ارتقای پهپادهای آمریکایی برای مقابله با چین و روسیه

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تا پیش از این نیروی هوایی ارتش آمریکا به طور گسترده از پهپادها برای مقابله با نیروهای شبه نظامی غیردولتی استفاده می کرد. اما با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا استراتژی نظامی ایالات متحده تا حدی دستخوش تغییر شده و قرار است از پهپادها برای مقابله نظامی با چین و روسیه نیز استفاده گردد.

ارتقای پهپادهای آمریکایی برای مقابله با چین و روسیه

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مرکز مدیریت چرخه حیات نیروی هوایی ارتش آمریکا میخواهد قابلیت های پهپادهای ریپر قدیمی و نیز نسل جدید این پهپادها را افزایش دهد تا آنها بتوانند برای مقابله با چین و روسیه به کار گرفته شوند. این پهپادها توسط آمریکا و 6 کشور دیگر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

تا به حال پهپادهای مذکور بیشتر برای جمع آوری اطلاعات، کنترل و نظارت، شناسایی، انجام مأموریت های تهاجمی و غیره مورد استفاده بوده اند و لذا شورشیان، تروریست ها و دزدان دریایی هدف اصلی به پرواز درآمدن پهپادهای یادشده بوده اند. اما با کاهش اهمیت این تهدیدها برای ارتش آمریکا قرار است سیستم های جدیدی بر روی ام کیو 9 ریپر نصب گردد تا آنها بتوانند با سیستم های دفاعی هوایی پیچیده تری مقابله نمایند.

در جریان به روزرسانی تازه بر روی پهپادهای مذکور سیستم های مختل نماینده پیشرفته مخابراتی، حسگرهای مادون قرمز و الکترواپتیکال و مجموعه ای از تسلیحات تهاجمی و بعضی امکانات مخفی فاش نشده نصب می گردد. جزئیات بیشتر این امکانات و زمان عملیاتی شدن استفاده از پهپادهای مذکور تعیین نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1637

به "ارتقای پهپادهای آمریکایی برای مقابله با چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای پهپادهای آمریکایی برای مقابله با چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید