مشعل پتروشیمی نوری خاموش می گردد

به گزارش مجله عکس، عملیات اجرایی پروژه بازیابی گازهای مشعل در پتروشیمی نوری به دست متخصصان داخلی با هدف حفظ محیط زیست و تبدیل گازهای مشعل به محصولات ارزشمند شروع شد.

مشعل پتروشیمی نوری خاموش می گردد

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی نوری، این پروژه که برای نخستین بار در منطقه ویژه مالی پارس اجرا می گردد نه تنها مشعل این پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست را خاموش خواهد نمود که پیش بینی می گردد سرمایه گذاری اجرا شده در این پروژه حداکثر سه سال پس از راه اندازی واحد بازگردد.

قرارداد این پروژه زیست محیطی پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام وران منعقد شد و این شرکت ایرانی متعهد شد پروژه زیروفلرینگ را در مدت 26 ماه در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و در سایت فرآیندی پتروشیمی نوری اجرا کند و به بهره برداری برساند.

براساس این گزارش، در طرح بازیابی گازهای ترش مشعل و فراوری کود سولفات آمونیوم، گازهای هیدروکربنی ترش خروجی واحدهای 250، 950 و 270، شیرین سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می گردد.

هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گازهای ترش مجتمع نوری، افزون بر کاهش آلودگی محیط زیست به وسیله حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گازهای ترش فراوریی در واحدهای مختلف مجتمع نوری است. افزایش بهره وری و سودآوری مجتمع، استحصال هیدروکربن های سنگین موجود در گاز شیرین سازی شده که شامل مقادیر قابل توجه LPG است نیز در این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

در استحصال ترکیبات LPG، یک روش مبتکرانه، کم هزینه و جدید در واحدهای آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، استفاده خواهد شد، همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جداشده از گاز نیز در واحد جداگانه ای به کود شیمیایی آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به احتیاج بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مسائل بازاریابی انواع دیگر محصولات جانبی گوگردی استحصال شده در سایر مجتمع های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1501

به "مشعل پتروشیمی نوری خاموش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشعل پتروشیمی نوری خاموش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید