مجتمع سازی رویکردی جدید در تامین فضای آموزشی، غفلت انبوه سازان از ساخت مدرسه در منطقه 22

به گزارش مجله عکس، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در ساخت فضا های آموزشی جدید به دنبال راه اندازی مجتمع های بزرگ یا حیات طیبه هستیم که امکانات بیشتری به مدرسه می دهد.

مجتمع سازی رویکردی جدید در تامین فضای آموزشی، غفلت انبوه سازان از ساخت مدرسه در منطقه 22

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مصاحبه با خبرنگار ، درباره رویکرد این سازمان برای ساخت فضاهای جدید آموزشی اظهار کرد: به دنبال ساخت فضاهایی به شکل مجتمع های آموزشی هستیم که علاوه بر کلاس درس مشاعاتی از قبیل سالن اجتماعات، حیاط بزرگ، سایت و استخر دارند.

او ادامه داد: در شهر تهران هم در مناطقی که زمین کافی در اختیار ما قرار گیرد چنین رویکردی را دنبال می کنیم و مجتمع های بزرگ یا حیات طیبه کلاس های کمتر اما مشاعات زیادی دارند بنابراین ساخت آن نیازمند اعتبار است.

کمبود فضای آموزشی در منطقه 22 تهران

رخشانی مهر در ادامه به موضوع کمبود فضای آموزشی در شهر تهران به ویژه منطقه 22 اشاره و بیان نمود: برای حل مشکل فضای آموزشی در این منطقه اداره کل نوسازی مدارس تهران پیگیر موضوع است تا امکانات لازم از سوی نهاد هایی همچون شورای شهر و شهرداری ارائه گردد چرا که در روند ساخت و ساز این منطقه، زمین با کاربری آموزشی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور توضیح داد: موضوع بعدی هم که باید به آن توجه کنیم محدودیت اعتباراتی است که با توجه به وظایف، برای نوسازی مدارس در نظر گرفته می گردد زیرا اکنون وظیفه تأمین فضاهای آموزشی جدید و ایمن را داریم اما به طور ناگهانی تصمیم بر ایجاد منطقه 22 بوده است که در آن برج های متعددی ساخته شد و هیچ تمهیدی برای ساخت مدرسه در این مناطق نشده است در این شرایط نوسازی چگونه می تواند برای این ساخت و سازهای ناگهانی ضمن انجام دیگر وظایف تأمین اعتبار کند.

او بیان نمود: وقتی منطقه 22 تشکیل شد باید از محل قانون شوراها انبوه سازان را موظف نمایند تا در کنار ایجاد برج ها فضاهای آموزشی هم برای آن در نظر بگیرند و اکنون یکی از مسائل جدی شهر تهران تأمین فضای آموزشی منطقه 22 است.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 552

به "مجتمع سازی رویکردی جدید در تامین فضای آموزشی، غفلت انبوه سازان از ساخت مدرسه در منطقه 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع سازی رویکردی جدید در تامین فضای آموزشی، غفلت انبوه سازان از ساخت مدرسه در منطقه 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید