تور ارزان گرجستان: از جشنواره های سنتی خاص گرجستان بیشتر بدانید

به گزارش مجله عکس، جشنواره های سنتی فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور هستند. در گرجستان، جشنواره های زیادی برگزار می گردد که می توانید با حضور در آن ها، با تاریخ و فرهنگ این کشور، آشنا شوید.

تور ارزان گرجستان: از جشنواره های سنتی خاص گرجستان بیشتر بدانید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان کشوری است که قرن ها تاریخ پر فراز و نشیب دارد و از نظر فرهنگی و تاریخی، بسیار غنی است. فرهنگ بومی در گرجستان برای گردشگران خارجی بسیار مجذوب نماینده است. در این کشور فستیوال های مختلفی برای آشنایی با این فرهنگ بومی برگزار می گردد؛ فستیوال ها و جشنواره هایی که مخصوص گرجستان هستند.

اهالی گرجستان دوست دارند برای هر چیزی جشن بگیرند؛ از تولد شهر تفلیس گرفته تا فصل برداشت انگور. جشنواره ها در گرجستان معمولا حول محور خوراکی ها، موسیقی یا رویدادهای محلی است. برترین روش برای اینکه با فرهنگ بومی گرجستان آشنا شوید، شرکت در یکی از این جشنواره ها است.

اگر دوست دارید به گرجستان سفر کنید و این جشنواره ها را از نزدیک ببینید، با یاری خبرنگاران می توانید برترین تور گرجستان را جست و جو کنید. تورهای ارائه شده، از معتبرترین آژانس های گردشگری هستند. با توجه به قیمت و شرایطی که مد نظر دارید، می توانید مقرون به صرفه ترین تور را انتخاب کنید.

تور گرجستان با کمترین قیمت

از جشنواره های سنتی و خاص گرجستان بیشتر بدانید.

جشنواره Tbilisoba

با وجود اینکه تاریخ رسمی پایه گذاری شهر تفلیس معین نیست، اهالی گرجستان آن را با جشنواره ای دیدنی جشن می گیرند. اولین جشنواره Tbilisoba در تاریخ 28 اکتبر سال 1979 برگزار شده است و از آن موقع هر سال آخرین روزهای آخرهفته هر ماه اکتبر برگزار می گردد. این تاریخ زمانی است که فصل برداشت تمام می گردد و طبیعت در حال تغییر رنگ است ولی آب و هوا هنوز گرم است. اما در یکی دو سال اخیر دولت تصمیم گرفته است که این رویداد را به ماه سپتامبر منتقل کند و تاریخ آن متغیر است.

در جریان این جشنواره، منطقه ها مرکزی شهر پر از فروشنده هایی می گردد که محصولات محلی مختلف از جمله انواع پنیر، سبزی، میوه، عسل، میوه خشک شده، چورچخلا و لباس ها و اکسسوری دست ساز می فروشند. هر آنچه که فکر کنید از سوغات و صنایع دستی گرجستان پیدا می گردد. اما این جشنواره فقط به غذا محدود نمی گردد. اجراهای نمایشی از گذشته این کشور، موسیقی و پایکوبی محلی، کنسرت و آتش بازی از دیگر بخش های این جشنواره است.

جشنواره Mtkhetoba-Svetitskhovloba

این جشنواره نیست بلکه بیشتر یک جشن یک روزه است. یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی در کشور گرجستان است. این جشن هر سال در تاریخ 14 اکتبر برگزار می گردد. این رویداد سابقه ای طولانی و ریشه در دین مسیحیت دارد. غیر از مراسم مذهبی که در کلیسا برگزار می گردد، رویدادهای مجذوب نمایندهی هم در شهر برگزار می گردد.

جشنواره Tushetoba

این جشنواره در منطقه Tusheti برگزار می گردد و جشنواره ای برای بزرگداشت میراث فرهنگی است.

به طور سنتی، یک مسابقه سوارکاری افتتاح نماینده این رویداد است. برنده مسابقه یک پرچم و یک گوسفند دریافت می نماید. اهالی این منطقه در کار پرورش دام فعالیت دارند. این منطقه به خاطر برج های قرون وسطایی، دهکده های بکر و دیدنی و چشم اندازهای زیبا، به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است.

یکی از برترین تفریح های شما در این منطقه تماشای مراحل درست کردن خینکالی، غذای ملی گرجستان است. حتما در این منطقه دلتان می خواهد که این غذا را امتحان کنید.

فستیوال Art-Gene

این فستیوال از سال 2003 برگزار می گردد و یک جشنواره موسیقی سنتی است. این جشنواره را در موزه مردم شناسی در تفلیس برگزار می نمایند. موسیقی دانان متخصص در موسیقی محلی و سنتی، هنرمندان معاصر گرجستانی و گروه های پایکوبی محلی در این جشنواره شرکت دارند.

برخلاف بسیاری از فستیوال های دیگر گرجستان، این جشنواره در تابستان برگزار می گردد و یک هفته طول می کشد. در طول روز علاوه بر لذت بردن از آب و هوای تابستانی و طبیعت زیبا می توانید در بین غرفه های صنایع دستی به گشت و گذار مشغول شوید و غذاها و نوشیدنی های متنوع محلی را امتحان کنید.

فستیوال سنتی پنیر Tushetian

منطقه Tusheti علاوه بر برج های قرون وسطایی و چشم اندازهای زیبایی طبیعی به داشتن پنیرهای باکیفیت بز معروفیت دارد. این جشنواره آخرین هفته ماه مه برگزار می گردد و فراورینمایندگان پنیر از منطقه ها دور و نزدیک در آن شرکت می نمایند. علاوه بر این، رویدادها و مسابقات ورزشی، مسابقات اسب سواری، فروش صنایع دستی و اجرای موسیقی محلی از دیگر بخش های این جشنواره است.

جشنواره پنیر

گرجستان از نظر فراوری پنیر، تنوع قابل توجهی دارد. برترین جا برای امتحان کردن انواع پنیرهای گرجستان، فستیوال پنیر است که در تفلیس برگزار می گردد. از سال 2015 فراورینمایندگان پنیر ارمنی و آذربایجانی نیز در این رویداد شرکت می نمایند و پنیرهای متنوع خود را به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند.

جشنواره Alaverdoba

این جشنواره مذهبی و سنتی در Kakheti برگزار می گردد و البته با جشن برداشت محصول هم ارتباط دارد. نام این فستیوال از نام کلیسای Alaverdi گرفته شده است، جایی که این جشنواره در آن برگزار می گردد. این جشن چند روز ادامه دارد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2012

به "تور ارزان گرجستان: از جشنواره های سنتی خاص گرجستان بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: از جشنواره های سنتی خاص گرجستان بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید