در سفر نوروزی به این 3 شهر باخت نمی دهید!

به گزارش مجله عکس، بسیاری از ایرانیان، بر اساس باورها و اعتقاد قلبی شان، بر خود واجب می دانند که سال نو را با زیارت امام رضا(ع) و سفر به شهر زیارتی مشهد آغاز نمایند. برای همین با آغاز تعطیلات نوروزی سفر جاده ای خود را در پیش می گیرند و راهی دیار معشوق خواهند شد.

در سفر نوروزی به این 3 شهر باخت نمی دهید!

لازم به ذکر است برای رسیدن به مشهد از هر شهر و دیاری که هستید، راه های متنوع و زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند برای هر سبک و سلیقه ای، جاذبه های گردشگری بسیاری به همراه داشته باشد. بنابراین سفر جاده ای به مشهد مقدس در تعطیلات نوروزی، ایده بسیار خوبی است، برای افرادی که می خواهند در این ایام سفری زیارتی، سیاحتی داشته باشند. چرا که در این ایام از شهرهای مختلف در طول مسیر عبور می کنید و پس از گشت و گذار در آن شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری اش به مسیر خود ادامه خواهید داد.

البته عموم مردم، در این ایام با توجه به نو شدن طبیعت و هوای مطبوع بهاری، دوست دارند مسیری را انتخاب نمایند که طبیعتی بکر و چشم نواز داشته باشد تا در کنار سفری زیارتی، با سرگرمی و گردش در دل طبیعت، خود را برای شروع کار و فعالیت در سال نو هم آماده نمایند.

به همین منظور ما در این جا به سه شهر کردان، رامسر و در آخر مشهد اشاره می کنیم و درباره جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و غذاهای محلی آن با شما صحبت خواهیم کرد. تا در این راستا بتوانید برترین انتخاب را داشته باشید و در طول مسیرتان لذتی وصف ناشدنی را تجربه کنید.

کردان، روستایی سرسبز در جوار مرکز

کردان از روستاهای زیبا و سرسبز استان البرز است که با تهران فقط 60 کیلومتر فاصله داشته و با شهر کرج، فاصله ای 25 کیلومتری دارد. در سال های اخیر شهر کردان، به مامنی امن برای مرکز نشینان و اهالی شهر کرج تبدیل شده است تا در زمان تعطیلات از زندگی شهرنشینی جدا شده و لحظات خوشی را سپری نمایند.

البته این خطه سرسبز و مجذوب کننده نه تنها برای شهروندان تهرانی مجذوب کننده است، بلکه برای گردشگران از دیگر نقاط کشور هم بسیار شگفت انگیز و دوست داشتنی است. چراکه این منطقه جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در دل خود جای داده است. به طوری که گردشگران می توانند با سفر به کردان از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن مانند برج مقبره، پل بانو صحرا و رودخانه کردان تماشا نمایند.

حتی کردان از جاذبه های سرگرمیی متعددی هم برخوردار است. دهکده ورزشی و دهکده آرامش؛ با داشتن استخر، زمین فوتبال، تنیس، زمین والیبال و بسکتبال فرصت مناسبی را برای سرگرمی و ورزش های تکی و گروهی گردشگران ایجاد می نمایند. هم چنین این مجموعه برای علاقه مندان به ورزش های کوهنوردی و پرواز هم امکانات لازم را فراهم نموده تا از رشته کوه های اطراف کردان صعود نمایند و با تماشا آموزش های لازم، بر فراز آسمان این روستای سراسر زیبایی پرواز نمایند.

زمانی که به کردان سفر کردید، انواع میوه های ارگانیک و تازه نظیر توت، آلبالو، گردو و زردآلو را برای سوغاتی بخرید و با خوردن غذاهای محلی مانند، یوان آش، لوبیا پیله و مرجو خورش لذت سفرتان را دوچندان کنید.

حال که با زیبایی های کردان آشنا شدید، چه خوب است، با اجاره ویلا در کردان، چند روزی را در این شهر اقامت داشته باشید و لحظات بسیار خوبی را سپری کنید.

رامسر، عروس زیبای مازندران

وقتی حرف از شمال کشور پیش می آید، نام رامسر در ذهنمان زنده می گردد. چرا که این شهر با داشتن هر سه طبیعت کوه و جنگل و دریا، نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید. رامسر در واقع گنجینه ای از طبیعت زیبای شمال را در خود جای داده است و گردشگران می توانند با اجاره ویلا در رامسر، اقامتی دلنشین در این شهر زیبای شمالی داشته باشند. البته بهتر است قبل از سفر به رامسر اقامتگاه مورد نظرتان را به صورت آنلاین رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید.

به یاد داشته باشید که با سفر به رامسر بازدید از جاذبه های گردشگری آن را مانند روستای جواهرده، جنگل دالخانی، تله کابین رامسر، قلعه مارکوه، آب گرم سادات محله، بوستان جنگلی صفارود، منطقه ییلاقی گرسماسر، جنگل دوهزار تنکابن، غار یاغی لوکا، غار گرگر لوکا، آبگرم های معدنی، کشتی سرگرمیی، کارتینگ، شهربازی، پل عابر پیاده معلق، کاخ مرمر، آبشار ازارک، آبشار ایج و دهستان جنت رودبار رامسر از دست ندهید.

پس از گشت و گذار در رامسر هم می توانید سری به بازارهای محلی آن بزنید و صنایع دستی زیبای این خطه، مانند انواع حصیرها، چادرشب، زیراندازهای نمدی، ظروف چوبی و ظروف شیشه ای رنگارنگ را برای سوغاتی خریداری نموده و یا انواع ترشی محلی، تخم مرغ محلی، لبنیات سنتی، زیتون و سبزی های محلی را از این بازارها تهیه کنید. غذاهای اصیل و سنتی رامسر مانند آغوز مسما، باقلا وابیج و اردک یا ماهی شکم پر بسیار لذیذ و خوش طعم هستند.

مشهد، قطب گردشگری مذهبی ایران

شهر مشهد یکی از مهم ترین شهرهای زیارتی ایران به شمار می آید. این شهر که در شمال شرقی ایران قرار گرفته است، مقبره ملکوتی امام هشتم شیعیان قرار گرفته است. هر ساله شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط ایران و دنیا برای زیارت امام رضا(ع) به این شهر سفر می نمایند و در کنار زیارت از دیگر جاذبه های گردشگری آن هم تماشا می نمایند.

البته این شهر در مناسبت های مذهبی و ایام عید نوروز شلوغ ترین روزهای خود را می گذراند و افراد زیادی معتقدند که سال نو را با زیارت امام رضا(ع) شروع نمایند. از این رو برای این که در این ایام با مشکل اسکان روبرو نشوید، چه خوب است که قبل از سفر سوئیت مقرون به صرفه نزدیک حرم را به صورت آنلاین رزرو کنید. لازم به ذکر است، در این شهر با توجه به مسافرپذیر بودن، اقامتگاه های مختلفی وجود دارد که هر فرد می تواند، هر یک از آن را متناسب با بودجه و شرایط خود اجاره کند. البته اگر در روزهای شلوغ سال سفر به مشهد را انتخاب کردید، باید اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید. زیرا در غیر این صورت، ممکن است مجبور به اجاره اقامتگاهی شوید که با شرایط شما همخوانی نداشته باشد و حتی قیمت بسیار زیادی را برای آن پرداخت کنید.

علاوه بر حرم امام رضا (ع)، شهر مشهد جاذبه های گردشگری دیگری مانند مسجد گوهرشاد، طرقبه، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه، خانه تاریخی داروغه، گنبد هارونیه، پارک جنگلی وکیل آباد، موزه های آستان قدس رضوی، توس، نادری، آب، علوم و تاریخ طبیعی مشهد و موزه بزرگ تاریخ طبیعی خراسان را در خود جای داده است.

بعد از گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری مشهد، می توانید برای خرید سوغاتی های رنگارنگ این شهر مانند زعفران، زرشک، نخودچی و کشمش، سنگ فیروزه نیشابور، مهر و تسبیح و فرش دستبافت مشهد به بازار رضا که از مشهورترین بازارهای این شهر است، بروید. در سفرتان به مشهد، از خوردن غذاهای محلی مانند، شله مشهدی و هفت رنگ پلو هم غافل نشوید.

سخن آخر

هر یک از شهرهای ایران بسیار زیبا و تماشای هستند و بیشتر آن ها در ایام نوروز، از طبیعتی شگفت انگیز و آب و هوایی مطبوع برخوردارند. ما در این مقاله از میان شهرها و روستاهای مختلف کشور، شما را با مشهد، کردان و رامسر آشنا کردیم. اما به این نکته توجه داشته باشید، این سه خطه زیبا در تعطیلات نوروزی بسیار شلوغ و پرمسافر هستند. بنابراین اگر مقصد گردشگری نوروزی تان، هر یک از این شهرها باشد، باید برای سفر، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و حتما اقامتگاه مورد نظرتان را قبل از حرکت، به صورت آنلاین رزرو کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2249

به "در سفر نوروزی به این 3 شهر باخت نمی دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر نوروزی به این 3 شهر باخت نمی دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید