اردوغان: آمریکا از گروه های تروریستی ضدترکیه حمایت لجستیکی می نماید، روابط مصر و ترکیه قوی و تاریخی است

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهور ترکیه ایالات متحده را به حمایت لجستیکی از گروه های تروریستی ضدترکیه متهم کرد و گفت، کسانی که علیه ترکیه تصمیماتی را اتخاذ می نمایند، هم پیمان مهم خود را از دست خواهند داد.

اردوغان: آمریکا از گروه های تروریستی ضدترکیه حمایت لجستیکی می نماید، روابط مصر و ترکیه قوی و تاریخی است

بهترین تجربه سفر را با نرخ تورهای ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیشب در سخنانی اظهار داشت که با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست سران کشورهای عضو ناتو ملاقات خواهد نمود و با او درباره تعدادی از پرونده ها گفت وگو خواهد نمود.

رئیس جمهور ترکیه که با شبکه خبری تی.آر.تی. گفت وگو می کرد، توضیح داد: آمریکا از تروریست هایی که دشمن ترکیه هستند، حمایت لجستیکی می نماید. کسانی که علیه ترکیه تصمیماتی را اتخاذ می نمایند، هم پیمان مهم خود را از دست خواهند داد.

رجب طیب اردوغان همچنین آمریکا را به دخالت در پرونده اختلافات ارمنستان و ترکیه متهم کرد و تأکید کرد که آنکارا دخالت های آمریکا در رابطه با این اختلافات را رد می نماید.

وی در ادامه این گفت وگو به بهبودی روابط کشورش با مصر اشاره نمود و گفت: مصر یک کشور معمولی نیست و روابط بین دولت و ملت مصر قدیمی و عمیق است.

ترکیه و مصر دو کشور دارای طولانی ترین ساحل در شرق مدیترانه هستند و علاوه بر سوابق تاریخی، شرایط خاص ژئوپولیتیکی این دو کشور، بر موازنات خاورمیانه، مدیترانه و آفریقا اثر می گذارد، در نتیجه سرانجام تنش بین مصر و ترکیه، علاوه بر موضوعاتی نظیر چند و چون روابط دولت اردوغان با جریانات اخوانی، بر موازنات شرق مدیترانه نیز تأثیر خواهد گذاشت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1729

به "اردوغان: آمریکا از گروه های تروریستی ضدترکیه حمایت لجستیکی می نماید، روابط مصر و ترکیه قوی و تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا از گروه های تروریستی ضدترکیه حمایت لجستیکی می نماید، روابط مصر و ترکیه قوی و تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید