قیمت طراحی ویلا: خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟

به گزارش مجله عکس، یکی از عمده ترین راهکار های افراد برای حل مسائل شهرنشینی، خرید ویلا یا زمین در شمال است.

قیمت طراحی ویلا: خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟

جهت دریافت خدمات قیمت طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

زندگی آپارتمان نشینی امروز، مسائلی را برای افراد شهرنشین ایجاد نموده است و مسائلی را برای آنان به همراه آورده است. از جمله مهم ترین مسائلی که این سبک زندگی برای افراد به ارمغان آورده است این است که آپارتمان نشینان از نعمت داشتن باغ های زیبا و زندگی آرام، محروم شده اند.

در چنین شرایطی برخی از افراد برای حل این معضلات به راهکارهایی اندیشیده اند. یکی از عمده ترین راه چاره های این دسته از افراد برای حل مسائل شهرنشینی، خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال است تا به وسیله خرید ملک مورد نظر در این ناحیه خوش آب و هوا بر معضلات زندگی شهر نشینی غلبه نمایند و اوقات یا روزهایی را در این منطقه ها سپری نمایند.

برای بهره مند شدن از منظره ها زیبا و خوش و آب و هوا در شمال ایران و خرید ویلای مناسب در این ناحیه ضروری است فاکتورهایی مورد نظر قرار بگیرند تا به انتخاب مناسب برای خرید ویلا در شمال یاری نمایند. در این مقاله قصد داریم به بیان چند نمونه از فاکتورهای اساسی که ضروری است در هنگام خرید ویلا در شمال حتما مد نظر قرار بگیرند بپردازیم.

1. خرید ویلای ساحلی یا جنگلی در شمال

به طور معمول سازندگان ویلا در شمال، سعی می نمایند از تمامی زیبایی ها و طبیعت موجود در این منطقه، نهایت استفاده را بنمایند و از این اماکن در جهت ساخت ویلای مناسب استفاده نمایند. چراکه افراد مختلف در زمینه خرید ویلا در شمال، دارای سلائق متعددی نیز هستند.

همین عامل باعث شده تا تمرکز عمده این سازندگان هم به ساخت ویلا در منطقه ها مختلف معطوف گردد. یکی از منطقه ها عمده قابل استفاده در شمال در جهت ویلا سازی، منطقه ها جنگلی است یا ویلاسازان به علت علاقه مشتریان به سمت ساخت ویلاهای ساحلی می فرایند. بنابراین ضروری است شما در هنگام خرید ویلا در شمال، از قبل بدانید که چطور ویلایی می خواهید. آیا ویلای جنگلی مد نظر شما است یا ویلای ساحلی.

بدین منظور ضروری است گفته گردد که ویلاهای جنگلی در دل جنگل جای دارند یا در منطقه ها کوهپایه ای ساخته می شوند. این منطقه ها و و یلاهایی که در آن ساخته می گردد فضایی بسیار سرسبز و با نشاط دارند. یکی از ویژگی های عمده این ویلاها دوری از شهر است که موجب می گردد فضایی بی سروصدا به وجود بیاید.

در حقیقت در این منطقه ها، سر و صدای پرندگان و حیوانات جایگزین سر و صدای انسان ها و ماشین ها می گردد. از طرف دیگر وجود پرندگان و فضای سبز درختان نیز منظره ها بسیار دیدنی را به وجود می آورد. بنابراین توجه به این نکات و مزایا در کنار معایب دور بودن از شهر باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

2. خرید ویلای مستقل یا شهرکی

ویلاهایی که در شمال کشور ساخته می شوند، انواع مختلفی دارند. برخی از این ویلاها به صورت متمرکز و در مکانی ویژه بنا می شوند. در این شیوه سعی شده تا حد امکان ویلاها به همدیگر نزدیک باشند و یک شهرک را ایجاد نمایند. دوری از مراکز شهری یکی از ویژگی های اساسی این نوع از ویلاها به شمار می رود.

اما در برابر این نوع از ویلاها، ویلاهای مستقل واقع شده اند. این نوع از ویلاها در شمال کشور، در نزدیکی شهرها ساخته می شوند. یکی از مزایای عمده این نوع از ویلا، دور بودن از سر و صدایی است که به طور معمول در ویلاهای شهرکی وجود دارد.

اما نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه این است که ویلاهایی که به صورت شهرکی ساخته می شوند از نظر امنیت ساختمان در رتبه بالاتری نسبت به نوع مستقل آن، قرار می گیرند. چراکه ویلاهای شهرکی به طور معمول دارای نگهبان هستند و وجود نگهبانی، امنیت ویلا را تضمین می نماید. این در حالی است که در ویلاهای مستقل، خود شما باید وظیفه مراقبت و نگهبانی از ویلا را بر عهده بگیرید و امنیت آن پایین تر است.

3. خرید ویلای کوچک یا بزرگ و توجه به طراحی آن

همان طور که می دانیم ویلاهایی که در شمال کشور ساخته می شوند، سبک های مختلف طراحی را دارا هستند. این سبک های طراحی در ویلاهای شمال عبارت اند از: ویلاهای فلت، ویلاهای دوبلکس، ویلاهای تریپلکس و....

علاوه بر طراحی های مختلف، این ویلاها بعلاوه هر یک مناسب برای تعداد خاصی از افراد هستند. بنابراین ضروری است حتما در هنگام خرید ویلا در شمال حتما به این نکته توجه کنید که تعداد جمعیت خانواده شما چند نفر است یا در نظر بگیرید که شرایط خانواده شما چگونه است و... پس از آنالیز این مسائل به خرید ویلا در شمال اقدام کنید.

به عنوان نمونه چنانچه جمعیت خانواده شما کم است می توانید ویلای فلت بخرید یا اگر جمعیت شما بیشتر است به نوع دیگر ویلا فکر کنید.

4. خرید ویلای روشن یا تاریک

محیط یک ویلا از نظر طراحی نور و مقدار روشنایی طبیعی آن عنصر بسیار مهمی است. بنابراین اگر توجه به نوع نورپردازی ساختمان ویلا برای شما مهم است باید حتما قبل از خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید. به طور کلی می توان گفت هرچه ویلای مورد نظر شما از نور طبیعی بیشتری بهره برده باشد از نظر روانی نیز آرامش بیشتری به شما خواهد داد و محیطی مناسب تر برای زندگی شما فراهم خواهد نمود.

5. خرید ویلا در شمال به صورت قانونی

بسیاری از سازندگان ویلا در شمال کشور ممکن است به ساخت وساز غیر قانونی ویلا اقدام نموده باشند. بنابراین یکی از فاکتورهای مهمی که قبل از خرید ویلا در شمال ضروری است حتما به آن توجه کنید توجه به عامل قانونی بودن ساخت وساز ویلا در منطقه مورد نظر و سپس خرید آن ویلا است تا از این طریق به خرید ویلایی غیر قانونی یا دارای مشکل ساخت وساز اقدام نکنید و در دام کلاهبرداران نیفتید. بنابراین هنگام خرید ویلا در شمال ضروری است حتما مجوزهای رسمی ساخت وساز آن را به طور دقیق آنالیز کنید.

6. در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ویلا

یکی از فاکتورهای عمده که ضروری است حتما در هنگام خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید موقعیت ویلای مورد نظر و جغرافیای منطقه است. برخی از ویلاها در جاهایی ساخته شده اند که در نزدیکی حریم رودخانه هستند. هر چند چنین ویلاهایی حتما بسیار با نشاط و رویایی به نظر می رسند اما ممکن است چنین ویلاهایی در معرض بلایای طبیعی واقع شوند و از این نظر آسیب پذیر باشند.

بعلاوه ویلاهایی که در دامنه کوه بنا شده اند بسیار جذابند، اما ممکن است برای شما و خانواده شما مسائلی را ایجاد نمایند. خرید چنین ویلاهایی به ویژه برای افرادی که دارای فرزند کوچک هستند باید با دقت نظر بیشتری انجام گردد و مزایا و معایب آن به طور کامل در نظر گرفته گردد تا از مسائل بعدی پیشگیری کند.

7. در نظر گرفتن مقدار دوری یا نزدیکی ویلا به شهر

یکی از دیگر نکاتی که ضروری است هنگام خرید ویلا در شمال حتما در نظر گرفته گردد، مساله دوری یا نزدیکی ویلای مورد نظر به شهر و منطقه ها مسکونی شهری است. این فاکتور به ویژه برای افرادی که در پی سکون و آرامش هستند بسیار مهم است؛ بنابراین اگر مقدار دور بودن از سر وصدا برای شما از عوامل اساسی و مهم است. حتما این نکته را نیز قبل از خرید ویلا در نظر بگیرید.

منبع: کجارو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2004

به "قیمت طراحی ویلا: خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت طراحی ویلا: خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید