مجمع خیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خسروشاه تشکیل می گردد

به گزارش مجله عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تشکیل مجمع خیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بخش خسروشاه اطلاع داد.

مجمع خیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خسروشاه تشکیل می گردد

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم  بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز شنبه دهم خردادماه 99 در ملاقات با بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر خسروشاه با اشاره به اینکه خسروشاه از جمله شهرهای پرتردد و گردشگرپذیر استان است، گفت: خسروشاه از جمله عظیم ترین شهرهای نزدیک تبریز است که همیشه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعال بوده و لازم است تا با بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای توسعه این حوزه اقدام گردد.

او در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر خیران این شهر در حوزه های مختلف فرهنگی، گفت: با توجه به فعالیت مستمر خیران در این شهر، تشکیل یک مجمع می تواند در حوزه حفظ و احیای آثار تاریخی و توسعه گردشگری منطقه مؤثر باشد، در این راستا با تعریف پروژه های مشارکتی سه جانبه میان اداره کل ، شهرداری و مجمع خیران فرایند تحقق اهداف توسعه گردشگری تسهیل خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر کمپ گردشگری خسروشاه در راستای توسعه گردشگری این منطقه، گفت: کمپ گردشگری خسروشاه یکی از بهترین کمپ هایی است که توسط شهرداری این منطقه ایجادشده که علاوه بر ارائه خدمات سرپایی، بهترین مکان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی است تا در آن آثار هنری، غذایی و لبنی خسروشاه را برای گردشگران معرفی گردد.

او در ادامه در مورد احیای برج کبوترخانه خسروشاه گفت: لازم است در راستای احیای برج کبوترخانه خسروشاه، طرح جامع آن توسط شهرداری ارائه گردد.

حمزه زاده در ادامه به لزوم تسریع فرایند احیای حمام تاریخی اسفهلان و تعریف کاربری مناسب با احتیاج منطقه تأکید کرد: با توجه به اینکه پیش از این بخشی از استحکام بخشی و ساماندهی این حمام تاریخی توسط اداره کل استان اجرا شده است، لذا در راستای تکمیل بازسازی و ساماندهی این حمام تاریخی، تملک اراضی پیرامونی آن لازم است، تا با اتمام بازسازی این حمام یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خسروشاه آماده بازدید و بهره مندی گردشگران گردد.

او با اشاره به ثبت ملی تاوا کوکه در فهرست آثار معنوی در سال 98 گفت: اداره کل استان در راستای ماندگاری و حفظ سایر آثار معنوی خسروشاه نیز، ثبت آثاری نظیر مراسم اهل قبیله و ... را دستور کار خود قرار داده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1081

به "مجمع خیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خسروشاه تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع خیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خسروشاه تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید