سانحه دلخراش هواپیمایی در مهرآباد

به گزارش مجله عکس، تا به امروز 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

سانحه دلخراش هواپیمایی در مهرآباد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش جام نیوز به نقل از مهر؛ یک فروند هواپیمای ایران ـ 141 دقایقی پیش در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام نموده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در راستا تهران ـ طبس در حال پرواز بوده است.

این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد طبس ترک نموده است.

یک مقام مطلع در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی دهند. تا به امروز 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

بعضی منابع خبری اعلام نموده اند این هواپیما از فرودگا مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط نموده است. بعضی رسانه ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه اطلاع داده اند و بعضی نیز اعلام نموده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته است.

در تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی سپاهان در راستا تهران ـ طبس تائید شد. یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است.

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را شروع نموده اند.

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اعلام این حادثه گفت: این هواپیما که از نوع ایران 140 بوده است در اطراف تهران سقوط نموده است.

به گفته وی تعداد مسافران این پرواز هنوز مشخص نیست اما شبکه های تلویزیونی براساس منابع غیررسمی از کشته شدن حدود 40 سرنشین در این حادثه اطلاع دادند که هفت نفر از آنها کودک بودند.

شروع عملیات امدادگران

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته ها در دست نیست.

گفتنی است این هواپیما ایران 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

آمار اولیه از شمار کشته شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام(ره)

دکتر امین صابری نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته شدگان سانحه هوایی صبح امروز را گفت و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می گردد و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما اطلاع داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از شرایط قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران اطلاع داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

رحمتی زمان اعلام دقیق جزییات این سانحه را به پس از تشکیل شورای بحران استان موکول کرد و ابراز امیدواری کرد که در سانحه با حداقل تلفات روبرو شویم.

رئیس اورژانس کشور: وجود 5 نوزاد و کودک بین مصدومان را تأیید نمی کنیم

صابری نیا رئیس اورژانس کشور در گفت وگو با تسنیم تعداد مصدومان را 7 نفر گفت و گفت: 3 مصدوم شامل یک خانم و دو آقا توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند. 4 نفر هم توسط ون های عبوری به مراکز درمانی منتقل شدند. اینکه گفته می گردد 5 کودک و نوزاد در بین مصدومان وجود داشتند نیز تأیید نمی گردد.

پزشکی قانونی: اطلاعی از تعداد تلفات نداریم

سازمان پزشکی قانونی نیز با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات حادثه ندارد گفت: به محض قطعیت اخبار، اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

مدیر بحران استان تهران: جلسه شورای بحران استان به ریاست استاندار تشکیل می گردد

مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می گردد و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.

مدیر بحران استان تهران گفت: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را به وسیله رسانه ها به شهروندان برسانیم.

سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت وگو با تسنیم گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال اجرا است. اگر حال آنها وخیم تر گردد به بیمارستان مطهری منتقل می شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.

رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت وگو با تسنیم گفت: تا به امروز 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده اند.

بعضی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده اند از مسافران هواپیما نیستند

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت وگو با تسنیم گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران* خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران به تسنیم گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و شرایط آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده اند.

جلسه ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می گردد

* در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می گردد که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می گردد و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.

جعبه سیاه هواپیما برای آنالیز علت سقوط خارج شد* معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای آنالیز علت سقوط هواپیمای آنتونوف 140 سپاهان اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با 48 نفر شامل 40 مسافر و 8 خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.

وی توضیح داد: کمیسیون آنالیز سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور آنالیز علت سانحه هستند.

مجیدی تاکید نمود: تنها مرجع مشخص علت سانحه کمیسیون آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

منبع :جام نیوز

منبع: لست سکند
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 645

به "سانحه دلخراش هواپیمایی در مهرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانحه دلخراش هواپیمایی در مهرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید