آشنایی با طبیعت شگفت انگیز بالکان

به گزارش مجله عکس، شبه جزیره بالکان

در جنوب شرقی اروپا شبه جزیره ای رویایی قرار گرفته است که از جنوب با دریای مدیترانه و از شمال کوه های آلپ و سرزمین جلگه ای مجارستان، از شرق دریای اژه و دریای سیاه و از سمت غرب دریای یونان و آدریاتیک همسایه و هم مرز است و این سرزمین ها و آب ها آن را فراگرفته اند. کشورهای که در این شبه جزیره قرار دارند دارای زیباترین طبیعت هستند و از دیدنی ترین نقاط روی زمین است. کشورهای شبه جزیره بالکان شامل، یونان، آلبانی، بلغارستان، کرواسی، اسلوونی، جمهوری مقدونیه، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، رومانی و بخش اروپایی کشور ترکیه است. در این جا خبرنگاران شما را با طبیعت زیبای شبه جزیره بالکان که در برخی از این کشورها وجود دارد آشنا می نماید.

آشنایی با طبیعت شگفت انگیز بالکان

درباره شبه جزیره بالکان

شبه جزیره بالکان با وسعتی حدود 728000 کیلومتر مربع جمعیتی حدود 60 میلیون تن را در خود جای داده است. وجه تسمیه این سرزمین از رشته کوه های بالکان گرفته شده که این رشته کوه ها از قسمت مرکزی بلغارستان تا ناحیه شرقی صربستان دیده می گردد. برخی از محققان معتقدند که نام این رشته کوه واژه ای ترکی است و از زبان ترکی گرفته شده است. واژه بالکان در زبان ترکی به معنی رشته کوه هایی هستند که از درخت پوشیده شده اند و احتمال می رود وقتی قبایل ترک به این منطقه وارد شدند این نام به آن جا تعلق گرفته باشد. بالکان تا امروز در رشته کوه های بلخان در ترکمنستان که کشوری در آسیای مرکزی است شنیده می گردد. مردم این شبه جزیره با زبان های روسی، یونانی، ترکی و مقدونی صحبت می نمایند. شبه جزیره بالکان با مجموع چند کشوری که نام بردیم طبیعتی فوق العاده شگفت انگیز دارد با ساحل نیلگون رویایی و شهرهایی که با همه کوچکی شان دیدنی های تاریخی جالبی دارند. در اینجا 8 جاذبه طبیعی شبه جزیره بالکان را برای شما می گوییم.

8 مورد از طبیعت شبه جزیره بالکان

1- کرواسی، دوبروونیک (dwbrwwnyḵ)

شهر دوبروونیک شهری است که به علت شرایط ویژه ای که دارد یونسکو محافظت و حفظ آن را بر عهده دارد. این شهر منحصر به فرد در کرواسی قرار گرفته است و از شهرهایی است که شدیدا مورد توجه و علاقه گردشگران است و به عنوان یک قطب گردشگری و نقاط توریستی در این کشور و بعلاوه این شبه جزیره محسوب می گردد. این شهر رویایی در مجاورت آخرین ناحیه تنگه دوبروونیک واقع شده و از نظر معماری تاریخی بسیار جالب توجه است و برای گردشگران منطقه ها تاریخی دیدن این نقطه حائز اهمیت است. سواحل بهشت گون، بناهای تاریخی حیرت انگیز، هتل های لوکس و زیبا و چشم میزانای چشم نواز و خیره نماینده این شهر برای هر گردشگری که به این شهر سفر می نماید دنیایی از شکوه و زیبایی و اعجاب و خاطره را ایجاد می نماید. این شهر رویایی فوق العاده زیبا در سال 1979 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو جا گرفت.

2- رومانی، مارامورش (Maramvrsh)

شهرستان مارامورش در کشور رومانی یکی از مکان هایی است که با یک روز گشتن در این شهر نمی گردد به همه جای نقاط آن سر زد و در مدت کوتاهی از همه دیدنی های آن لذت برد بلکه دستکم 4 روز زمان ضروری است تا با خیال راحت در این شهرستان زیبای خاطره انگیز گشت و گذار کرد و از این سیر و سیاحت لذت برد. این شهرستان که یک منطقه تاریخی در شبه جزیره بالکان به شمار میرود و در قسمت شمالی کشور رومانی قرار گرفته است چشم میزانای روستایی منحصر به فردش انسان را به خیال انگیزترین طبیعت می برد و معماری های چوبی این روستاها و این منطقه دل انگیز ساعت ها گردشگران را به خود مجذوب می نماید بعلاوه جنگل های سرسبز روح و روان را از هر چه ملال و خستگی است رهایی می بخشد.

3- صربستان، گامزیگراد (Gamzigrad)

کشور صربستان در زمینه گردشگری و صنعت توریسم به تنهایی مثل سرزمین طلا است که هنوز برای سفر دوستان و گردشگران بطور کامل کشف نشده است در این کشور شهری به نام گامزیگراد وجود دارد که در کنار همه مجذوب کنندهیت و طبیعت منحصر به فرد و بی مثالش یادآور گالریوس امپراتوری روم است. گالریوس در این شهر که شهر بومی او محسوب می گردد کاخی بنا کرد که به عنوان میراث و اثر بازمانده از تاریخ قرن سوم و چهارم میلادی است و توجه گردشگران فراوانی را به خود جلب می نماید. شهر تاریخی گامزیگراد با حمام آب داغ، استحکامات، کاخ، باسیلیکا، بناهای دیدنی و یک بنای مکعب شکل که بنای یاد بود رومی است مکانی برای بازدید گردشگران است.

4- مقدونیه، کوه های سار (Šar Mountain)

کوه ها در هر کجای زیستگاه ما، زمین که باشند برای ما نماد آرامش بخشی و صبوری و مقاومت هستند. در اینجا و این کشور هم کوه هایی وجود دارند که دیدنی آن به گردشگران آرامش می دهد. در کشور مقدونیه یکی از کشورهایی که رشته کوه های سار در آن چشم ها را می نوازد و پیاده روی در آن منطقه یا اگر اهل کوه پیمایی باشید کوهنوردی در این کوه ها یک سرگرمی لذت بخش است قله های محکم و با اراده را ببینید دره های سرسبز و با طراوت را دیدن کنید و در کنار دریاچه های کوهستانی به رویاهایتان فکر کنید فارغ از هر دغدغه و مساله و مسئله ای. اینجا در کنار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت شبه جزیره بالکان خودتان باشید و ناب و خالص از این طبیعت ناب لذت ببرید.

5- کوزوو، کوه ها روگووا (Rugova Mountains)

باز هم کوه چون از آرامشی که کوه ها به روح خسته انسان عصر نو و هزاره سوم می دهند هر چه بگوییم کم گفته ایم. در کشور کوزوو و پارک ملی کوه های روگووا دریاچه هایی آرام، دره های عمیق و خیره نماینده، آبشارهایی شگفت آور، دره های سرسبز کوچک و قله هایی بلند منتظر گردشگران هستند تا زیبایی و آرامش خود را با بازدید نمایندگانشان تقسیم نمایند و بعد به سمت کوه های روگووا آن ها را راهنمایی نمایند.

6- مونته نگرو، دریاچه اسکادار (Lake Skadar)

در مونته نگرو دریاچه ای زیبا وجود دارد که اسکادار نام دارد و یکی از گنجینه های ملی این سرزمین محسوب می گردد چون علاوه بر تنوع و فراوانی گونه های مختلف و حیات وحش متنوع، فضای دل رباینده و جادویی آن که زیبای دریاچه ای بی نظیر را به تصویر می کشد به طرز عجیبی سحرانگیز و مجذوب کننده است و ساعت ها گردشگران را در خود فرو می برد. کوه های کارست دریاچه اسکادار را در بر گرفته اند و چشم انداز ای فوق العاده را بوجود آورده اند، دلتان را به آب آینه گون و زلال دریاچه بسپارید تا از درون مثل آن زلال و بی دغدغه و آرام باشید.

7- آلبانی، درمی (Dhërmi)

روستای کوچک درمی مثل روستاهای کشورمان آنقدر آرامش و صفا و صمیمیت در آن موج می زند که شما در این کشور احساس غریبگی نداشته باشید در این روستا گشت و گذار کنید و از هر نقطه آن یک خاطره بسازید و عکس بگیرید.

8- کرواسی، رووینی (Rowini)

شهر باستانی رووینی در کشور کرواسی یکی از دیدنی ترین شهرها و نقاطی است که به واسطه طبیعت زیبا و دل انگیزش جزء طبیعت شبه جزیره بالکان محسوب می گردد، سواحل رویایی، آب های زلال، رستوران ها و اماکن دیدنی طبیعی در این شهر کم نیست و زمان زیادی می خواهد تا از همه آن ها به میزان کافی لذت برد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2069

به "آشنایی با طبیعت شگفت انگیز بالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با طبیعت شگفت انگیز بالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید