پرواز 208 ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها

به گزارش مجله عکس، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد که ناوگان هوایی هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها 208 ساعت پرواز نموده است.

پرواز 208 ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها

مهدی ولی پور ر درباره خدمات امدادی ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر از ابتدای امسال تا 30 مردادماه گفت: طی این مدت مجموعاً 583 ساعت پرواز در قالب 776 سورتی صورت گرفت که طی آن هزار و 575 نفر از عوامل امدادی به محل حوادث و سوانح منتقل شدند.

وی ادامه داد: بعلاوه به واسطه این اندازه عملیات هوایی 77 هزار و 190 کیلوگرم اقلام و تجهیزات امدادی انتقال و 54 نفر از مصدومین حوادث به وسیله بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته ولی پور از ابتدای سال 1400 تا به امروز 208 ساعت پرواز جهت اطفای حریق جنگل ها در قالب 341 سورتی به وسیله ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر صورت پذیرفته است که نقش بسزایی در کنترل حریق در جنگل ها و مراتع کشور داشت و امید است در راستای هم افزایی میان دستگاه های مختلف بتوان به شکل بهتری در سوانح و حوادث عملیات امدادرسانی را انجام داد.

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر افزود: در این پروازها که در پنج ماه نخست امسال انجام شد، در مجموع هزار و 101 نفر از عوامل امدادی جهت اطفای حریق و 70 هزار و 120 کیلوگرم محموله و تجهیزات مرتبط با اطفای حریق هم به محل آتش سوزی ها منتقل شد. بعلاوه چهار نفر از عوامل اطفای حریق در جنگل ها که در حین عملیات مصدوم شده بودند به وسیله بالگردهای جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش دنیای سفر این در حالی است که جنگل های ایران کماکان در آتش می سوزند و هلی کوپترها برای اطفای حریق نمی پرند؛ همان سریال تکراری که سال هاست بلای جان جنگل های ایران شده است. عده ای جنگل ها و مراتع را سهوا یا عمداً به آتش می کشند و چشمانی در انتظار امداد هوایی و بالگرد به آسمان خیره می ماند، اما ناامیدانه باید با سرشاخه، بیل و کلنگ به جنگ آتش بروند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها خرداد ماه 97 در گفت و گو با جوان آنلاین گفته بود: دولت بدهی خود را به هلی کوپتر هایی که سال های پیش برای اطفای حریق آمدند، نپرداخته و این مسئله مزید بر دلیل شده تا هیج هلیکوپتری برای اعزام به مناطقی که دچار آتش سوزی شده اند، به هوا بلند نشود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1808

به "پرواز 208 ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز 208 ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید