آمریکا،پیشمرگه را مسلح می نماید

به گزارش مجله عکس، ایرنا نوشت: دولت محلی اقلیم کردستان عراق از ارسال محموله سلاح و ادوات نظامی از سوی آمریکا برای نیروهای پیشمرگه کُرد در این اقلیم اطلاع داد.

آمریکا،پیشمرگه را مسلح می نماید

وزارت پیشمرگه در دولت محلی اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای، گفت: قرار است اوایل ماه نوامبر آینده، دومین محموله یاری های نظامی و لجستیکی آمریکا بین دو تیپ 14 و 16 وزارت پیشمرگه توزیع گردد که این امر در چارچوب سازماندهی دوباره ساختار این تیپ ها و مسلح کردن آنها صورت می گیرد.

این بیانیه که سایت شفق نیوز آن را منتشر نموده، افزوده است: تصمیم ارتش آمریکا برای توزیع دومین محموله یاری های نظامی در جریان نشست دیروز فرماندهان و تیم مستشاران بلندپایه نظامی آمریکا در اربیل با مسئولان وزارت پیشمرگه اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست شورش اسماعیل وزیر امور پیشمرگه و سربست لزکین سرپرست و شماری از افسران بلندپایه این وزارتخانه و سرهنگ جولیات فرمانده عالی آمریکا در اقلیم کردستان عراق و مستشاران نظامی این کشور حضور داشتند.

در این بیانیه تصریح شده است: اسماعیل از تمایل مستشاران نظامی آمریکایی در اقلیم کردستان عراق برای سازماندهی دوباره نیروهای پیشمرگه تقدیر کرد.

براساس این بیانیه، سرهنگ جولیات نیز به ادامه هماهنگی و یاری به وزارت پیشمرگه اشاره نمود و دومین محموله یاری های نظامی را شاهدی بر تمایل آمریکا و ائتلاف بین المللی (موسوم به ضد داعش) برای توانمند کردن نیروهای پیشمرگه جهت فعالیت با طرف های همکار به منظور پاکسازی منطقه از تروریسم و تروریست های داعش دانست.

در این بیانیه اشاره ای به هماهنگی با دولت مرکزی بغداد به منظور ارسال محموله های نظامی آمریکا به کردستان عراق نشده است.

ارتش اشغالگر آمریکا هم اکنون شماری از نیروهای خود را در پایگاه حریر در استان اربیل در شمال عراق مستقر نموده است. این پایگاه از بزرگترین پایگاههای آمریکا در عراق و خاورمیانه به شمار می رود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1311

به "آمریکا،پیشمرگه را مسلح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا،پیشمرگه را مسلح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید