22 عکس عجیب و غریب که نشان می دهند پلیس چین از سیستم تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان در مسافرت، اماکن عمومی و فروشگاه ها استفاده می نماید

به گزارش مجله عکس، در حال حاضر 170 میلیون دوربین نظارتی در کشور چین نصب شده است. دولت چین امیدوار است تا سال 2020 بتواند این تعداد را به 570 میلیون دوربین برساند تا برای هر دو شهروند این کشور، یک دوربین نظارتی نصب شده باشد.

22 عکس عجیب و غریب که نشان می دهند پلیس چین از سیستم تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان در مسافرت، اماکن عمومی و فروشگاه ها استفاده می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به علاوه، دولت چین در حال ساخت یک ساختمان پایگاه داده ملی است تا بتواند در آن هر شهروند را زیر چند ثانیه شناسایی کند. اگرچه احتمالا این سیستم تا چند سال آینده رونمایی نمی گردد ولی نشان می دهد در این کشور از یک سیستم گسترده تشخیص چهره برای شناسایی مردم استفاده می گردد.

جمعیت بسیار زیاد چین و نبود قوانین لازم برای تامین حریم خصوصی شهروندان یا تصویب قوانین سهل انگارانه در این زمینه باعث شده است، پلیس و شرکت های خصوصی به طور وسیعی دنبال توسعه سیستم ها و فناوری های نظارتی باشند.

در نتیجه، در حال حاضر در چین شما هرکجا باشید، احتمالا یک دوربین مراقب شما است: در هنگامی که به مسافرت می روید، در کافی شاپ نشستید، از فروشگاهی خرید می کنید یا در خیابان ها قدم می زنید و حتا در هنگام استفاده از دستمال توالت!

عکس های زیادی روی اینترنت وجود دارد که این موضوع را ثابت می نمایند و نشان می دهند پلیس چین مردم را زیرنظر دارد؛ چه راضی باشند و اجازه بدهند یا خیر. در ادامه نگاهی به 22 عکس منتشر شده معروف در این زمینه خواهیم داشت:

سیستم تشخیص چهره در هر جایی که تصور نمی کنید

یکی از رایج ترین اپلیکیشن های تشخیص چهره در چین به نام ++Face در بسیاری از مراکز مانند ورودی های مترو یا فروشگاه های شرکت علی بابا استفاده شده است:

خود شرکت علی بابا نیز سیستم تشخیص چهره ای توسعه داده که به زودی در متروی شانگهای برای شناسایی مسافران به وسیله چهره و صدا نصب می گردد:

پلیس راه آهن هانان مرکزی از عینک های تشخیص چهره ای استفاده می نماید که می توانند مسافران را زیر 100 میلی ثانیه شناسایی نمایند. از زمان معرفی و استفاده از این عینک ها در ابتدای سال جاری، چندین مجرم از این طریق شناسایی و دستگیر شدند:

در بعضی استان ها از عابرین پیاده ای که قانون شکنی کردند، عکس برداری شده و با پایگاه داده پلیس تطابق داده می شوند تا مشخصات آن فرد مانند نام، آدرس خانه، شماره کد ملی و نظایر این ها به دست بیاید. متخلفین باید به پلیس هدایت رانندگی 20 دقیقه یاری نمایند تا جریمه ای 3 دلاری بپردازند تا تصویرشان از سیستم حذف گردد:

در آزمون های ورودی کالج های سراسر کشور از سیستم های تشخیص چهره و اثرانگشت استفاده می گردد تا مطمئن شوند دانش آموزان واقعی سر جلسه حاضر شدند:

بعضی از مهدکودک های چینی پس از بروز آدم ربایی های سلسه ای؛ درب های ورودی خود را به سیستم های تشخیص چهره مجهز کردند تا فقط افراد تعریف شده بتوانند درب را باز نموده و وارد شوند. یک مهدکودک چینی بیش از 200 دوربین امنیتی و یک ایستگاه پلیس در محوطه خودش دارد:

بعضی از دستمال کاغذی های توالت در چین از فناوری استفاده می نمایند که فقط به هر نفر یک دستمال 61 سانتی متری در مدت زمان 9 دقیقه می دهد. این دستمال کاغذی ها و همین طور حمام عمومی ها به سیستم تشخیص چهره مجهز شدند تا از بعضی سرقت ها جلوگیری نمایند:

در فروشگاه ها و به طور ویژه شعبه های KFC از سیستم های پرداخت مجهز به تشخیص چهره و فناوری Smile to Pay استفاده می گردد:

شهروندان چینی می توانند در بعضی فروشگاه ها از جمله شعب یکی از بزرگ ترین خرده فروشی ها به نام JD.com از سیستم پرداخت مبتنی بر چهره برای راحتی بیشتر استفاده نمایند:

علی بابا صاحب مجموعه ای از فروشگاه های زنجیره ای پرداخت غیرنقدی است که مشتریان فقط از سیستم تشخیص چهره و شماره تلفن برای پرداخت هزینه خریدهایشان با Alipay استفاده می نمایند:

مشتریان بانک China Merchants از چهره خود به جای کارت اعتباری استفاده می نمایند.حدود هزار دستگاه خودپرداز مبتنی بر تشخیص چهره در این بانک استفاده شده است ولی هنوز احتیاج به وارد کردن پین کد هم دارد:

شرکت Xiaozhu که Airbnb چینی محسوب می گردد؛ می خواهد از قفل های هوشمندی برای درب فروشگاه های خود استفاده کند که با اسکن و رندر چهره کارمندان؛ باز می شوند. اولین آزمایش های این سیستم اجرا شده و تا ماه مارس نصب می شوند:

یک شرکت فروشنده خودرو وابسته به Alibaba Tmall نیز از سیستم های تشخیص چهره استفاده می نماید:

شرکت بیمه Taikang از نرم افزارهای تشخیص چهره برای شناسایی مشتریان و معین هویت آن ها استفاده می نماید. این نرم افزار توسط Baidu توسعه داده می گردد:

پلیس در چونگ کینگ از نرم افزارهای نظارتی SenseTime استفاده می نماید. در 40 روز اول، بیش از 69 مجرم توسط این برنامه شناسایی و 14 نفر آن ها را دستگیر کرد:

این تصویر نشان می دهد اپلیکیشن SenseTime چگونه می تواند مشتریان داخل یک فروشگاه را زیرنظر بگیرد و حتا راستا حرکت و موقعیت آن ها را هم گزارش بدهد:

در منطقه خودمختار سین کیانگ بیش از 40 هزار دوربین برای نظارت و ردیابی مردم و اقلیت های مذهبی نصب شده است:

پلیس به طور گسترده ای از دوربین های نظارتی در اماکن عمومی برای مراقبت از خیابان ها و زیرنظر دریافت مردم استفاده می نماید:

مردم برای ورود به بعضی بازارها در کشور چین باید چهره خود را اسکن نموده و از کارت شناسایی استفاده نمایند:

ایستگاه های پمپ بنزین در بعضی استان ها مانند سین کیانگ ابتدا چهره راننده را اسکن نموده و بعد اجازه زدن بنزین را می دهند:

بعضی از نیروهای پلیس به اسمارت فون هایی مجهز شدند که می توانند چهره مردم را اسکن و شناسایی نمایند:

آزمایشگاه پلیس چین با همکاری یک موسسه تحقیقاتی دیگر توانستند خودروی شاسی بلندی طراحی نمایند که از یک دروبین 360 درجه سود می برد و می تواند از فاصله 61 متری در حین رانندگی؛ چهره شهروندان چنینی را اسکن و تشخیص دهد:

منبع

مطالب دسته سرگرمی سایت خبرنگاران را بخوانید.

نمونه هایی از مطالبی که پیشنهاد می کنیم:

سرگرمی

  • عکس هایی از جاهایی روی زمین که بیشتر شبیه دنیاهای موجودات فرازمینی هستند تا مناظر طبیعی!
  • لذت نقاشی مشترک والدین با فرزندانشان
  • 20 صحنه عجیب و گاه ترسناک در گوگل استریت
منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 388

به "22 عکس عجیب و غریب که نشان می دهند پلیس چین از سیستم تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان در مسافرت، اماکن عمومی و فروشگاه ها استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 عکس عجیب و غریب که نشان می دهند پلیس چین از سیستم تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان در مسافرت، اماکن عمومی و فروشگاه ها استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید