منظره پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

به گزارش مجله عکس، چشم اندازهای پیچیده اما امیدوارنماینده در حالی که فنلاند و سوئد عضویت در ناتو را آنالیز می نمایند.

منظره پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

به گزارش خبرنگاران، موسسه رند در گزارشی نوشت: حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به یک کشور همسایه غیر ناتو و درگیر شدن در شمشیربازی هسته ای، ضمانت دفاعی متقابل ماده 5 اتحاد ممکن است جذابیت تازهی برای دو شریک شمالی ناتو، فنلاند و سوئد به دست آورده باشد. در واقع، سیاستمداران فنلاندی بحث عضویت در هلسینکی را از سه شنبه شروع کردند، با یک نظرسنجی تازه که حاکی از حمایت از پیوستن به این اتحاد است.

هر دو کشور محاسبه هزینه و فایده دشواری در رابطه با عضویت در ناتو (به منظور تلافی احتمالی پوتین ، چه در طول فرآیند عضویت و چه بلافاصله پس از الحاق) دارند . اما از نقطه نظر ناتو، قضیه ساده تر به نظر می رسد: افزودن فنلاند و سوئد می تواند پیش بینی پذیری اتحاد را در زمان عدم قطعیت، قابلیت های نظامی درجه یک و تزریق ارزش های دموکراتیک ارائه دهد.

به طور سنتی، داشتن گزینه عضویت در ناتو، اما عدم اعمال آن، به عنوان یک عامل بازدارنده در استکهلم و هلسینکی دیده می گردد. روسیه از توسعه ناتو می ترسد و در نتیجه ممکن است رفتار خود را در منطقه شمال اروپا تعدیل کند. علاوه بر این، تفکر سنتی بر این باور بود که تردید روسیه در خصوص مشارکت فنلاند و سوئد، محاسبات مسکو را در صورت بروز بحران پیچیده خواهد نمود. تهاجم اخیر پوتین و عقلانیت مشکوک ممکن است این پویایی را به طور اساسی تغییر دهد. با توجه به فضای امنیتی فزاینده غیرقابل پیش بینی در اروپا، غرب از برنامه ریزی و مشاوره مشترک و بدون توقف مداوم و ارزیابی اینکه آیا فنلاند و سوئد باید در اتاق حضور داشته باشند یا خیر، سود می برد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2106

به "منظره پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره پیچیده عضویت فنلاند و سوئد در ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید