دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش مجله عکس، سرپرست دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است اما در محیط های عملیاتی دیگر نیز می توان چنین مهارت هایی را کسب کرد.

دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگاران؛ دکتر سیدمحمد مقیمی در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران که مصادف با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار به صورت حضوری و وبیناری برگزار گشت در سخنانی با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، اظهار کرد: سه مؤلفه این شعار در سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران قابل تجلی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل و معضلات حوزه های مختلف متاثراز حوزه مدیریت فرهنگی پدید آمده است و برای جلوگیری از بروز مسائل باید کار فرهنگی انجام گردد.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: برای فعالیت های فرهنگی غیر از مباحث تئوریک و تئوریزه کردن آنها در عرصه دانشگاه، احتیاج به عرصه عمل و حوزه میدان نیز وجود دارد.

دکتر مقیمی با بیان اینکه حدود 70 درصد بدنه مدیریتی کشور در عرصه های مختلف را، فعالان فرهنگی تشکیل می دهند، اضافه کرد: کانون ها، نشریات و انجمن ها محلی برای تمرین مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان هستند.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت دانشجویی، فرصتی برای ساختن است، بیان نمود: اگر فرصت دانشجو بودن را از دست دهیم، فرصتی برای ساختن و رشد نخواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است اما در محیط های عملیاتی دیگر نیز می توان چنین مهارت هایی را کسب کرد.

دکتر هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی نسبت به مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی در کنار علم آموزی شان، اظهار کرد: حیات اجتماعی یک ملت فقط به زیست فیزیولوژیک آن وابسته نیست بلکه باید در روبرو با کسانی که مرزهای مشترک زیستی دارند، تغذیه نمایند تا منجر به پویایی، ظهورو بروز اندیشه و فراوریاتی گردد که منشا آن فکر، عقل و عاطفه است.

دکتر بهرامی احسان با اشاره به اینکه فرهنگ به علت ایجاد فضای مشترک برای فهم، درک متقابل و دیکته کردن الزامات و ضروریات اهمیت دارد، گفت: بعلاوه فرهنگ انسان ها را برای تحقق اهداف ملی به حرکت در می آورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: هیچ ملتی نمی تواند بدون فرهنگ به عنوان پشتوانه اجتماعی یک حرکت جمعی معطوف به هدف را دنبال کند، ملتی که دارای ریشه های پایدارتر فرهنگی است، قدرتمندانه تر و منسجم ترعمل می نماید و هزینه کمتری برای بقای حیات اجتماعی خود می پردازد.

وی با بیان اینکه ملتی که فقر فرهنگی دارد و فراوری معنوی ندارد و بعلاوه برای ایجاد فضای پویا، پرحرکت و بانشاط تلاشی نکند، محکوم به فنا خواهد بود، تاکید نمود: ملت بزرگ ایران در گستره تاریخی خود همیشه در فراوری فرهنگ پیشرو بوده و دستاوردهای عظیمی در حوزه های علم و دانش کسب نموده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در خاتمه گفت: دختران و پسران دانشجو با فراوری محصولاتی ارزشمند و فاخر نشان دادند که از ظرفیت های ملی و تاریخی بهره بردند و البته با بهره گیری از نبوغ خود مرزهای آینده را ترسیم می نماید.

دکتر سید عباس احمدی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با شعار ترویج فرهنگ دانشگاهی؛ اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی برگزار گشت.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور ارائه تصویری درست و کامل از فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، تجلیل و قدرشناسی از فعالان فرهنگی، معرفی آثار برجسته فرهنگی خلق شده به وسیله دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی و ترغیب دانشگاهیان به مشارکت جدی تر در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ در نماد آموزش عالی کشور صورت گرفت.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه آثار سومین جشنواره فرهنگ در 5 بخش اصلی و یک بخش فرعی تقسیم شده است، اضافه کرد: هزار و 37 اثر دریافت شده که از این میان 95 اثر برگزیده تقدیر شناخته شدند که لازمه دریافت تقدیر و برگزیده شدن، کسب حدنصاب 85 امتیاز از 100 بوده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: در بخش نشریات دانشجویی از 345 اثر دریافتی 25 اثر، در بخش کانون فرهنگی از 63 اثر دریافتی 9 اثر، در بخش انجمن علمی از 81 اثر دریافتی 33 اثر، در بخش دانشگاهیان برتر از 430 اثر دریافتی 15، در بخش معاونین و کارشناسان فرهنگی از 10 اثر دریافتی 8 اثر و در بخش سخنرانی ترویجی دلتا از 92 اثر دریافتی 5 اثربرگزیده شده اند.

به گزارش امور سامانه ها و روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ مهدی تجلی دبیر تخصصی بخش دانشگاهیان برتر جشنواره، محمد قوشچیان دبیر مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و علیرضا صبا دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران گزارشی از بخش های متبوع خود در این جشنواره ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1917

به "دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه برترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت های فرهنگی و اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید