نمایشگاه اصفهان، پرچم ایران را در نمایشگاه حلال مالزی برافراشت

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: جمهوری اسلامی ایران برای یازدهمین سال متوالی در نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی (میهاس) شرکت کرد.

نمایشگاه اصفهان، پرچم ایران را در نمایشگاه حلال مالزی برافراشت

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، نمایشگاه و همایش های بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی از 30 مارس تا چهارم آوریل برگزار گردید و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان پاویون جمهوری اسلامی ایران را در این نمایشگاه دایر کرد.

در نمایشگاه سال جاری، 590 شرکت در 640 غرفه حضور یافتند که از این بین 55 درصد غرفه ها به مالزیایی ها و 45 درصد غرفه ها به تجار صنعت حلال از 20 کشور جهان اختصاص داشت.

در این نمایشگاه 8 شرکت ایرانی از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، کرمان و البرز در قالب 19 غرفه با عرضه انواع خشکبار و خرما، بیسکوییت و ویفر، آبمیوه و سرکه های میوه، ماکارونی و پاستا و مربا و عسل گوشه ای از توانمندی های خود را در صنعت غذای حلال به جهانیان عرضه کردند.

غرفه های ایرانی در یازدهمین نمایشگاه صنعت حلال مالزی به طور میانگین روزانه شاهد بازدید 40 تاجر از مالزی و کشورهای منطقه بودند که از این طریق مذاکرات فراوانی در خصوص نحوه افزایش تعاملات تجاری با طرف های ایرانی صورت گرفت. ایران در بین 20 کشور خارجی شرکت کننده در نمایشگاه حلال مالزی از نظر تعداد شرکت های حضور یافته در رتبه ششم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه کشورهای غیر اسلامی اروپایی مانند فرانسه، بلژیک و هلند نیز تولیدات خود در صنعت غذایی حلال را عرضه نموده اند. شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برای یازدهمین سال متوالی به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی در ایران، شرکت های ایرانی را در بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی محصولات حلال جهان راهبری کرد.

این نمایشگاه با حضور نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی و مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت خارجی این کشور گشایش یافت.

نخست وزیر مالزی که اکنون ریاست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) را بر عهده دارد، در بازدید از غرفه های ایرانی بر اهمیت صنعت حلال در عرصه جهانی تأکید نموده و از عزم مالزی برای توسعه صنعت حلال در بین کشورهای این منطقه اطلاع داد.

نجیب تون رزاق به سابقه بیش از 10 ساله مالزی در صنعت حلال و برگزاری نمایشگاه این صنعت اشاره نمود و گفت: مالزی باید به عنوان قطب تجارت صنعت حلال در منطقه آسه آن تبدیل گردد.

همایش نهادهای بین المللی صدور گواهی حلال، هشتمین همایش جهانی حلال، گردهمایی گواهی دهندگان، گردهمایی اساتید دانشگاه، گردهمایی تجاری و گردهمایی علما، 6 همایشی بود که در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت حلال در کوالالامپور برگزار گردید.

ارزش صادرات محصولات حلال مالزی در سال 2013 میلادی، حدود 20 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، هم اکنون سهم ایران از بازار 700 میلیارد دلاری برند حلال در جهان تنها حدود 400 میلیون دلار است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 437

به "نمایشگاه اصفهان، پرچم ایران را در نمایشگاه حلال مالزی برافراشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اصفهان، پرچم ایران را در نمایشگاه حلال مالزی برافراشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید