چهارمی در جام جهانی هاکی رویا بود، آرزویم بازی در لیگ آلمان است

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی هاکی سالنی کشورمان در مسابقات جام دنیای 2015 کشور آلمان، برای نخستین بار به عنوان چهارمی دنیا دست پیدا کرد. این موفقیت، برای گلستانی ها ارزش بیشتری داشت زیرا دو مربی و دو بازیکن از این استان در تیم ملی حضور داشتند.

چهارمی در جام جهانی هاکی رویا بود، آرزویم بازی در لیگ آلمان است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

نوید طاهری راد بازیکن 22 ساله گرگانی یکی از افراد تاثیرگذار تیم ملی بود و در تمام مسابقات به میدان رفت و سه گل در این تورنمنت به ثمر رساند.

از کسب عنوان تاریخی در هاکی چمنی تا چهارمی در دنیا

طاهری راد در تبادل نظر با خبرنگاران درباره آغاز فعالیتش در این رشته ورزشی گفت: از سال 81 هاکی رو آغاز کردم و بعد از سه ماه در مسابقات مهارتی کشور که در تهران برگزار گردیده بود، هم در بخش انفرادی و هم در تیمی مقام دوم را به دست آوردم.

وی اضافه کرد: از سال 90 به اردوی تیم ملی دعوت شدم و در همان سال در رده سنی امیدها و در بخش هاکی چمنی در کشور هنگ کنگ برای اولین بار در تاریخ هاکی، به مقام سومی آسیا رسیدیم. در همان سال در تیم ملی بزرگسالان در هاکی سالنی در مسابقات جام بین المللی الکترواستال روسیه به مقام سوم دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: در سال 91 در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند که به همراه برادرم شرکت نموده بودم، قهرمان شدیم. سال 92 در اولین دوره مسابقات چمنی غرب آسیا در کشور قطر، نایب قهرمان شدیم. همان سال در بنگلادش پیروز شدیم برای نخستین بار سهمیه حضور در بازی های آسیایی هاکی چمنی را به دست آوریم که به علت اینکه شانس کسب مدال نداشتیم، اعزام نشدیم.

این ملی پوش گلستانی به افتخارات دیگر به همراه تیم ملی اشاره و توضیح داد: خرداد سال جاری نیز مسابقات قهرمانی آسیا در کشور چین تایپه برگزار گردید که قهرمان شدیم و سهمیه جام دنیای آلمان را به دست آوردیم. برای اولین بار تیم ملی چمنی در لیگ دنیای کشور عمان شرکت کرد که البته به مقامی دست پیدا نکردیم.

پیروزی برابر روسیه مانند رویا بود

طاهری راد اضافه کرد: همچنین در دوره دوم جام الکترواستال روسیه به مقام قهرمانی دست یافتیم. آخرین افتخاری که به همراه تیم ملی به دست آوردم در جام دنیای آلمان بود که بهمن ماه سال جاری برگزار گردید و تیم ملی هاکی برای نخستین بار به مقام چهارم دنیا دست پیدا کرد.

وی درباره کسب عنوان چهارمی در جام دنیای آلمان گفت: مهم ترین و بهترین مقامی که کسب کردیم، همین چهارمی جام دنیای بوده است.

وی درباره پیروزی شگفت انگیز تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی برابر روسیه اظهار کرد: روسیه در گروه خودش همه بازی ها و حتی هلند که قهرمان شد را شکست داده بود و تنها باختی که در این مسابقات داشت برابر تیم ایران بود. بعد از برد روسیه، انگار در رویا بودیم! تماشاگران ایرانی حاضر در سالن اشک می ریختند.

این ملی پوش با بیان اینکه صحنه های عجیبی پس از پیروزی برابر روسیه می دیدیم اعلام کرد: ما از سال 85 تاکنون به روسیه نباخته ایم و اصطلاحاً گربه سیاه روسیه هستیم و این موضوع انگیزه مضاعفی به ما می داد. در مقابل روسیه بدون استرس و عالی بازی کردیم.

رییس فدراسیون می گفت هشتم هم بشوید خوب است!

نوید طاهری راد اظهار کرد: پیش از اعزام به آلمان، رییس فدراسیون می گفت اگر صندلی قبلی را به دست بیاوریم رضایت بخش است. بعد از اینکه بازی های ما را دید می گفت اگر یک پله صعود کنیم و هشتم شویم عالی است! وقتی که جزو 8 تیم شدیم می گفت اگر به جمع چهارتیم برویم چقدر خوب می گردد! جالب اینکه وقتی به جمع چهارتیم رفتیم از ما انتظار کسب مدال داشت!

طاهری راد به مقایسه امکانات هاکی ایران با کشورهای حاضر در جام دنیای بیان نمود: ما اصلاً با تیم های حاضر در جام دنیای قابل مقایسه نبودیم و 100 سال از آنها عقب هستیم اما با رتبه ای که به دست آوردیم، تعداد سهمیه آسیا به دو تیم افزایش پیدا کرد.

هیچ مسئولی به استقبال ما نیامد

وی درباره عملکرد خود اظهار کرد: خدا را شکر در نخستین تجربه حضورم در جام دنیای عملکرد خوبی داشتم. در اولین برد تیم ملی، سه گل به تیم استرالیا زدم. به نظر من تجربه هر بازی در جام دنیای بیش از 100 بازی در آسیا ارزشمند است.

وی به گلایه از نامهربانی مسئولان پرداخت و گفت: من فکر می کنم افتخاری که تیم ملی هاکی به دست آورد برای مسئولان ارزشی نداشت. زمانی که وارد ایران شدیم کسی از وزارت ورزش به استقبال نیامده بود و وقتی وارد استان شدیم نیز کسی نیامد. دو ساعت بعد از ورود به گرگان، از هیات استان تماس گرفتند و گفتند که غروب به منازل شما می آییم.

فدراسیون برنامه ای برای تیم ملی ندارد

ملی پوش گلستانی هاکی به وضعیت تیم ملی پس از جام دنیای اشاره و اعلام کرد: من معتقدم اگر بازیکنان فعلی تیم ملی به فکر هاکی نباشند، هیچ کسی به فکر آن نخواهد بود. متاسفانه فدراسیون برنامه ای برای بازیکنان جوان و تشکیل تیم های پایه ندارد. فردی که تازه می خواهد هاکی را آغاز کند باید تا 20 سالگی منتظر بماند تا بتواند به اردوی تیم ملی دعوت گردد.

طاهری راد با بیان اینکه نداشتن تیم ملی پایه ضعف بسیار بزرگی است توضیح داد: فدراسیون برای چهارسال آینده برنامه ریزی ننموده است. نسل فعلی تیم ملی اگر به انتها برسد، جایگزینی نداریم. باید استعدادیابی گردد و بازیکنان جوان تر به کار گرفته شوند.

رییس هیات هاکی استان خبری از ما نمی گیرد

وی درباره عملکرد هیات هاکی گلستان اظهار کرد: ما فکر می کردیم با ورود آقای پایین محلی که عضو شورای شهر گرگان است، هاکی استان دگرگون می گردد. بعد از گذشت مدتی دیدیم تغییری در وضعیت هاکی به وجود نیامده و چنانچه تا ما پیش وی نرویم، او خبری از ما نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: آقای قدیمی (دبیر هیات استان) که خود از جنس هاکی است و مرا با این ورزش آشنا نموده، می گوید با من صحبتی از هاکی نکنید! تعجب می کنم چرا استعفا نمی دهد تا حداقل یک نیروی جوان بیاید تا حداقل درد دل ما را بشنود؟

امیدوارم شرایط بهتر از گذشته گردد

این ملی پوش گلستانی توضیح داد: من به برادرزاده ام که می خواست به هاکی بیاید توصیه نکردم. گفتم فعلا نیا و صبر کن تا وضعیت بهتر گردد. من امیدواری زیادی دارم که شرایط بهتر از این گردد.

نوید طاهری راد در انتها ضمن اعلام اینکه دوست دارم هاکی در ایران بیش از پیش جا بیفتد اظهار کرد: حفظ رتبه چهارمی دنیا و صعود به المپیک در بخش چمنی و بازی کردن در لیگ آلمان مهم ترین آرزوهای من در ورزش هاکی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 341

به "چهارمی در جام جهانی هاکی رویا بود، آرزویم بازی در لیگ آلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمی در جام جهانی هاکی رویا بود، آرزویم بازی در لیگ آلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید