پیروزی ایران بر چین در نیمه نهایی، فردا؛ رویارویی با ژاپن در فینال

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: تیم والیبال نوجوانان ایران عصر امروز (آدینه) در مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا تیم چین را شکست داد و فینالیست شد.

پیروزی ایران بر چین در نیمه نهایی، فردا؛ رویارویی با ژاپن در فینال

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار تیم های نوجوانان ایران و چین ساعت 20 (به وقت تهران) در سالن ساگاداداسا کلمبو سریلانکا آغاز شد و بعد از جدالی 70 دقیقه ای والیبالیست های نوجوانان ایران بدون ست باخته راهی دیدار فینال دهمین دوره نوجوانان آسیا شدند.

محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان ایران در ابتدای ست اول ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه لی، طیب عینی، علی اصغر مجرد، میربابک موسوی، امیرحسین اسفندیار و بیژن براتی را به میدان فرستاد. بازیکنان ایران از ابتدا مسابقه با سرویس های سهمگین نظم تیمی چین را برهم زدند. روز آدینه طیب عینی مدافع وسط ایران بارها چینی ها را دفاع کرد و اجازه قدرت نمایی به مهاجمان این تیم نداد. مربی چینی ها هرچند کوشش کرد با دریافت 2 وقت استراحت این تیم را به بازی بازگرداند اما رجحان بازیکنان نوجوان ما تا انتهای مسابقه ادامه یافت و ست با نتیجه 25 بر 12 تمام شد.

کار در ست دوم تفاوت زیادی با ست اول نداشت. چینی ها تنها تا امتیاز 5 پایاپای با ایران بالا آمدند و در ادامه باز هم سرویس و دفاع روی تور ایران اجازه هیچ حمله مثبتی را به چینی ها نداد. امیرحسین اسفندیار و جواد کریمی قدرتی زن و پاسور ایران بارها در ست اول و دوم مسابقه امتیاز سرویس دریافتد. در ست دوم مسابقه مربی تیم نوجوانان چین دست به چند تعویض زد اما تعویض های پر تعداد هم این تیم را از جهنمی که بازیکنان ما برایشان ساختند نجات نداد. رجحان بازیکنان ایران در ست سوم تا به آنجا پیش رفت که در سرانجام 25 بر 13 پیروز میدان شدند.

سرمربی تیم نوجوانان ایران در ست سوم مسابقه با وجود رجحان در دو ست ابتدایی ترکیب تیم را تغییر نداد. رسول آقچه لی و میر بابک موسوی در ست سوم از پیروز ترین بازیکنان ایران بودند. با توجه به تعدد توپ های برگشتی در این ست موسوی و آقچه لی امتیازات زیادی را در حمله روی تور به دست آوردند. نوجوان ایران در این ست هم 25 و بر 18 پیروزی شدند تا تیم ایران بدون ست باخته راهی دیدار فینال گردد.

هرچند بخش مهمی از پیروزی قدرتمند نوجوانان ایران برابر چین را باید به سرویس و دفاع منسجم روی تور ایران داد اما نباید فراموش کرد که لیبرو و بازیکنان ایران دریافت های کمی نقصی داشتند و این حمله روی تور ایران را قوت بخشید.

داورانی از قطر و مالدیو دیدار تیم های ایران و چین را قضاوت کردند.

تیم والیبال نوجوانان ایران فردا (شنبه) در فینال قهرمانی نوجوانان آسیا به مصاف ژاپن می رود. تیم ایران پیش تر در مرحله یک چهار نهایی یک بار ژاپن را برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 490

به "پیروزی ایران بر چین در نیمه نهایی، فردا؛ رویارویی با ژاپن در فینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی ایران بر چین در نیمه نهایی، فردا؛ رویارویی با ژاپن در فینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید