راه اندازی 160 شرکت نوپا توسط متخصصان ایرانی

به گزارش مجله عکس، بر اساس آخرین آمارها 160 شرکت نوپا در حوزه های زیست فناوری، نانوفناوری، سلول های بنیادی، ICT، انرژی و مواد پیشرفته توسط متخصصات ایرانی خارج از کشور راه اندازی شده است.

راه اندازی 160 شرکت نوپا توسط متخصصان ایرانی

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجراست و این برنامه با ایجاد شبکه گسترده ای از پایگاه های تخصصی شامل بهترین دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور با سرعت قابل قبولی توسعه یافته است.

بیشتر کارآفرینان ایرانی در این طرح از کشورهای امریکا، کانادا، آلمان، سوئیس، سوئد و انگلیس هستند که با یاری این برنامه به ایجاد و تاسیس شرکت های نوپا در حوزه های مختلف فناورانه اقدام نموده اند.

بر اساس آخرین آمارها تا امروز بیش از 120 پایگاه تخصصی همکار به این برنامه پیوسته اند. در این برنامه بیش از 6 هزار و 500 همکاری پیروز شامل پست داک، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، تاسیس شرکت و اشتغال در شرکت های فناور ثبت شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه تخصصی همکار، فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور، فراهم کردن شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و یاری به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1290

به "راه اندازی 160 شرکت نوپا توسط متخصصان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 160 شرکت نوپا توسط متخصصان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید