ابداع گجت نو برای یاری به بلع در بیماران سرطانی

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ترو انجل با همکاری موبایل تراپیست این نوآوری را ابداع نموده اند که به بیماران دچار اشکال در جوید و بلع غذا یاری می نماید.

ابداع گجت نو برای یاری به بلع در بیماران سرطانی

جانا ریگر مدیر ارشد اجرایی ترو انجل هنگام کار به عنوان یک دانشمند بالینی برای یاری به بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن که دچار اختلال در غذا خوردن و بلع شده بودند، این ایده به ذهنش رسید.

دیوید جیمسون پس از ابتلا به سرطان سر و گردن در 2 سال قبل با اختلال بلع روبرو شد زیرا پزشکان مجبور شدند در سمت چپ گوش تا گردن را در سمت چپ صورتش شکاف دهند تا یک تومور 3 سانتی متری و سایر غدد لنفاوی را خارج نمایند. در این عمل جراحی پایه زبان که پشت گلو قرار گرفته است و غذا را به سمت پایین هل می دهد، برداشته شد.

جیمسون گفت: بلع واکنشی برای یک انسان بسیار پیچیده است. این چیزی نیست که فقط به گلو محدود گردد، ماهیچه های گردن، عضلات شانه را درگیر می نماید.

او در ادامه اضافه کرد: اگر یک تکه غذا خیلی بزرگ باشد، خفه می شوم و این ترسناک است. دستگاه نو در زیر چانه قرار می گیرد و با استفاده از حسگرهای کوچک برای نظارت بر فعالیت های ماهیچه ای گلو به بلع یاری می نماید.

می توان دستگاه را روی هر ماهیچه ای در بدن قرار داد. گجت مقدار انقباض، سختی و مدت زمان انقباض را حس می نماید. دستگاه مجهز به یک اپلیکیشن است که تمرین های آموزشی بیمار را ردیابی می نماید و آنها را به پزشکان اطلاع می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2269

به "ابداع گجت نو برای یاری به بلع در بیماران سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع گجت نو برای یاری به بلع در بیماران سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید