آموزش روش پژوهش در قالب نمایشنامه

به گزارش مجله عکس، به گزراش خبرنگاران کتاب داستان پژوهش اثر دو نویسنده ایرانی سید حسن صانعی و سید محمدحسین موسوی نسب در تاریخ 20 آذر 1399 (10 دسامبر 2020) توسط انتشارات آستین مک کالی در انگلستان چاپ شده که نخستین در سبک خودش است. این اثر هم اکنون در بیشتر کتابفروشی های اینترنتی جهان، از جمله آمازون، بارنز اند نوبل و واتراستونز موجود است و از هفته آینده در کتابفروشی های فیزیکی سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی موجود خواهد بود.

آموزش روش پژوهش در قالب نمایشنامه

اثر حاضر نمایشنامه ای انگلیسی زبان چاپ لندن است که به آموزش مبانی پایه روش انجام پژوهش علمی به نوجوانان می پردازد. باور نویسندگان بر این است که اگر ابزارهای ذهنی لازم برای اندیشه علمی و منتقدانه در اختیار نوجوانان قرار گیرد تا بتوانند دانش را خودشان از جهانی واقعی کسب کنند (یعنی دقیقا همان ابزارهایی که دانشمندان واقعی برای تولید دانش برای ما به کار می گیرند)، دیگر هر چیزی که در کتاب ها، روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رادیو یا فضای مجازی می خوانند یا می شنوند را به سادگی باور نخواهند کرد. آنها می توانند حقیقت را خودشان با کمک روش پژوهش از جهانی پیرامونی شان به دست آورند. به باور نویسندگان آموزش روش پژوهش کردن باید از نوجوانی آغاز شود.

شخصیت محوری این داستان یک مادر ایرانی جوان، باهوش و تحصیل کرده است که مبانی اولیه روش شناسی پژوهش را با زبانی ساده و غیرمستقیم به فرزندانش آموزش می دهد. نویسندگان این اثر باور دارند که اگر جامعه بهتری در آینده می خواهیم، تغییرات واقعی از بانوان جامعه و در خانواده آغاز خواهد شد.

همچنین در لایه های پنهان این داستان تلاش شده است ویژگی هایی از فرهنگ ایرانی و جهانی فارسی زبانان به خوانندگان جهان معرفی شود. تا جایی که می دانیم، این نخستین بار در جهانست که روش انجام پژوهش علمی با زبان هنر و در قالب نمایشنامه انجام می شود. طبق جست وجوهای نویسندگان و ناشر این کتاب، این اثر هیچ نمونه مشابه قبلی انگلیسی، فارسی یا فرانسه ای ندارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1418

به "آموزش روش پژوهش در قالب نمایشنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش روش پژوهش در قالب نمایشنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید