درگ مجذوب کننده 2 مرسدس بنز از دو دنیای متفاوت!

به گزارش مجله عکس، این دو خودرو از برترین محصولات مرسدس بنز هستند که یکی از آنها به دنیای خودروهای پیشرانه احتراق درونی و دیگری به دنیای خودروهای الکتریکی تعلق دارد.

درگ مجذوب کننده 2 مرسدس بنز از دو دنیای متفاوت!

خبرنگاران - در ادامه شاهد یک رقابت درگ نیم مایلی (804 متر) بین مرسدس آ ام گ جی تی 63 بنزینی و یک مرسدس آ ام گ ئی کیواس 53 الکتریکی خواهیم بود. این دو خودرو از برترین محصولات مرسدس بنز هستند که یکی از آنها به دنیای خودروهای پیشرانه احتراق درونی و دیگری به دنیای خودروهای الکتریکی تعلق دارد.

در شرایطی که پیشرانه های احتراق درونی همچنان هواداران خود را دارند، اما از خودروهای الکتریکی به عنوان آینده صنعت خودروسازی نام برده می گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

رقابت آ ام گ جیتی 63 با آ ام گ ئیکیواس 53

جی تی 63 به یک پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی همراه با یک موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز است که در مجموع 843 اسب بخار نیرو و 1400 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند. این خودرو 2305 کیلوگرم وزن دارد. در مقابل، موتورهای الکتریکی ئی کیواس 53 توانایی فراوری 761 اسب بخار نیرو و 1020 نیوتن متر گشتاور را دارند. این خودرو 2580 کیلوگرم وزن دارد.

مرسدس آ ام گ جی تی 63

مرسدس آ ام گ ئی کیواس 53

با توجه به این اعداد به نظر می رسد که جی تی 63 بنزینی نسبت به مدل الکتریکی برتر است. اما ئی کیواس 53 همچون دیگر خودروهای الکتریکی، بلافاصله نیروی خود را فراوری می نماید و هیچ تاخیری برای شروع به کار توربوها وجود ندارد.

با این وجود، فراوری فوری نیرو در نهایت برای غلبه بر اسب بخار کمتر یا وزن اضافه کافی نیست. در مسابقه درگ که به وسیله Carwow صورت گرفته است، جی تی 63 اگرچه در رقابت نخست شکست می خورد، اما با غیر فعال کردن سامانه پایداری الکترونیکی در دو رقابت بعدی با اختلاف چشمگیر بر ئی کیواس 53 غلبه می نماید.

ئی کیواس 53 می تواند در 3.4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند، اما این برای غلبه بر مدل بنزینی کافی نیست. جی تی 63 دارای یک موتور الکتریکی است که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. در ترکیب با پیشرانه هشت سیلندر بنزینی، این خودرو می تواند در 2.84 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2263

به "درگ مجذوب کننده 2 مرسدس بنز از دو دنیای متفاوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگ مجذوب کننده 2 مرسدس بنز از دو دنیای متفاوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید