تور فرانسه ارزان: دیدنی های لیون، مهد فرهنگ و تمدن فرانسه

به گزارش مجله عکس، لیون با قدمت تاریخی بیش از 2 هزار سال، مهد فرهنگ و تمدن و سومین شهر بزرگ فرانسه است. این شهر به خاطر آثار تاریخی و معماری برجسته اش شناخته شده است. در ادامه با برترین دیدنی های لیون آشنا شوید.

تور فرانسه ارزان: دیدنی های لیون، مهد فرهنگ و تمدن فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

لیون بعد از پاریس، سومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می شود که به طرز عجیبی ناشناخته مانده است. اگرچه این شهر اغلب در برنامه های گردشگری قرار نمی گیرد، اما گنجینه های فرهنگی بسیاری دارد. قدمت تاریخی لیون به دوران امپراتوری روم باز می شود و در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تماشای های لیون، قدیمی ترین منطقه ها باستانی، محله های قرون وسطایی و خانه های رنسانس در فرانسه را شامل می شود. ویوکس لیون، کلیسای نوتردام فورویر، کلیسای جامع سنت جان باتیست، موزه هنرهای زیبا، موزه باستان شناسی و تئاتر رومی فورویر از جمله جاذبه های گردشگری لیون هستند که در تور فرانسه و تور لیون، بازدید از آن ها را نباید از دست دهید.

ویوکس لیون

ویوکس لیون (Vieux Lyon) یا شهر قدیمی، یکی از بزرگ ترین منطقه ها رنسانس در اروپا است. صنعت ابریشم لیون در قرن های 15، 16 و 17 میلادی رونق یافت و خانواده های تجار ثروتمند از سراسر فرانسه، فلاندر، آلمان و ایتالیا در این شهر مستقر شدند. آن ها خانه های مجللی به سبک های گوتیک، رنسانس ایتالیایی و رنسانس فرانسوی بنا کردند که هنوز می توان آن ها را در محله های سنت جان (Saint-Jean)، سنت جورج (Saint-Georges) و سنت پائول (Saint-Paules) دید. رستوران های سنتی، فروشگاه ها و کافه های بسیاری در محله های منطقه ویوکس لیون وجود دارد. از دیگر تماشای های ویوکس لیون می توان به موزه تاریخ لیون (Musée dHistoire de Lyon)، موزه عروسک خیمه شب بازی و سالن تئاتر گینیول اشاره نمود.

کلیسای نتردام فوویه

کلیسای نتردام فورویر (Basilica of Notre-Dame de Fourvière)، یکی از منحصر به فردترین کلیساهای فرانسه است که در اواخر قرن 19 بر فراز تپه نیایش یا فورویر بنا شد. سبک معماری این کلیسا با طراحی پیر بوسان، بسیار منحصربه فرد و دارای سبک بیزانس و رومانسک است. علاوه بر چهار برجی که در اطراف این کلیسا نهاده شده است، یک برج ناقوس با مجسمه ای طلایی از مریم مقدس هم به چشم می خورد. محراب کلیسا با موزاییک و شیشه های رنگی تزئین شده است. کلیسای نتردام فورویر در قدیمی ترین منطقه شهر نهاده شده است. بازدیدنمایندگان می توانند از قسمت موزه هنرهای مذهبی تماشا نمایند و در بالای برج شمالی، یکی از برترین مکان های عکاسی در لیون، خاطره بازدید از این کلیسا را ثبت نمایند.

کلیسای جامع سنت جان باتیست لیون

کلیسای جامع سنت جان باتیست (Primatiale Cathédrale Saint-Jean Baptiste) در مرکز منطقه ویوکس لیون نهاده شده است. این کلیسا بین قرن های 12 تا 15 میلادی ساخته شد و ساخت آن بیش از 300 سال طول کشید که تغییرات هر دوره در معماری آن کاملا مشهود است. شیشه های رنگی پنجره ها و صلیب هایی که در اطراف کلیسا به کار رفته است، متعلق به قرن 13 یا 14 میلادی است. ساعت نجومی قرن 14 که در این کلیسا نهاده شده است، یکی از دستاوردهای مهم فناوری در زمان خود بوده است. کلیسای جامع لیون در دهه 1800 میلادی بازسازی شد و ساختمانی بر جامانده از قرن چهارم را شامل می شود که قبل از ساخت کلیسای جامع در این مکان وجود داشته است. باغ باستان شناسی، یکی از تماشای های اطراف این کلیسا است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه هنرهای زیبا

در سال 1803، موزه هنرهای زیبای لیون (Musée des Beaux-Arts de Lyon) در صومعه ای متعلق به سال 1600 میلادی افتتاح شد و در سال 1990 به طور کامل مورد بازسازی نهاده شد. این موزه پس از لوور در پاریس، بزرگ ترین موزه هنرهای زیبای فرانسه است. موزه هنرهای زیبای لیون، 70 اتاق دارد که در فضای این اتاق ها نقاشی های بر جامانده از قرن 14 تا 20 میلادی، مجسمه ها و نمایشگاه های هنر مصری و شرقی را می توان دید. در موزه هنرهای زیبای لیون می توانید از تماشای آثار هنرمندان مشهور فرانسوی از جمله ادگار دگا، ون گوگ، رنوآر، سزان، ال گروکو، کانالتو، پیکاسو، مکس ارنست و فرانسیس بیکن لذت ببرید. حدود 600 اثر مصری هم در قسمت باستانی این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تئاتر رومی فورویر

تئاتر رومی فورویر لیون (Theatres Romains de Fourviere)، قدیمی ترین تئاتر در فرانسه است که به دستور آگوستوس از 17 تا 15 پیش از میلاد ساخته شد و در دوران هاردیانوس توسعه یافت. این تئاتر در نزدیکی تپه فورویر که در زمان سلطنت رومی مرکز شهر بود، بنا شده است. گالری های پلکانی، کف پوش تزئین شده و پایه های صحنه ای بزرگ در این تئاتر دیده می شود. مخروبه های اودئون (Odeon)، تئاتر کوچکی که برای نمایش های موزیکال و مسابقات شعر استفاده می شده است، در نزدیکی تئاتر فورویر نهاده شده است.

موزه باستان شناسی لیون

موزه باستان شناسی لیون که با عنوان موزه تمدن گالو رومی لیون (Gallo-Roman Museum of Lyon-Fourvière) هم شناخته می شود، در دامنه کوه و در نزدیکی تئاتر رومی نهاده شده است. در این موزه فوق العاده، آثاری از دوران گالو رومی از جمله گلدان، سنگ قبر، موزاییک، مجسمه، سکه و سرامیک به نمایش گذاشته شده است. موزه باستان شناسی لیون به خاطر وسعت و تنوع آثارش شناخته شده است. از برجسته ترین آثار این موزه می توان به تندیس بزرگ هرکول، آثار سنگی تزئینی از حمام های باستانی و 100 مترمربع موزاییک باشکوه با طرح هایی از خدای دریاها اشاره نمود.

پارک دو لا تت دو

پارک دو لا تت دو (Parc de la Tête dOr)، بزرگ ترین پارک شهری در فرانسه و مکانی محبوب برای خانواده ها، ورزش و دوچرخه سواری است. بسیاری از جاذبه های این پارک از جمله چرخ فلک، یک باغ وحش کوچک، قطار مینیاتوری و تئاتر عروسکی، مخصوص بچه ها است و امکانات ورزشی متنوعی هم در آن وجود دارد. قایق سواری در دریاچه، پیکنیک و گردش درکنار آب و تماشای منظره ها زیبا از جمله کارهایی است که می توان در این پارک انجام داد. از دیگر تماشای های این پارک، باغ جاردن بوتانیکو، گلخانه ای زیبا متعلق به قرن 19 است که طیف گسترده ای از گیاهان گرراستای از جمله کاملیا، گیاهان گوشت خوار و نیلوفر آبی جنگل های آمازون در آن به چشم می خورد.

ترابول

ترابول (Traboules) به کوچه های باریک و سرپوشیده ای گفته می شود که تجار ابریشم به منظور محافظت از پارچه های ظریف در مقابل تغییرات آب و هوایی و کوتاه شدن راستا آن ها را ساختند. منطقه ویوکس لیون دارای یکی از طولانی ترین ترابول های شهر است که از محله سنت جان آغاز می شود و تا محله دو بوف ادامه دارد. در جنگ جهانی دوم، مردم با استفاده از این معابر مخفی از حمله نازی ها فرار می کردند. امروزه، بیشتر ترابول های لیون تحت مالکیت خصوصی هستند و از آن ها به عنوان ورودی آپارتمان ها استفاده می شود. بااین حال، بازدیدنمایندگان می توانند در ساعات روز با فشردن دکمه خدمات در نزدیکی در ترابول، از چندین ترابول در منطقه ویوکس لیون تماشا نمایند.

منبع: کجارو / planetware.com / thecrazytourist.com / touropia.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2027

به "تور فرانسه ارزان: دیدنی های لیون، مهد فرهنگ و تمدن فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: دیدنی های لیون، مهد فرهنگ و تمدن فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید