استاد دانشگاه آمریکایی بیروت: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مغلوب شد

به گزارش مجله عکس، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت گفت که تغییرات جدید در آرایش نیروهای آمریکا در غرب آسیا و موافقت واشنگتن با تشکیل دولت جدید عراق بیانگر شکست سیاست های آمریکا علیه ایران است.

استاد دانشگاه آمریکایی بیروت: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مغلوب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از شخصیت های آکادمیک در لبنان می گوید اقدامات آمریکا در منطقه غرب آسیا علیه ایران و تصمیم آمریکایی ها به خروج بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی اش از این منطقه بعد از آن انجام شد که فشارهای حداکثری واشنگتن علیه تهران جواب نداد و باخت.

رائد المصری، استاد علوم سیاسی و روابط خارجی در دانشگاه آمریکایی بیروت در گفت وگو با رادیو روسی اسپوتنیک گفت که بعد از شکست اقدامات و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، واشنگتن الآن به گزینه تفاهم و آتش بس با تهران روی آورده است.

او گفت: این تصمیم آمریکا همچنین بعد از آن گرفته شد که دونالد ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری است و تمایل دارد که دوره دوم [ریاست جمهور خود] را تضمین کند.

این استاد دانشگاه بیروت، همچنین اختلافات پنهانی آمریکا با عربستان سعودی را در این تصمیم مؤثر دانست و گفت که در مقطع کنونی (کاهش شدید قیمت نفت به دلیل فراوری انبوه عربستان) این اختلافات علنی شده است و اقدام ریاض در غرق کردن بازار جهانی نفت، به اقتصاد آمریکا بسیار ضربه زده است.

رائد المصری در ادامه مدعی شد: زمزمه های جدیدی در رابطه با روابط آمریکا با ایران به گوش می رسد؛ چرا که ترامپ از اعمال فشار بر ایران عاجز شده است و همه برگ های او [در برابر ایران] چه در سطح روابط داخلی و چه در سطح روابط با متحدان در خلیج [فارس] پوچ درآمده است؛ لذا [سیاست] آتش بس و آرامش و تفاهم با ایران را در پیش گرفته است و این مسئله در تصریحات مثبت مقامات آمریکایی در ارتباط با دولت جدید عراق نمایان شد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا پنجشنبه گذشته به نقل از چند مقام این کشور نوشت که وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته، نیروها و تجهیزات نظامی خود از قبیل سامانه های پاتریوت و جنگنده ها را کاهش دهد (+).

به رغم اینکه پنتاگون گفته این تغییرات، روتین است ولی ترامپ گفت که ما از کشورهای ثروتمندی در مقابل هیچ حمایت می کنیم و این کشورها باید به ما احترام بگذارند. تحلیلگران، اقدام عربستان سعودی در فراوری گسترده نفت و کاهش شدید قیمت نفت و سقوط قیمت نفت آمریکا را دلیل این تصمیم می دانند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1031

به "استاد دانشگاه آمریکایی بیروت: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مغلوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه آمریکایی بیروت: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مغلوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید