طراحی سایت: آموزش قدم به قدم ساخت سایت

به گزارش مجله عکس، یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی در حوزه کسب و کار و یا به طور کلی در حرفه های مختلف، ساخت سایت است. در گذشته به علت وجود راه های سخت و جا نیفتادن سایت در بین مردم، کمتر کسی به فکر ساخت آن می افتاد.

طراحی سایت: آموزش قدم به قدم ساخت سایت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

اما امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و وجود ابزارهای مختلف، تقریبا همه افراد قادر به ساخت سایت بوده و آن را احتیاج اصلی خود در فضای آنلاین می دانند.

استفاده از سایت سازها به عنوان راهی آسان برای ساخت سایت در بین افراد عادی معرفی کنیم؛ چرا که روش های قدیمی که زمان بر بوده و بدون داشتن دانش و تخصص انجام نمی گردد.

اما در مقابل به راحتی انجام میگردد و به هیچ عنوان احتیاج به کدنویسی و طی کردن مراحل سخت ندارد.

اگر شما هم در پی یادگیری راه آسان برای ساخت وب سایت هستید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

راه های مهم برای ساخت سایت

اصلی ترین مراحل ساخت سایت را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. هدفتان را از ساخت سایت مشخص کنید

اولین اقدام برای ساخت سایت، مشخص کردن هدف برای تشکیل آن است؛ چرا که با مشخص هدف مشخص، تکلیفتان را با سایت معلوم نموده و متناسب با آن طراحی می کنید.

اهداف مربوط به ساخت سایت را می توان به شکل های مختلفی از جمله وب سایت فروشگاهی برای فروش محصول، وب سایت هنری، تبلیغاتی، سایت شخصی، وبلاگ نویسی و یا وب سایت شرکتی نام برد.

با مشخص کردن هدف برای وب سایت، به گوگل قصد و منظور فعالیتتان را نشان داده و در بهبود عملکرد سایتتان تاثیر زیادی می گذارد.

  1. برترین و آسان ترین روش را برای ساخت سایت انتخاب کنید

ساخت سایت یکی از کارهای تخصصی بوده که تا چندی پیش، به وسیله راه های قدیمی و کدنویسی های طولانی اجرا شده است. اما امروزه راه های آسان ترین هم برای ساخت سایت وجود داشته که کارتان را راحت تر می نماید.

استفاده از وردپرس و یا سایت سازها یکی از همان راه های آسان و کاربردی برای جایگزینی روش های قدیمی و هزینه بر است. به شما پیشنهاد می کنیم که به محض مشخص شدن هدفتان، به سراغ سایت سازهایی هم چون پرتال رفته و خیالتان را راحت کنید. سایت سازها به شما امکان شخصی سازی و فعالیت آزادانه در سایت را داده و محدودیتی برایتان ایجاد نمی نماید.

  1. قالب سایت را انتخاب کنید

ساختار و قالب سایت به عنوان مقدمات اولیه و مهم بوده که بدون انجام آن، اصلا سایتتان شکل نمی گیرد. قالب سازی سایت اصولا به دو شکل انجام می گردد:

راه اول:

از روش های قدیمی استفاده نموده و با ایجاد طرح اولیه، .

راه دوم:

اطلاعاتتان را به روز نموده و با استفاده از قالب های آماده سایت سازهایی هم چون پرتال، به راحتی پوسته مورد علاقه تان را انتخاب کنید؛ به این صورت که از بین قالب هایی که از قبل طراحی شده، برترین و زیباترین قالب را متناسب با هدف سایتتان انتخاب کنید.

سپس با انجام تغییرات مختلفی، آن را به سایت مورد نظرتان تبدیل کنید. البته خوشبختانه سایت ساز پرتال با داشتن انواع قالب های بسیار مجذوب کننده، ویرایش هایتان را به حداقل می رساند.

  1. دامنه سایت را مشخص کنید

دامنه سایت همان آدرس سایت و نام آن بوده که تاثیر زیادی در پیشرفت سایت دارد. برای انتخاب دامنه توجه داشته باشید که نام های کوتاه و مختصری را انتخاب کنید؛ چرا که نام بلند و سخت، باعث اشتباه افراد می گردد.

هم چنین بهتر است که در انتخاب نام، کمتر از حروف و اعداد استفاده گردد. دقت کنید که حتما از نام های مجذوب کننده و متناسب با هدفتان را مشخصی بهره ببرید.

  1. محتوای باکیفیت و هدفمند را در سایت ارائه دهید

پس از ایجاد قالب و دامنه سایت، زمان بارگذاری محتوا است؛ توجه داشته باشید که برای جذب کاربران به خود، حتما از محتواهای باکیفیت، دقیق و مرتبط با حرفه تان بهره ببرید.

  1. اطلاعات کاملی از خودتان را قرار دهید

حتما در سایتتان اطلاعات کاملی از محصولات و خدمات خود قرار داده و پیشنهادات را به کاربران ارائه دهید. توجه داشته باشید که عکس های با کیفیت و واقعی را در سایت قرار داده و حتما صفحه ارتباط با ما را هم در سایت قرار دهید.

جان کلام

در خاتمه باید گفت ساخت سایت فروشگاهی یا شخصی از مهم ترین احتیاجها برای هر کسب و کار بوده که در گذشته به وسیله راه های سخت و طولانی مدتی اجرا شده است. اما با توجه به ضروری بودن وجود آن، فروشگاه ساز() و سایت سازهایی به وجود آمده که ضمن سرعت بخشی به فرایند ساخت، امکان استفاده همه افراد را هم فراهم می نماید.

سایت ساز پرتال یکی از برترین ابزارها برای ساخت سایت است. پرتال دارای قالب های متنوعی بوده که متناسب با هر نوع سایتی را در کوتاه ترین زمان در اختیارتان قرار می دهد.

هم چنین تا 7 روز به شما اجازه استفاده رایگان از سایت را داده هزینه مناسبی دارد. شما می توانید برای ساخت آسان سایت، به وب سایت پرتال و یا شماره گیری 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2097

به "طراحی سایت: آموزش قدم به قدم ساخت سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: آموزش قدم به قدم ساخت سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید