تور گرجستان: بهترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری

به گزارش مجله عکس، گرجستان با طبیعت بکر و منظره ها خیره نماینده طبیعی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران علاقه منده به طبیعت در شرق اروپا است. در این کشور مسیرهای پیاده روی و رهنوردی متعددی وجود دارد که شما را با خود به دل طبیعت بکر می برند و از زندگی شهری دور می نمایند.

تور گرجستان: بهترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان با منظرههای کوهستانی، برای علاقه مندان به پیاده روی، رهنوردی و عاشقن طبیعت بهشت بی بدیلی است. در این کشور فرصت های بی شماری برای پیاده روی و رهنوردی وجود دارد؛ شما می توانید به روستاهای دوردست بروید، قله های بلند و دریاچه های شگفت انگیز را کشف کنید یا اینکه پیاده از منطقه ای به منطقه دیگر بروید. در ادامه می خواهیم برترین راستاهای پیاده روی و رهنوردی را به شما معرفی کنیم تا به تور گرجستان، از زاویه دیگری نگاه کنید و برای تماشای طبیعتی بکر و بی نظیر به این کشور سفر کنید.

اگر می خواهید تابستان سال جاری به گرجستان سفر کنید و در آب و هوای نسبتا خنک، دل به طبیعت و راستاهای پیاده روی بسپارید، ما به شما در انتخاب برترین تور یاری می کنیم؛ برای انتخاب تورهای گرجستان زمینی و هوایی، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تور گرجستان با کمترین قیمت

از استپان تسمیندا تا کلیسای ترینیتی گرگتی

استپان تسمیندا (Stepantsminda) که با نام کازبگی هم شناخته می گردد، یکی از پرطرفدارترین مقاصد پیاده روی در نزدیکی تفلیس است. یکی از اصلی ترین جاذبه های استپان تسمیندا، کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Triniti Church) است که دقیقا در پایین کوه کازبگی قرار گرفته است و از آنجا می توانید منظره نفسگیری از روستا و تپه های اطراف را مشاهده کنید.

پیاده روی در این راستا که فقط 4 کیلومتر طول دارد، آسان است و حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم زمان می برد. اگر می خواهید ماجراجویی هم کنید، می توانید به کاوش در یخچال طبیعی گرگتی بپردازید.

از مستیا تا اوشگولی

سوانتی یکی دیگر از مقاصد محبوب برای علاقه مندان به پیاده روی و رهنوردی در گرجستان است؛ این منطقه راستاهای زیادی با منظره کوهستانی، قله های مرتفع و دریاچه های زیبا دارد. یکی از مشهورترین راستاهای این منطقه، راه مستیا به اوشگولی است؛ دورافتاده ترین منطقه ای که یکی از مرتفع ترین سکونتگاه های اروپا نیز محسوب می گردد. یک یا دو شب را در اوشگولی بمانید و از منظره ها زیبای کوه شکارا (Shkara mountain) لذت ببرید.

گذرگاه چائوخی

گذرگاه چائوخی (Chaukhi Pass) یکی دیگر از راستاهای مشهور و پرطرفدار هم در میان مردم محلی و هم گردشگران خارجی است. این گذرگاه کازبگی را به منطقه خوسورتی (Khevsureti region)، یکی از چند منطقه قرون وسطایی، متصل می نماید. در این راستا می توانید منظره های باشکوه از رشته کوه چائوخی و 7 قله آن را تماشا کنید.

علت اصلی اینکه مردم برای پیاده روی و رهنوردی به این منطقه می آیند، بازدید از دره آرخوتی (Arkhoti) و منظرههایی از آبشارهای زیبا، دره های خیره نماینده و انزوای کامل از زندگی شهری است.

دریاچه های آبودلوری

آبودلوری (Abudelauri Lakes) در منطقه خوسورتی از 3 دریاچه با رنگ های مختلف تشکیل شده است. این مکان می تواند مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه آخر هفته از تفلیس باشد؛ اینجا شما می توانید هم در مسافرخانه اقامت کنید و هم چادر بزنید.

این دریاچه ها به رنگ های آبی، سبز و سفید هستند و در فاصله بسیار نزدیکی از هم قرار دارند؛ این بدین معنی است که در یک روز می توانید از هر سه این دریاچه ها تماشا کنید. اگر می خواهید اینجا کمپ کنید، باید بدانید که فقط نزدیکی دریاچه سبز محل مناسبی برای این کار است.

از امالو به خوسورتی

اومالو (Omalo) شهر مرکزی منطقه توشتی (Tusheti) است و مقصدی فوق العاده برای کسانی که می خواهند توانایی شان را در سفرهای چندروزه از منطقه ای به منطقه دیگر امتحان نمایند، محسوب می گردد. راستا امالو به شاتیلی (Shatili) از میان روستاهای زیبای توشتی عبور می نماید، جایی که می توانید در مسافرخانه بمانید و با زندگی مردم محلی و جذابیت های آن آشنا شوید.

همان طور که به سمت منطقه خوسورتی می روید، به روستاهای متروکه ای برمی خورید که فقط ویرانه هایی از برج های دفاعی قرون وسطایی در آن ها به جای مانده است. خوسورتی شبیه توشتی است، چون هر دو معماری قرون وساطیی دارند، اما سازه های خوسورتی فرق دارد.

از شاتیلی به جوتا

این راستا خوسورتی و منطقه کازبگی را به هم متصل می نماید و پیمودن آن نسبت به سایر راستاها دشوارتر است و طی کردن آن به 6 روز زمان احتیاج دارد. بخشی از این راستا در منطقه ها مرزی این کشور واقع شده است، به خصوص در Aghma-Georgitsminda. در این راه هیچ جاده یا شهری وجود ندارد؛ فقط چند کلبه چوبانی و یک پست مرزی را خواهید دید.

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی (Borjomi-Kharagauli National Park) یکی از بزرگترین پارک های ملی گرجستان است و به خاطر حیات وحش و جنگل های بکرش معروفیت دارد. این پارک ملی میزبان 9 راستا پیاده روی و رهنوردی زیبا است که راستا سنت اندرو برترین و پرطرفدارترین آن ها به شمار می رود. در این راستا می توانید به تماشای منظره ها نفسگیر منطقه ها اطراف بنشینید و شانس صعود به کوه سامتسخواریو (Sametskhvario mountain)، مرتفع ترین قله این پارک ملی، را نیز به دست می آورید. این پارک ملی بعلاوه مرکزی برای بازدیدنمایندگان فراهم نموده است که می توانید شب را آنجا بگذرانید؛ علاوه بر این در سراسر این منطقه، مکان های برای کمپ کردن تعبیه شده است.

کازبگی در دره Truso، منطقه ای تقریبا متروکه به سمت اوستیای جنوبی، دارای راستاهای پیاده روی محبوب متعددی است. علاوه بر طبیعت باشکوه، اینجا می توانید از تماشای برج های باستانی، چشمه های آب گرم، چند سکونتگاه متروکه و صخره های تراورتنی که چشمه های آب معدنی به آن ها شکل و شمایل جذابی داده است، لذت ببرید. متاسفانه شما نمی توانید در سراسر دره پیاده روی کنید و و وقتی به مرز گرجستان رسیدید، برگردید.

اگر قصد برنامه ریزی برای سفر به این کشور زیبا را دارید، برای آشنایی بیشتر و بهتر با جاذبه های گردشگری آن، می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای گرجستان را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / georgia-tours.eu / theculturetrip.com
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1976

به "تور گرجستان: بهترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: بهترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید