جزئیات اعطای اقامت 5 ساله سرمایه گذاران خارجی که به بورس ایران بیایند

به گزارش مجله عکس، مشاور رییس سازمان بورس در امور بین الملل، جزئیات طرح اعطای اقامت 5 ساله به سرمایه گذاران خارجی را که اقدام به خرید سهام، اوراق یا واحدهای صندوق سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران نمایند، را تشریح کرد.

جزئیات اعطای اقامت 5 ساله سرمایه گذاران خارجی که به بورس ایران بیایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهادار بیژنی با اشاره به شیوه نامه اعطای مجوز اقامت 5 ساله به سپرده گذاران و سرمایه گذاران خارجی و مستندات قانونی آن گفت: این مصوبه اگرچه از پیشینه قانونی برخوردار و پیش از این از تصویب هیات وزیران گذشته بود، اما اشاره صریحی به فعالیت در بازار سرمایه و خرید سهام نکرده بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری با سخنگوی دولت در بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان 7+3 به صراحت بر آن تاکید و موضوع آن را رسانه ای کرد.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل اضافه کرد: پیش از این در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مالی و طی مصوبه 15 تیر 1398 هیات وزیران مقرر شده بود برای تشویق سپرده گذاری و سرمایه گذاری تصمیماتی گرفته گردد . لذا سلسله جلساتی با حضور مسوولان وزارت کشور، سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و دیگر نهادهای مرتبط برگزار و نهایتا منجر به تصویب شیوه نامه اعطای مجوز اقامت 5 ساله به سپرده گذاران و سرمایه گذاران خارجی شد.

بیژنی شرح داد: بر این اساس، افرادی که حداقل مبلغ 250 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر در بازار سرمایه کشور سرمایه گذاری نمایند، به همراه همسر، فرزندان پسر کمتر از 18 سال و دختر مجرد و پدر و مادر (حداکثر به تعداد پنج نفر)، مجوز اقامت دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که تعداد افراد بیش از پنج نفر باشد، متقاضی باید به ازای هر نفر، مبلغ 50 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر مورد قبول بانک مرکزی سرمایه گذاری یا سپرده گذاری کند.

بیژنی در مورد نحوه اقدام سرمایه گذاران برای دریافت مجوز اقامت گفت: افراد متقاضی با توجه به ضوابطی که در شیوه نامه اعطای مجوز اقامت 5 ساله به سپرده گذاران و سرمایه گذاران خارجی آمده می توانند به وسیله سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران اقدام و مجوز اقامت دریافت نمایند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در خاتمه گفت: از آنجا که بین المللی شدن بازار سرمایه یکی از مهمترین مواردی است که در دستور کار سازمان بورس است و این سازمان برای سرمایه گذاری خارجی اهمیت زیادی قایل است ، طبیعتا این مصوبه قابل تمدید نیز خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1657

به "جزئیات اعطای اقامت 5 ساله سرمایه گذاران خارجی که به بورس ایران بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اعطای اقامت 5 ساله سرمایه گذاران خارجی که به بورس ایران بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید