در اطراف صوراسرافیل و ملک المتکلمین مرکز اسناد ایجاد می شود

به گزارش مجله عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، در اطراف صوراسرافیل و ملک المتکلمین مرکز اسناد ایجاد می شود.

در اطراف صوراسرافیل و ملک المتکلمین مرکز اسناد ایجاد می شود

قضیه چیست؟

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی بازدید از آرامگاه ملک المتکلمین و صوراسرافیل گفت: این افراد دو تن از پیشگامان جنبش مشروطه بودند و به شهادت رسیدند و جنازه آنها پشت حصار باغ شاه انداخته شد و شبانه توسط دوستداران مشروطه دفن شدند. او افزود: متاسفانه از آن تاریخ تا کنون بنای یادمان درخوری که نشان دهنده قدمت مشروطه خواهی باشد، ساخته نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جنبش مشروطه بعنوان جنبش قانون خواهی و دموکراسی خواهی سابقه بیش از جنبش اصلاحات در ژاپن دارد و حرکت مردم ایران برای حاکمیت قانون و مردم بی بدیل است. فراهانی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدام به بازسازی و نوسازی این بنا با طرح فاخر کرده، خاطرنشان کرد: طی بازدید از این مجموعه نشان می دهد که شهرداری تهران اصلی ترین کارها را انجام داده و اقدام به بازسازی اولیه کرده و بنا را از شکل مخروبه خارج و اطراف بنا را تملک کرده است.

او ضمن تقدیر از همکاری بیمارستان لقمان با شهرداری تهران گفت: باید از بیمارستان به عنوان یک نهاد متوجه مسئولیت اجتماعی تقدیر شود. اگر این احساس مسئولیت بیمارستان نبود، قطعا این بنا از بین می رفت و بیمارستان نقش بسیار مهمی در صیانت از این فضا داشته همچنین دوستان مدیریت شهری قول داده اند که جلسه ای با مهندسین مشاور و سازنده ترتیب دهند تا نوسازی و ترمیم بنای فاخر جنبش مشروطه را تسریع بخشند که امیدواریم یادمانی برای بازدید جهانگردان باشد.

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد در انتها تاکید کرد: بنا است تا در کنار این فضا مجموعه اسناد دوران مشروطه درست شود تا این مرکز اسناد، محلی برای مراجعه پژوهشگران باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1359

به "در اطراف صوراسرافیل و ملک المتکلمین مرکز اسناد ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اطراف صوراسرافیل و ملک المتکلمین مرکز اسناد ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید