شروع تدوین طرح جامع سامان دهی تأسیسات بازار تاریخی اردبیل

به گزارش مجله عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین طرح جامع سامان دهی تأسیسات بازار تاریخی اردبیل توسط این اداره کل اطلاع داد.

شروع تدوین طرح جامع سامان دهی تأسیسات بازار تاریخی اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 19 آبان 97 در جلسه هم اندیشی با هیئت امنای راسته های مختلف بازار اردبیل توضیح داد: در این طرح جانمایی پارکینگ، کاربری های عمومی و تاسیسات پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: با آنالیز مسائل بازار سامان دهی آن و تدوین طرح جامع در دستور کار قرار گرفته و مرمت سراهای مختلف نیز اولویت بندی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در اولویت نخست راسته پنبه فروشان در برنامه های مرمتی قرار خواهد گرفت.

فلاحی یادآور شد: در حال حاضر سرای وکیل بازار تاریخی در دست مرمت بوده و پیش بینی شده تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

او با اشاره به مرمت بخشی از اونچی میدان در بازار ادامه داد: مسائل حقوقی بخش دیگر نیز در حال حل و فصل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به برآورد هزینه مرمت سرای امام آدینه اشاره نمود و اضافه کرد: 2/5 میلیارد تومان برای مرمت برآورد شده و نیازمند تامین اقتصادی و مشارکت بازاریان است.

فلاحی تاکید نمود: تدوین طرح ساماندهی تعارضی با عملیات مرمت نداشته و در وضعیت فعلی اغلب مرمت ها به صورت اضطراری انجام می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 282

به "شروع تدوین طرح جامع سامان دهی تأسیسات بازار تاریخی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تدوین طرح جامع سامان دهی تأسیسات بازار تاریخی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید