وقوع خورشیدگرفتگی حلقه آتش در روز پنجشنبه

به گزارش مجله عکس، در اولین خورشیدگرفتگی سال جاری ماه به طور کامل خورشید را پنهان خواهد کرد و تنها حلقه ای آتشین از آن باقی خواهد گذاشت.

وقوع خورشیدگرفتگی حلقه آتش در روز پنجشنبه

به گزارش خبرنگاران، خورشیدگرفتگی در صبح روز 10 ژوئن(20 خرداد) رخ خواهد داد و به گفته ناسا این خورشیدگرفتگی موسوم به حلقه آتش تنها در چندین منطقه از جمله بخش هایی از کانادا، گرینلند و شمال روسیه قابل مشاهده است.

با این حال خورشید گرفتگی جزئی در بیشتر منطقه ها نیمکره شمالی زمین از جمله بخش هایی از شرق ایالات متحده آمریکا، شمال آلاسکا، بیشتر منطقه ها کانادا، بخش هایی از کارائیب، اروپا، آسیا و شمال آفریقا قابل رویت خواهد بود.

خورشیدگرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه در میان زمین و خورشید قرار می گیرد و مانع رسیدن نور خورشید به زمین می شود. هنگام وقوع خورشیدگرفتگی حلقوی، ماه به میزان ای از زمین فاصله دارد که قادر به پنهان کردن کامل خورشید نیست و حلقه ای از نور خورشید از اطراف ماه قابل مشاهده است.

به گفته EarthSky، خورشید گرفتگی روز پنجشنبه به مدت 100 دقیقه ادامه خواهد داشت و با طلوع آفتاب در اونتاریو، کانادا آغاز می شود و در ساعت 6:41 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(15:11 به وقت تهران) در گرینلند شمالی به اوج خود می رسد و در شمال شرقی سیبری غروب کرده، به خاتمه می رسد.

مرحله حلقه آتش، یعنی زمانی که ماه 89 درصد خورشید را می پوشاند به مدت 3 دقیقه و 51 ثانیه طول خواهد کشید.

خورشید گرفتگی روز پنجشنبه کامل نیست بنابراین نباید با چشم غیرمسلح به آن خیره شد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1761

به "وقوع خورشیدگرفتگی حلقه آتش در روز پنجشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع خورشیدگرفتگی حلقه آتش در روز پنجشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید