ورزش بیش از هر فاکتوری نیازمند هویت فرهنگی است

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، در جریان نشست هم اندیشی فرهنگ و رسانه که امروز یکشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، سید رضا صالحی امیری در مورد رسانه های ورزشی و نقش آنها در انسجام ملی گفت: ابتدا باید از تیم فرهنگی کمیته ملی المپیک تقدیر کنم اما این سوال مطرح است که چرا فرهنگ، چرا رسانه، و چرا ورزش؟ فرهنگ چشمه جوشانی است که همه انسان های تشنه در راستا این رود سیراب می شوند و جامعه بدون فرهنگ فاقد هویت است و جامعه ای که روح فرهنگ در آن دمیده نشود، مرده است.

ورزش بیش از هر فاکتوری نیازمند هویت فرهنگی است

وی ادامه داد: باور داریم فرهنگ مانند اکسیژن است و انسان ها نیاز دارند در این فضا زندگی کنند. هویت و بهای ما در تداوم زیست فرهنگی است و ورزش بیش از هر بخشی به هویت فرهنگی نیاز دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه باید از سطح قدرت بازو و قهرمانی به پهلوانی برسیم، گفت: هزاران نفر مدال گرفتند و رفتند ولی تختی ماندگار شد. ما به این باور هستیم که باید روح فرهنگ و معرفت در ورزش دمیده شود و رسانه ها نقش اول را دارند. رسانه ابزار نیست بلکه امروز هدف است و هویت ساز.

وی در ادامه به اهمیت مقوله انسجام پرداخت و گفت: انسجام در معنای ساده یعنی حرکت هماهنگ اجزای یک سیستم به سمت اهداف متعارف؛ باید روح فرهنگ و فضیلت در ورزش دمیده شود و رسانه ها و نخبگان در این زمینه نقش دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه امروز جامعه ایران بیشتر از هر زمان دیگری به انسجام نیاز دارد، گفت: میان انسجام و عدالت ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. در جامعه ای که انسجام باشد، عدالت شکل می گیرد. انسجام با اعتماد و منافع ملی هم رابطه معنا داری دارد. در جامعه ای که منافع ملی حاکم باشد، انسان ها احساس فردگرایی نمی کنند. انسجام با توسعه یافتگی انسان ها هم رابطه دارد.

صالحی امیری در ادامه با بیان اینکه انسجام در بستر مصاحبه معنا پیدا می کند، گفت: مدارا، تعامل و انعطاف پذیرش از فاکتورهای مصاحبه است. در جامعه ما، کینه توزی زیاد دیده می شود، در چنین جامعه ای انسجام شکل نمی گیرد.

وی با تاکید بر حقوق انسانی و پذیرش آن توسط یکدیگر گفت: در جامعه ای که به این فاکتور توجه نشود، انسجام شکل نمی گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک به ابعاد انسجام اشاره و تاکید کرد: سطح اول، مباحث نظری است. سطوح دیگر، انسجام ساختاری و سیاستی است. سطح دیگر انسجام مدیریتی است. مدیران باید بدانند مدیریت سلیقه ای نیست و این آفت بزرگی است. سطح بعدی انسجام کارکردی و نظارتی است.

صالحی امیری در خاتمه گفت: راه عبور از فضای انشقاق، مدیریت الگوی وحدت کثرت است. ما مانند یک خانواده هستیم که زیر یک سقف قرار داریم. اعضای خانواده اختلافاتی دارند اما پذیرفته اند برای بقای خانواده باید از هویت آن دفاع کنیم. آرمان ما تحقق و انسجام ملی به عنوان تداوم حیات سیاسی جامعه است. رسانه حلقه وصل افکار عمومی و نظام اجتماعی است. رسانه می تواند تشدید کننده انشقاق و یا مقوم انسجام ملی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 325

به "ورزش بیش از هر فاکتوری نیازمند هویت فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش بیش از هر فاکتوری نیازمند هویت فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید