تور یونان ارزان: کشف مقبره های شاهانه مملو از گنج در یونان

به گزارش مجله عکس، باستان شناسان دانشگاه سینسینتی حین حفاری در منطقه پیلوس یونان پیروز شدند، دو مقبره شاهانه مملو از گنج پیدا نمایند که گفته می گردد، 3500 سال قدمت دارند.

تور یونان ارزان: کشف مقبره های شاهانه مملو از گنج در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

باستان شناسان پیروز به کشف دو مقبره عصر برنز در یونان شدند که حاوی جواهرات طلای حکاکی شده و سایر آثار باستانی بوده است. به گفته تیم کاوش، کشف این مقبره ها که به شکل کندوی زنبور عسل هستند و قدمت شان به 3500 سال قبل بازمی گردد، حقایق جدیدی از زندگی در یونان باستان را برملا خواهد نمود.

باستان شناسان دانشگاه سینسینتی روز سه شنبه، از اکتشافات خود در محوطه واقع در پیلوس در جنوب غرب یونان خبر دادند. آن ها در طول 18 ماه کاوش این محوطه، اشیایی نظیر یک حلقه طلا پیدا کردند که روی آن تصویر دو گاو در کنار خوشه های گندم حکاکی شده بود، یک آویز طلا نیز یافتند که یک الهه مصری محافظ مردگان را به تصویر می کشید. حکاکیِ روی حلقه، صحنه ای جالب از دامپروری و کشاورزی را نشان می دهد: گاوهایی که در فراوری گندم حضور دارند. دکتر جک دیویس (Jack Davis)، رییس گروه کلاسیک در دانشگاه سینسینتی، می گوید:

این حکاکی، پایه و اساس کشاورزی را نشان می دهد. تا جایی که می دانیم، این اثر تنها نمونه تصویر گندم در هنر کِرت یا تمدن مینوسی به شمار میرود.

ثروت و مقام مردگان این دو قبر را می توان از ورقه های نازک طلا روی کف مقبره فهمید که از روی دیوارهای آن جدا شده است. دیویس و همکار باستان شناسش، شارون استاکر (Sharon Stocker) سال گذشته این دو مقبره را پیدا کردند؛ زمانی که مشغول کاوش در محوطه اطراف مقبره جنگجوی گریفین بودند که در سال 2015 به وسیله آن ها کشف شد. علت نام گذاری جنگجوی گریفین، به خاطر حکاکی حیوانی اسطوره ای (نیمی عقاب و نیمی شیر) روی پلاکی از عاج بود که در کنار جواهرات طلا و زره و سلاح، در این قبر کشف شد. دیویس در رابطه را اهمیت کشف اخیرشان می گوید:

50 سالی می گردد که مقبره درخورتوجهی مانند این در هیچ یک از محوطه های باشکوه عصر برنز پیدا نشده؛ به همین علت کشف اخیر، بسیار خارق العاده است.

مقبره های تازه کشف شده حاوی کهربا و آمیتیست به ترتیب از منطقه بالتیک و مصر هستند که خود علتی است بر اینکه پیلوس، مکان مهمی در راستا تجارت عصر برنز به شمار می رفته است. بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ و ورزش یونان، حفاری اکتشافی در این منطقه سخت بود، چراکه باید حدود 40 هزار سنگ را برمی داشتند که به خاطر ریزش گنبد های این دو قبر در زمان باستان انباشته شده بود، اتفاقی که به محافظت از آن در برابر غارتگران و دزدان یاری کرد.

استاکر می گوید که حفاری در این محل درست مثل بازگشت به دوره میسنی ها بود، عصری که قدمت مقبره ها به آن موقع برمی گردد. تیم باستان شناسی دانشگاه سینسینتی از تصویرسنجی (فتوگرامتری) و نقشه برداری دیجیتالی برای مستندسازی و تعیین کردن محل اشیا در مقبره ها استفاده کردند. این مقبره ها در نزدیکی کاخ نستور قرار دارند؛ جایی که در سال 1939 به وسیله کارل بلگن (Carl Blegen) کشف شد و نام آن از نام یک پادشاه یونانی در ایلیاد و اودیسه هومر گرفته شده است.

کارل بلگن از اساتید دانشگاه سینسینتی تصمیم داشت که کار خود را در محوطه ای که مقبره های شاهانه پیدا شدند، ادامه دهد، اما آن موقع مالک اجازه این کار را به او نداد. بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ و ورزش یونان، این زمین در سال 2018 در اختیار وزارت خانه مذکور نهاده شد و مشکل حفاری در آن رفع شد. تیم باستان شناسی دانشگاه سینسینتی حدقل برای دو سال دیگر به کار خود در این محوطه ادامه خواهند داد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور یونان ارزان: کشف مقبره های شاهانه مملو از گنج در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: کشف مقبره های شاهانه مملو از گنج در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید