نسل چهارم گردشگری باعث صرفه جویی در هزینه و ارائه بهینه اطلاعات به گردشگران می شود

به گزارش مجله عکس، میرحسینی گفت: یکی از مزایای نسل چهارم گردشگری صرفه جویی در وقت، هزینه و ارائه موثرتر و بهینه اطلاعات به گردشگران است.

نسل چهارم گردشگری باعث صرفه جویی در هزینه و ارائه بهینه اطلاعات به گردشگران می شود

به گزارش از ، مجتبی میرحسینی معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با شیوع دنیای ویروس کرونا سبک و شیوه جدیدی در سفر و جهانگردی به وجود آمده است.

او گفت: سفر های هوشمند با توجه به حساسیت های ایجاد شده و جلوگیری از ابتلا به این بیماری در نگاه جهانگردان شکل تازه ای از سفر را شکل داده است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: جهانگردی هوشمند در واقع حلقه اتصال سفر با تکنولوژی است که توانسته رفاه و امنیت بیشتری را برای مسافران فراهم آورد.

او ادامه داد: مقاصد جهانگردی برای موفقیت در رقابت های پیش رو در دوران جدید به طور فزاینده ای بدنبال ایجاد بستر های هوشمند هستند تا بتوانند تجربه منحصربه فردتر و حس آرامش بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: در واقع جهانگردی هوشمند موجب می شود یک مقصد نسبت به سایر مقاصد مشتری مدارتر عمل کرده و با تحریک تقاضای سفر و ایجاد انگیزه، آرامش خاطر بیشتری برای شکل گیری سفر های نو ایجاد کند.

او گفت: جهانگردی هوشمند به عنوان نسل چهارم جهانگردی می تواند اطلاعات دقیق و مورد نیاز را برای انتخاب مقاصد امن در اختیار جهانگردان قرار داده و سایر شاخه های جهانگردی را نیز برای تجربه جهانگردان بالفعل کند.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این نوع جهانگردی باعث ایجاد اطمینان خاطر به دلیل ارائه اطلاعات دقیق از مبدا تا مقصد می شود و استفاده از تکنولوژی موجود در تلفن های هوشمند و تبلت ها اطلاعات را با سرعت بالایی منتقل و جهانگردان می توانند به آسانی به آخرین شرایط جهت و مقاصد جهانگردی از نظر امکانات زیربنایی، روبنایی و بهداشتی دسترسی پیدا کنند.

او اظهارداشت: برنده رقابت در نسل چهارم جهانگردی مقاصدی هستند که خدمات با کیفیت تر را در سایه اطلاع رسانی و بهره گیری از هوش مصنوعی و اپلیکیشن ها و سایت های هوشمند ارائه کنند.

میرحسینی ادامه داد: سرمایه گذاری و توسعه برنامه های هوشمند و توجه بیشتر به زیرساخت های موردنیاز این نوع جهانگردی به منظور افزایش حضور جهانگردان ورودی و اعتماد سازی، اولویت سرمایه گذاری و حرکت در ربع قرن ابتدای قرن 15 هجری شمسی در ایران خواهد بود.

او گفت: از مزایای دیگر جهانگردی هوشمند این است که زمانی که جهانگردان از یک جاذبه دیدن می کنند در مورد آن جاذبه مطلب می نویسند و نهایتا در مورد رستوران ها یا هتل ها در تریپ ادوایز نظرات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و باعث معرفی و تصویر سازی درست و اطمینان بخشی به سایر مسافران و تحریک تقاضای سفر می شوند.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: روشن است که سفر ها از حالت سنتی خود عبور کرده و دوران مدرن جهانگردی با ابزار های متنوع و در دسترس از جمله تلفن های همراه بسیار هوشمندتر از قبل به عنوان یک نیاز دنبال می شود.

او افزود: این نوع از جهانگردی با توجه به شرایط حاکم بر دنیا در حال پیشرفت و توسعه بوده بگونه ای که در سطح خرد و کلان تاثیر فراوانی را ایجاد خواهد کرد و کسب و کار هایی در آغاز قرن جدید شمسی می توانند در میدان رقابت باقی بمانند که انعطاف بیشتری در افکار برای تطبیق با شرایط جدید ایجاد کنند.

میرحسینی ادامه داد: قطعا سرمایه گذاری و اقدامات بیشتری برای توسعه شاخص های موردنیاز جهانگردی هوشمند که منجر به سفر های هوشمند خواهد شد در شهر ها و روستا ها باید صورت پذیرد.

او خاطرنشان کرد: افزایش پهنای باند اینترنت بین الملل و توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتباط مالی و بانکی بین المللی و بهره گیری از ظرفیت های ارز دیجیتال از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای رونق فضای کسب و کار در این شیوه از جهانگردی است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: جهانگردی یک صنعت تقاضا محور بر پایه اطلاعات مفید از مقاصد است و فناوری اطلاعات به عنوان محرک اصلی در صنعت جهانگردی می تواند با هوشمند سازی عناصر توسعه دهنده این صنعت با بهره گیری از ماشین ها، گوشی ها، تلویزیون ها، شهرها، روستا ها و هتل های هوشمند و نهایتا شکل گیری جهانگردی هوشمند دنیا را با تجربه ای تازه از سفر روبرو کند.

او ادامه داد: جهانگردی هوشمند فقط یک مرحله گذر نیست، بلکه امید بخش و آینده ساز برای بازسازی مجدد صنعت جهانگردی خواهد بود بنابراین با سرمایه گذاری مناسب و آموزش می توانیم شرایط را با هدف بهره گیری از این ظرفیت و طراحی بسته های جدید سفر های هوشمند برای جذب بیشتر جهانگرد مهیا کنیم.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1144

به "نسل چهارم گردشگری باعث صرفه جویی در هزینه و ارائه بهینه اطلاعات به گردشگران می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل چهارم گردشگری باعث صرفه جویی در هزینه و ارائه بهینه اطلاعات به گردشگران می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید