکو نزدیک ساختمان اصلی دانشگاه است. این جا یکی از 7 جای پر حادثه در دوران استالین، دیکتاتور سابق جماهیر شوروی و یکی از برترین باغ های گل مسکو است.

باغ در حدود 30 هکتار مساحت دارد. سبزیجات، گل های رز، گیاهان کوهی، درختان میوه ، یاس، گلخانه ها و بسیاری چیزهای دیگر این باغ را متنوع تر از باغ های مشابه نموده است. در نگاه اول این جا جایی برای پژوهش های علمی ست و یک پارک عمومی محسوب نمی گردد، اما ورود برای دانشجویان آزاد است و برای عموم سیاحت در باغ از طریق یک لیدر انجام می گردد که اطلاعات زیادی در خصوص گیاهان باغ به شما خواهد داد. به علاوه باغ به دلیل تحت حفاظت بودن بسیار تمیز است و شلوغی در آن نمی بینید.

باغ گیاه شناسی دانشگاه مسکو روی تپه های Vorobiovy

برای بازدید، برترین کار این است که به سایت باغ مراجعه کنید و یک سیاحت درون باغی برای خودتان انتخاب کنید (با توجه به علاقه تان) و قبل از این که ساعت آن گردش برسد،10 یا 15 دقیقه جلوتر در محل در ورودی باغ حاضر شوید. حتی اگر هیچ کس در سایت به غیر از شما این بخش را برای گردش انتخاب ننموده باشد برنامه همچنان برای شما برگزار خواهد شد.

باغ کوزمینکی-لیوبلینو، یکی از برترین باغ های گل مسکو

کوزمینکی (Kuzminki) یکی از اولین پارک های مصنوعی و چشم انداز سازی ها در فضای سبز مسکوست. با این که از اولین هاست، اما از زیباترین ها هم محسوب می گردد. ساختمان قدیمی متعلق به قرن 18 و 19 میلادی، دریاچه، آبشار و رودخانه ای برای عکاسی برترین مکان ها هستند.

باغ Kuzminki از برترین باغ های مسکو در مرکز شهر

در سبک پارک بین سنت های فرانسوی و انگلیسی ارتباط جالبی برقرار شده است. از سال 2001 نمایشگاه گل و گیاه شهری این جا برگزار می گردد. در سال 2012 نام این جا به چکامه گل (Flower Ballade) تغییر کرد و به یادبود پیروزی بر نیروهای ناپلئون در 1812 تبدیل شد.

همه چیز در پارک از قبیل بیلبوردها و تیرهای چراغ برق، همه با گل پوشیده شده اند. اگر فکر می کنید که این جا خیلی هم نمی تواند مجذوب کننده باشد، زمان برگزاری فستیوال را برای رفتن به پارک کوزمینکی انتخاب کنید تا نظرتان عوض گردد.

(Kuzminki-Lyublino)

برترین باغ های گل مسکو که نباید از دست شان داد:

باغ کوزکوو (Kuzkovo)

باغ-موزه تزاری (Tsaritsyno Museum)

باغ لفورتوو (Lefortovo)

باغ-موزه کولومنسکویه (Kolomenskoye)

باغ هنر موزئون (Muzeon)

نکته جالب:

طبق سنت، در اطراف فضاهای کرملین پر از گل های قرمز است و هرچه به سمت مرکز شهر می روید، گل های سفید بیش تر می شوند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2144

به "برترین باغ های گل مسکو ؛ 5 بهشت کوچک در قلب روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین باغ های گل مسکو ؛ 5 بهشت کوچک در قلب روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید