آسمان تهران فردا شب ابری و بارانی است، فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از کشور

به گزارش مجله عکس، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا با گذر موج کم دامنه تراز میانی بارش در نیمه غربی کشور افزایش می یابد و بیشینه بارش ها در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال وزش باد شدید خواهد بود.

آسمان تهران فردا شب ابری و بارانی است، فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد اصغری در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: امروز در شمال غرب و غرب کشور در استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

وی اضافه نمود: روز آینده با گذر موج کم دامنه تراز میانی گستره و شدت بارش ها در نیمه غربی کشور افزایش می یابد و بیشینه اندازه بارش فردا در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش ها با شدت کمتر در دامنه های البرز مرکزی در استان های البرز، تهران و قزوین پیش بینی می گردد.

اصغری مطرح کرد: روز شنبه 8 آبان علاوه بر نواحی ذکر شده در ارتفاعات و دامنه غربی البرز و سواحل غربی خزر بارش توسعه می یابد و شدت بارش ها در بخش هایی از کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود.

وی اضافه نمود: از بعدازظهر شنبه در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه 9 آبان بارش ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر پیش بینی می گردد، گفت: از بعدازظهر شنبه در استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

اصغری اعلام کرد: روز یکشنبه 9 آبان بارش ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر ادامه دارد. بعلاوه در جنوب غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می گردد.

وی اعلام کرد: در این مدت در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می گردد. در این روز در شهر های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری گفت: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: اواخر وقت فردا تا بعدازظهر شنبه 8 آبان غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی مطرح کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری، بعدازظهر ابری و در شب گاهی بارش باران پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 19 و 11 درجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1901

به "آسمان تهران فردا شب ابری و بارانی است، فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان تهران فردا شب ابری و بارانی است، فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید