ترکیب مفهوم جنگل و هتل در معماری خیره کننده هتل پارک رویال سنگاپور

به گزارش مجله عکس، با هتل مجلل پارک رویال آن پیکرینگ (Parkroyal on Pickering) در محوطه شهری سنگاپور با طراحی منحصر به فرد هتل در باغ، آشنا شوید.

ترکیب مفهوم جنگل و هتل در معماری خیره کننده هتل پارک رویال سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

باید بسیار در افکارتان غرق شده باشید که در حین قدم زدن و گشت و گذار در خیابان های زیبای محله چینی ها در سنگاپور، جنگل بتنی واقعی را نبینید. پارک رویال آن پیکرینگ با طراحی شگفت انگیز چندطبقه و لباسی از شاخ و برگ های سبز رنگ در تقاطع خیابان پیکرینگ، در حقیقت، یک هتل دوستدار محیط زیست است. این هتل به تازگی پیروز شده است برای چهارمین سال متوالی در انجمن ورلد تراول اواردز (World Travel Awards) در بخش آسیا و استرالیا، عنوان هتل سبز پیشروی آسیا را به خود اختصاص دهد.

این پیروزی بر تخصص هتل در زمینه نوآوری های سبز و دوستدار محیط زیست و همچنین چگونگی ادغام آن ها برای بهتر کردن تجربه مهمانان در طول سفر، تاکید دارد. هتل پارک رویال آن پیکرینگ با مفهوم تحسین برانگیز هتل در باغ به نظر می آید در خط مقدم ابتکارات پایدار در بخش هتلداری و مهمان نوازی در سنگاپور و سراسر منطقه آسیا، قرار داشته باشد.

بنابراین، تصمیم گرفتم تا در خصوص اقدامات مطلعانه محیط زیستی آن ها کندوکاو کنم و بفهمم چه چیزی این هتل را پایدارترین هتل کل آسیا نموده است. پس از لی کین سنگ، مدیر بازاریابی هتل خواستم تا ما را به یک پیاده روی سبز در اطراف هتل ببرد.

پایداری برای پارک رویال به چه معنا است؟

لی کین سنگ پاسخ داد:

پایداری برای ما یعنی دریافت یک تصمیم مطلعانه در زندگی هر روزمان تا بتوانیم با تغییر عادات مان، ردپای خود را در فراوری کربن کم کنیم. به غیر از زیرساخت های سبزمان، ما متعهد هستیم که به مهمانان و کارکنان این مجموعه بیاموزیم که چرا پایداری مهم است و اینکه چرا باید زندگی دوستدار محیط زیست را به عنوان روش زندگی انتخاب کنیم.

انگیزه ساخت این هتل سبز چه بود؟

زمانی که گروه هتلداری پن پسیفیک (صاحب و مدیر هتل پارک رویال آن پیکرینگ) در حال اجرا یک آنالیز جامع در خصوص برند پارک رویال در هفت سال گذشته بود، آشکار شد که مشتریان به دنبال فضای صمیمی بیشتری در هتل مورد اقامت شان هستند. دقت بیشتر در آنالیز این برند همچنین نشان داد که نگرانی بسیاری در میان مسافران در خصوص محیط زیست وجود دارد.

با وجود این یافته ها و ترکیب با موضع گیری پارک رویال در خصوص اتصال و ارتباطات محلی، آن ها تصمیم دریافتد تا یک هتل در باغ بسازند. ساختمانی که با الهام از محیط اطراف و ویژگی های محیط زیستی منطقه، محوطه های سبز اطراف خود، یعنی فضای سبز پارک هونگ لیم (Hong Lim Park) را گسترش داد و باعث توسعه تنوع زیستی در شهر شد.

اهداف پایداری زیستی شما از چه نوعی بودند و شما چگونه به تحقق آن ها ادامه می دهید؟

لی کین سنگ پاسخ داد:

زندگی سبز در مرکز تجربه بازدیدنمایندگان در پارک رویال آن پیرکینگ است. با مفهوم هتل در باغ که یک مضمون دوستدار محیط زیست به شمار می آید، این هتل، طیف وسیعی از امکانات پایداری ابتکاری را با طراحی اضافه کردن یک جنبه تازه و سرسبز به هتلداری شهری، پیاده سازی نموده است.

استفاده از سنسورهای باران، باغ های طبیعی در طبقات بالای هتل (natural sky gardens)، حفاظت گسترده از منابع آبی، صرفه جویی در مصرف برق و روشنایی، فراوری نیرو به وسیله توان خورشیدی و کاهش استفاده از بتن در ساخت و ساز ساختمان، تنها تعدادی از نوآوری های گنجانده شده در طراحی و عملکرد هتل هستند.

چه چیزی هتل پارک رویال آن پیکرینگ را بهتر از هر هتلی در سنگاپور می نماید؟

پارک رویال آن پیکرینگ که توسط بسیاری از افراد، یک شاهکار معماری خوانده می گردد با نمای داخلی شگفت انگیز و الهام بخش، مسافران تجاری و گردشگران بسیاری را به سنگاپور جذب نموده است. این ساختار جذاب، اولین در نوع خود در دنیا به شمار می آید و در تمام منطقه، منحصر به فرد است. این هتل، تصمیم گیرندگان کلیدی و صاحبین کسب و کار را تشویق می نماید تا به جای هتل های موردنظرشان به کاوش در یک تجربه هتل در باغ بی نظیر بپردازند؛ تجربه ای که تنها پارک رویال آن پیکرینگ می تواند به آن ها پیشنهاد کند.

چه چیزی آن را سبزترین هتل آسیا نموده است؟

پارک رویال آن پیکرینگ با 367 اتاق، اولین هتل در باغ سنگاپور به شمار می آید که شامل 15 هزار متر مربع فضای سبز (50 گونه مختلف از گیاهان)، متشکل از باغ های طبیعی در طبقات بالای هتل، آبشارها و دیوارهای مزین به گلدان و گیاه، می گردد. دیوارهایی که بیش از دو برابر کل منطقه زمینی هتل را تشکیل می دهند و در مقیاس بی سابقه ای در مرکز شهر ساخته شده اند.

گونه های گیاهان در این هتل اعم از درختان سایه دار (shade trees)، نخل های بلند، گل های مختلف، درختچه های پربرگ و پیچک های آویزان در تمام دیوارها، تنوع زیستی شهر را تقویت می نمایند.

فضای سبز وسیع، گرما را به خود جذب و برای سطوح گرم، ایجاد سایه می نماید، فرآیند تعرق (یکی از فراوریات جانبی عمل فتوسنتز) را افزایش می دهد و در نهایت به بهبود کیفیت هوا منجر می گردد.

امکانات جامع حفاظت از انرژی و آب شامل سنسورهای نور، باران و حرکت و همچنین برداشت از آب باران و استفاده از آب بازیافتی می شوند. مواد و مصالح طبیعی در طراحی هتل از جمله سنگریزه ها، روشنایی و چوب تیره، آب، خزه های سبز، فرش ها و شیشه استفاده شده اند.

از ماه آگوست سال 2018، این هتل، سیاست عدم استفاده از پلاستیک را در جلسات خود به کار گرفته است. آب آشامیدنی در خانه تصفیه و در بطری، ریخته و در بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد به مهمانان، ارائه می گردد (شبیه آن هایی که در اتاق مهمانان از زمان افتتاح هتل در سال 2013، وجود دارند). برای رویدادهای بزرگ تر از آب سردکن و شیرهای آب استفاده می گردد.

لی کین سنگ گفت:

با الویت قرار دادن جایگزین های دوستدار محیط زیست و در جهت پایداری، نی های پلاستیکی از تمام رستوران ها و غذاخوری های ما حذف شده اند. ما به صورت کامل از دست نی ها خلاص شده ایم، اما اگر زمانی یکی از مهمانان ما به نی نیاز داشته باشد، نی های کاغذی به آن ها داده می گردد.

راهروهای در فضای آزاد با گیاهان ردیفی تزئین شده اند و چهار جهت سرسبز به باغ های آسمانی در طبقات بالای هتل منتهی می شوند. بیش از 60 درصد اتاقهای مهمانان با روشنایی طبیعی و هوای تازه، شما را به یاد فضای باغ می اندازند.

اولین باغ های آسمانی بدون استفاده از انرژی تجدیدناپذیر در سنگاپور، انرژی لازم خود را توسط صفحات انرژی خورشید، دریافت و با یک سیستم اتوماتیک آبیاری و کوددهی نصب شده در تمامی محوطه های گیاهان، کار می نمایند. هتل پارک رویال آن پیکرینگ بابت این سیستم، جایزه پیشگام در نیروی خورشیدی (Solar Pioneer Award) را دریافت نموده است.

اتاق های مهمانان و سوئیت ها طوری طراحی شده اند که بیشترین نور طبیعی به آن ها بتابد. هر اتاق، شامل محصولات تماما طبیعی با کامپویزیت گرانیت بازیافت شده در وان های حمام، سینک ها و سرویس بهداشتی و سنگ و چوب در دیگر وسایل است. در تمام اتاق های مهمانان و البته در سراسر هتل، سطل های بازیافت زباله برای پلاستیک، شیشه، کاغذ و زباله تر وجود دارند.

به غیر از نوآوری های سبز، ما متعهد هستیم که از رویدادهایی که در حمایت از دلایل مهم مانند کنفرانس سبز، سیاه جدید است (Green is the New Black)، فستیوال مطلعی آسیا و پلت فورم، برگزار میشوند، میزبانی کنیم.

آیا پایداری زیستی هزینه اضافی به این صنعت اضافه می نماید؟

لی کین سنگ گفت:

مشتریان ما در یک نظر مشترک با ما، اهمیت محیط زیست و سفر کردن با توجه به این نکته را به رسمیت شناخته اند. ما مجموعا، اعمال اقدامات پایداری در این صنعت را سود طولانی مدت برای محیط زیست می بینیم.

اهداف آینده شما چیست و چگونه می خواهید تجربه دوستداران محیط زیست را تقویت کنید؟

لی کین سنگ در ادامه گفت:

با ادامه آموزش اهمیت پایدار بودن به کسانی که قدم به هتل پارک رویال آن پیکرینگ می گذارند و تبدیل کردن مشتریان بیشتری به مسافران مطلع در خصوص مسائل محیط زیستی و تصمیم گیری برای انتخاب های صحیح برای زندگی روزانه آن ها در جهت کم کردن ردپای کربن، ما به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

خلق و معرفی کردن امکانات جدید پایداری زیست محیطی بدون به خطر انداختن کیفیت خدماتمان، چیزی است که ما آن را برای مهمانان فراهم می کنیم. ما امیدوار هستیم که مهمانان و کارکنانمان، روش های به کار گرفته در این هتل را با خود به مکان های دیگر ببرند و در محیط اطراف خودشان به کار بگیرند.

آیا پروژه جدید و خاص پایداری محیط زیستی در حال اجرا است؟

ما در نیمه دوم سال 2019، چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت. البته بعضی کوشش ها نیز به تازگی در هتل ما در حال اجرا است که در میان آن ها می توان به گزینه های دوستدار محیط زیست امکانات درون اتاق ها اشاره نمود. ما همچنین به دنبال گسترش فرآیند بازیافت از صابون های استفاده شده تا پلاستیک های استفاده شده، هستیم.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 506

به "ترکیب مفهوم جنگل و هتل در معماری خیره کننده هتل پارک رویال سنگاپور" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترکیب مفهوم جنگل و هتل در معماری خیره کننده هتل پارک رویال سنگاپور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب مفهوم جنگل و هتل در معماری خیره کننده هتل پارک رویال سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید