پارک جنگلی هلودشت ، منطقه بکر و دیدنی در استان گیلان

به گزارش مجله عکس، پارک جنگلی هلودشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گیلان شما را با پارک جنگلی هلودشت که یکی از منطقه ها وبکر و دیدنی در استان گیلان است آشنا خواهیم کرد.پس اگر در پی منطقه ها بکر در این استان میگردید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید

پارک جنگلی هلودشت ، منطقه بکر و دیدنی در استان گیلان

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و منطقه ها تماشای وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این منطقه ها تماشای و متنوع برنامه ریزی کرد و از تماشا مکان های تازه لذت برد . فقط در شمال کشور و استان گیلان میتوان در بین کوه ها و جنگل ها و روستا ها کلی جای تماشای پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان ها پارک جنگلی هلودشت است که در ادامه بیشتر درباره آن شرح خواهیم داد

هلودشت (به گیلکی: هلیۊدشت یا هلی دشت یا هلۊدشت) دهکده ای زیبا است که در منتهی الیه جنوبی دهستان لات لیل و شهرستان املش واقع می باشد. فاصله آن با مرکز شهر املش حدود 30 کیلومتر است. از نظر تقسیمات کشوری در حوزه بخش اتاقور شهرستان لنگرود واقع شده است اما از نظر اداره کل منابع طبیعی این منطقه با نام پارک جنگلی هلودشت در محدوده شهرستان املش معرفی شده است.

این پارک جنگلی این منطقه به علت موقعیت مکانی و طبیعی خاص دارای منظره قابل توجهی می باشد.آب و هوای مطبوع کوهستانی، پوشش جنگلی توام با فضاهای مرتعی (شبه جنگل) و زوایای دید گسترده از ویژگیهای خاص این پارک است.

پارک جنگلی هلودشت کجاست ؟

این پارک در کیلومتر12جاده ییلاقی بلوردکان خصیب دشت، در منطقه ها کوهستانی و ییلاقی جنوب غربی شهرستان رودسر و محدوده شهرستان املش واقع شده است.

  • تالاب سوستان گیلان کوه
  • شهر زیبای لاهیجان معروف به عروس گیلان Lahijan
  • سوغات و صنایع دستی رودبار
  • دریاچه سقالسکار گیلان
  • غذاهای خوشمزه محلی رشت
منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2368

به "پارک جنگلی هلودشت ، منطقه بکر و دیدنی در استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی هلودشت ، منطقه بکر و دیدنی در استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید