10 موزه جدید تا برنامه گردشگری تبریز2018 در تبریز ایجاد می گردد

به گزارش مجله عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ایجاد 10 موزه همچون موزه فرش، موزه مشاغل بازار جهانی تبریز، موزه صنایع دستی و .... را در برنامه های خود داریم.

10 موزه جدید تا برنامه گردشگری تبریز2018 در تبریز ایجاد می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در جلسه شورای سیاست گذاری تبریز 2018 در محل استانداری با تشریح برنامه های تدوین شده از سوی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، در تمام تاریخ ایران و آذربایجان شرقی اتفاق مهم و منحصر به فردی است که باید از این ظرفیت در جهت رشد و ترقی شهر و استان بهره جست.

دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 مطرح کرد: مقدمات تشکیل ستاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور اجرا شده است تا ظرفیت های استانی در قالب ملی نمود پیدا کند.

وی گفت: برای نیل به این منظور نقشه راهی تدوین شده و وظایف تمامی دستگاهای ذیربط در قالب کمیته های ویژه تبیین و در اختیار آن ها قرار گرفته تا همگی به صورت همسو برای پیشبرد اهداف تبریز 2018 گام بردارند.

دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 اضافه کرد: سه محور گردشگری در جهت بهره مندی هر چه بیشتر شهرستان ها از تبریز 2018 در نظر گرفته شده است که از این میان می توان به تبریز- مراغه و جنوب استان، تبریز- جلفا و شمالغرب استان و تبریز- کلیبر و جنگل های ارسباران اشاره نمود.

وی اضافه کرد: ایجاد 10 موزه همچون موزه فرش، موزه مشاغل بازار جهانی تبریز، موزه صنایع دستی و .... را در برنامه های خود داریم.

وی با عنوان اینکه متولی دبیرخانه شورای سیاست گذاری تبریز 2018، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است، اظهار امیداوری کرد که بتوانیم به طور شایسته این رویداد را هدف گذاری و راهبری نماییم.

آبدار گفت: به منظور اختصاص ردیف بودجه ویژه به تبریز 2018 جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار و پیشنهادات در این جلسات مطرح شده تا این امر در بودجه سال 96 محقق شود.

وی از دستگاه های ذیربط حاضر در جلسه خواست تا اعتبارات فرهنگی امسال خود را به سمت تبریز 2018 سوق دهند تا مردم و افکار عمومی را بیشتر با اهمیت تبریز 2018 آشنا نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 706

به "10 موزه جدید تا برنامه گردشگری تبریز2018 در تبریز ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 موزه جدید تا برنامه گردشگری تبریز2018 در تبریز ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید