تهیه اطلس میراث طبیعی کشور

به گزارش مجله عکس، شناخت و معرفی مصادیق میراث طبیعی کشور و تهیه اطلس میراث طبیعی کشور از برنامه های گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در امسال است.

تهیه اطلس میراث طبیعی کشور

ناصر رضایی مدیر گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، هدف از ایجاد گروه اطلس میراث طبیعی کشور را جهت تحقق اهداف و وظایف پژوهشی پژوهشگاه و ارتقاء سطح علمی طرح های پژوهشی در حوزه میراث طبیعی و راهنمایی آن ها در جهت متناسب با نیازهای فکری و کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت.

او گفت:

با هدف بهره گیری از فرصت ها و توان علمی کارشناسی موجود در عرصه ملی و بین المللی به یاری ابزار مطالعه و پژوهش، پشتیبانی فکری(فراوری فکر و دانش) بخش اجرائی و اداری سازمان، گروه میراث طبیعی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است.

رضایی بیان نمود:

این گروه به منظور انجام پژوهش های بنیادی، توسعه ای و کاربردی و برگزاری سمینارها، همایش ها و نشست های علمی و تخصصی در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری پایدار و یاری به ارتقای فرهنگ و دانش فنی و تخصصی در امور میراث طبیعی گام برمی دارد.

مدیر گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، انجام پژوهش های مربوط به موضوع گروه پژوهشی میراث طبیعی در خارج از ایران براساس برنامه های ارائه شده سازمان و روابط و مبادلات فرهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه که مشترکات فرهنگی یا طبیعی بیشتری با ایران دارند را از وظایف این گروه گفت.

به گفته وی، شناخت و معرفی مصادیق میراث طبیعی کشور، تهیه اطلس میراث طبیعی کشور، بانک اطلاعاتی رایانه ای و پایگاه میراث طبیعی ایران در شبکه جهانی اینترنت از جمله برنامه های این گروه در امسال است.

رضایی، همکاری و هماهنگی با پژوهشکده ها و دیگر گروه های مستقل پژوهشی در راستای تبادل و انتقال دانش و دستاوردهای پژوهشی صورت گرفته و برنامه ریزی برای پژوهش های آینده و بعلاوه یافتن داده ها و راهکارهای نو و ارائه طرح های پژوهشی تلفیقی و در نهایت رسیدن به یک شناخت کلی و جامع از میراث طبیعی کشور را از دیگر امور محوله این گروه برای امسال گفت.

ایشان در ادامه با اشاره به نشست های تخصصی که با حضور کارشناسان این حوزه با حضور پژوهشگران در سال 96 به وسیله گروه میراث طبیعی برگزار گردید توضیح داد:

در سال 97 نیز گروه میراث طبیعی 4 نشست علمی تخصصی برگزار خواهد نمود که در آن ها به موضوعات مختلف و مرتبط با حوزه میراث طبیعی پرداخته خواهد شد.

رضایی گفت:

در هر یک از این نشست ها به اقتضای موضوع از متخصصین، پژوهشگران و کارشناسان مربوطه برای ارایه سخنرانی در حوزه مرتبط با میراث طبیعی دعوت به عمل می آید.

رضایی، فرهنگ میراث طبیعی، میراث طبیعی و ثبت ملی و جهانی، میراث طبیعی، حفاظت و مدیریت و میراث طبیعی، مردم، گذشته و مکان را عناوین این نشست ها گفت و گفت:

برگزاری 2 کارگاه در دو فصل مختلف سال (احتمالا تابستان و زمستان) و همایش میراث طبیعی و توسعه پایدار که در کنار همایش بزرگتر میراث فرهنگی و توسعه پایدار در یک پنل تخصصی در شهریور ماه برگزار خواهد شد از دیگر برنامه های این گروه در امسال خواهد بود.

منبع: کجارو / fanousnews.com
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2018

به "تهیه اطلس میراث طبیعی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه اطلس میراث طبیعی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید