راهنمای سفر به رومانی

به گزارش مجله عکس، رومانی یکی از کشورهای کمتر دیده شده تور اروپا است. شاید دلیل اصلی این بازدید کمتر، شهرت فوق‌العاده زیاد کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه باشد، چرا که این کشور از نظر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی چیزی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی ندارد. و بر خلاف برخی از کشورهای اروپایی سفر به رومانی سفری ارزان خواهد بود.

راهنمای سفر به رومانی

رومانی 4 فصل مجزا دارد. بهار در این کشور صبح‌ها و شب‌های خنک و روزهای گرم دارد. تابستان رومانی کاملا گرم است. گرمترین مناطق این کشور زمین‌های پست در مناطق جنوبی و غربی رومانی هستند. درجه حرارت در جولای و آگوست در این مناطق به 38 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. اما همیشه هوا در ارتفاعات خنک‌تر است. پاییز رومانی خشک و خنک است و زمستان‌هایش می‌تواند بسیار سرد باشد، خصوصا در مناطق کوهستانی. بارش برف نیز در دسامبر تا اواسط مارس دیده می‌شود. گرمترین ماه جولای و سردترین آنها ژانویه است. بهترین زمان برای سفر به این کشور زیبا در تور اروپا بین ماه‌های مارس و اکتبر است.

بیشتر اتاق‌های هاستل‌ها برای یک شب اقامت در حدود 30 تا 50 لئو دریافت می‌کنند و اتاق‌های خصوصی دو نفره در حدود 70 تا 80 دلار. هزینه یک شب اقامت در یک هتل ارزان دو ستاره برای اتاق یک نفره یا دو نفره در حدود 150 لئو رومانی است.

غذا در رومانی بسیار ارزان است و بیشتر وعده‌های غذایی کوچک در حدود 20 لئو هزینه دارند. در شهرهای توریستی و مهمی مانند براشوو یا سیگیشوآرا وعده‌های غذایی به همراه نوشیدنی کمی گران‌تر و چیزی در حدود 100 لئو تمام می‌شوند. هزینه‌ی خرید خواروبار برای یک هفته 160 لئو است.

هزینه بلیت تک سفره اتوبوس‌ها و قطارها در حدود 4 لئو است. نرخ بلیت اتوبوس‌ها و قطارهای میان‌شهری از 40 لئو برای یک بلیت درجه دو شروع می‌شود و قیمت آن بیشتر از 80 لئو نخواهد بود. قیمت بازدید از اکثر موزه‌ها و جاذبه‌های مختلف این کشور زیبا، بیشتر از 20 تا 40 لئو نخواهد بود.

مسافران تور اروپا در این کشور اغلب به دنبال روش خاصی برای صرفه‌جویی در پولشان نیستند. گذشته از گزینه‌هایی مانند کوچ سرفینگ عمومی (یک شبکه اجتماعی با نام مهمان‌نوازی رایگان که افراد اعلام آمادگی می‌کنند و اتاق برای خواب رایگان یک یا چند نفر در منزلشان آماده می‌کنند)، رومانی به اندازه‌ی کافی کشور ارزانی است که شما نیاز نداشته باشید برای صرفه‌جویی در پولتان کار خاصی انجام دهید.

بخارست، شهری که معماری تاریخیش، نمایشی جالب از گذشته و حال است. تعداد زیادی موزه، مکان‌های تاریخی، قبرستان‌ها، مراکز خرید و مناظری با معماری فوق العاده وجود دارد که حتما باید در تور اروپا از آنها دیدن فرمایید. هر ساله در ماه ژوئن در بخارست یک نمایشگاه صنایع دستی بزرگ برگزار می‌شود. افراد از سراسر رومانی برای فروش کالاها و محصولات خانگی خود به این نمایشگاه می‌آیند. شما در اینجا می‌توانید ظروف سفالی، منبت کاری، شیشه‌های دمیده، قالیچه‌ها، لباس‌ها و پارچه‌های رنگی بافته شده، قلاب دوزی‌ها و تخم‌مرغ‌های رنگ شده را بیابید.

سیگیشوآرا یکی از زیباترین و حفاظت شده‌ترین شهرهای قرون وسطیی رومانی است. سیگیشوآرا یک میراث جهانی محسوب می‌شود و تعداد زیادی برج‌های بزرگ، کلیساهای زیبا و خانه‌هایی قرار گرفته در خیابان‌های سنگ‌فرش شده دارد. همچنین قلعه‌ی بران که به دلیل داستان برام استاکر به نام قلعه‌ی دراکولا معروف شده است در اینجا واقع شده است.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 576

به "راهنمای سفر به رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید