زیباترین مرزهای بین المللی جهان

به گزارش مجله عکس، زیباترین مرزهای بین المللی جهان را می شناسید؟ مرزهایی که بین کشورهای مختلف جهان واقع شده اند، همگی توسط انسان معین شده اند. اما بعضی از آنها دارای مناظر چشمگیر و فرهنگی متمایز هستند و مرزهای خاصی را ایجاد نموده اند. این مرزها با شکوه تمام ایستاده اند و زیبایی های هیجان انگیزی به وجود آورده اند.

زیباترین مرزهای بین المللی جهان

در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید…

1. مرز سوییس / ایتالیا

(Switzerland/Italy Border)

زمانی که دو کشور با شهرها و مناظر شگفت انگیز ترکیب می شوند، یکی از زیباترین مرزهای بین المللی پدید می آید. مزیت فوق العاده ای که درباره این مرز وجود دارد، قابل دسترس بودن آن از هر دو طرف است. شهرهای زیبایی مثل: زرمات (Zermatt)، لوگنو (Lugano)، کومو (Como)، تیرانو (Tirano) و سنت موریتز (Saint Moritz) بر زیبایی این منطقه افزوده اند.

2. مرز بولیوی / پرو

(Bolivia/Peru Border)

مرز بولیوی و پرو یکی از زیباترین مرزهای بین المللی دنیا است. نکته جالبی که درباره این مرز وجود دارد و آن تفاوت در ارتفاع است. این مرز از جنگل های مرطوب و بارانی آمازون کشیده شده و به سمت جنوب تا سرزمین های کوهستانی و دریاچه تیتیکاکا (Lake Titicaca) ادامه دارد.

این مرز دریاچه را به دو نیم تقسیم می نماید. از آنجا مرز به سمت جنوب ادامه می یابد و از شمال شرقی صحرای آریکا در شیلی عبور می نماید. در اینجا سه مرز با بولیوی، پرو و شیلی ایجاد می گردد.

3. مرز آفریقای جنوبی / لسوتو

(South Africa/Lesotho Border)

مرز آفریقای جنوبی و لسوتو یکی از عجیب ترین مرزهای دنیا بر روی نقشه دنیا است. این مرز توسط کشور آفریقای جنوبی احاطه شده است. چیزی که این مرز را خاص و منحصر به فرد می نماید، چشم انداز کوهستانی و چشمگیر لسوتو می باشد که با ارتفاعات آفریقای جنوبی مخلوط شده است. این مناظر با صخره ها، دریاچه ها، آبشارها و روستاهای بکر ترکیب شده و چشم انداز خیره کننده ای به وجود آورده است.

4. مرز جمهوری دومینیکن / جزیره هاییتی

(Dominican Republic/Haiti Border)

جزیره هیسپانیولا بین جمهوری دومینیکن و هائیتی قرار گرفته و تقریبا دو برابر بزرگتر از هائیتی می باشد. نکته جالبی که درباره این مرز وجود دارد مناظر کوهستانی است که از ساحل به ساحل کشیده شده است. از زمانی که تمام جنگل های هائیتی از بین رفته اند، این مرز به آسانی از فضا پیداست. این در حالیست که جمهوری دومینیکن همیشه کوشش نموده تا جنگل ها و مراتع خود را افزایش دهد.

5. مرز شیلی / آرژانتین

(Chile/Argentina Border)

مرز شیلی و آرژانتین یکی از طولانی ترین مرزهای دنیا است. این مرز از کوه های آند کشیده شده و از راستا بولیوی، شیلی و آرژانتین عبور می نماید و تا 3300 مایلی لبه مرز آمریکای جنوبی می رسد. این مرز در نزدیکی خط استوا، ناهموار، پر از گرد و غبار و خشک است. اما در سمت جنوب، این مرز بادی، مرطوب و سرد است. اوسوایا (Ushuaia) در آرژانتین، جنوبی ترین شهر دنیا است که در پایین این مرز قرار گرفته است.

6. مرز چین / ویتنام

(China/Vietnam Border)

این مرز کمونیستی از دریای چین جنوبی تا منطقه کوهستانی بین یون نان (Yunnan) و لای چو (Lai Châu) واقع شده است. این مرز مملو از مناظر خیره کننده، شالیزارهای برنج در نزدیکی آبشار (Ban Gioc)، زمین های چای در نزدیکی یون نان و زمین های باتلاقی مسطح در نزدیکی دریا می باشد. یون نان به خاطر فرهنگ غنی، چای و غذاهای منحصر به فرد در میان گردشگران محبوب است.

7. مرز هند / میانمار

(India/Myanmar (Burma) Border)

یکی از عجیب ترین و دورترین مرزهای دنیا، مرز بین هند و میانمار است که دارای گیاهان، جانوران، چای، فرهنگ عجیب و غریب، کوه ها و دریاچه های خیره کننده می باشد. این مرز از طرف میانمار کمتر قابل دسترسی است اما غیر قابل دسترس نیست. در طرف هند، یکی از سرزمین هایی که باید از آن بازدید کنید، ناگالند (Nagaland) است که به خاطر فرهنگ منحصر به فرد، هنر و صنایع دستی و مردم رنگارنگش شناخته شده می باشد.

8. مرز ایالات متحده آمریکا / کانادا

(USA/Canada Border)

این مرز بزرگترین مرزی است که در کمال صلح و آرامش در میان دو کشور قرار گرفته است. جالب ترین منطقه عبور، خط دربی ورمونت (Derby Line Vermont) است که مرز آن از میان کتابخانه محلی گذر می نماید.

9. مرز چین / نپال

(China/Nepal Border)

مرز کوهستانی چین و نپال یکی از زیباترین چشم اندازهایی است که با آن روبرو خواهید شد. دست یافتن به زیبایی خالص این مرز که در بالاترین نقطه واقع شده و رسیدن به قله های مشهور این منطقه کمی سخت است. برای تماشای این مرز باید قبل از راه افتادن دل به دریا بزنید و شرایط متغیر آب و هوایی را به جان بخرید.

10. مرز آندورا / فرانسه / اسپانیا

(Andorra/France/Spain Border)

آندورا سرزمینی مرتفع است و دارای مناظر نفس گیر در سرتاسر اروپا می باشد. مهم نیست که از مرز فرانسه عبور می کنید یا اسپانیا، هر گذرگاه مرزی، تصویری چشمگیر از پیرنه (Pyrenees) دارد. مرز مشترک آندورا 75 مایل است که فرانسه و اسپانیا این مرز مشترک را به دو نیم تقسیم نموده اند.

منبع: سفرمی
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 585

به "زیباترین مرزهای بین المللی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مرزهای بین المللی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید