از رده خارج شدن 240 میلیون کامپیوتر با سرانجام پشتبانی رایگان از ویندوز 10

به گزارش مجله عکس، دیجیاتو نوشت: شرکت تحلیلی کانالیس (Canalys) در گزارش جدیدی تخمین می زند که پس از اکتبر سال 2025 و زمانی که مایکروسافت میخواهد پشتیبانی رایگان از ویندوز 10 را به سرانجام برساند، 240 میلیون رایانه شخصی ممکن است برای همواره از رده خارج شوند.

از رده خارج شدن 240 میلیون کامپیوتر با سرانجام پشتبانی رایگان از ویندوز 10

مایکروسافت تا اکتبر سال 2028 به پشتیبانی پولی از ویندوز 10 ادامه خواهد داد، اما احتمالاً ارتقا به ویندوز 11 گزینه بسیار ارزان تری خواهد بود.

مایکروسافت هنگام انتشار ویندوز 11 خاطرنشان کرد که رایانه ها برای اجرای این سیستم عامل باید TPM 2.0 از برای امنیت بیشتر پشتیبانی نمایند، اما بسیاری از رایانه های مربوط به دوران قبل از ویندوز 11 از این ویژگی پشتیبانی نمی نمایند، بنابراین نمی توان سیستم عامل آن ها را ارتقاء داد. با اشاره به همین موضوع، Canalys تخمین زده که 240 میلیون رایانه شخصی از کار خواهند افتاد که این امر به طور بالقوه باعث افزایش ضایعات الکتریکی نیز می گردد.

  • بمبی خطرناک در زیر منطقه منجمد قطب شمال

رویترز به نقل از کانالیس در گزارش خود می گوید که ضایعات الکترونیکی این رایانه ها می تواند حدود 480 میلیون کیلوگرم وزن داشته باشد که معادل 320 هزار خودرو است.

البته پس از انتها پشتیبانی رایگان ویندوز 10 نیز بسیاری از این رایانه های شخصی همچنان می توانند سال ها به کار خود ادامه دهند، اما Canalys هشدار می دهد که مقدار تقاضا برای دستگاه هایی که به روزرسانی امنیتی دریافت نمی نمایند، می تواند کم باشد.

به روزرسانی ویندوز 10 با پرداخت هزینه!

در همین حال، مایکروسافت اعلام نموده که میخواهد تا اکتبر سال 2028 به ارائه به روزرسانی امنیتی ویندوز 10 ادامه دهد، اما پس از انتها پشتیبانی رایگان، این امر با هزینه سالانه انجام خواهد شد. هرچند هنوز معین نشده که این هزینه چقدر خواهد بود، اما کانالیس اشاره نموده که احتمالاً ارتقا به رایانه های شخصی جدیدتر ارزان تر باشد.

در چند وقت گذشته گزارش های زیادی درباره نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت یا ویندوز 12 منتشر شده است. ماه گذشته گفته شد که مایکروسافت احتمالاً ویندوز 12 را در خردادماه 1403 منتشر می نماید و در گزارش دیگری به توسعه نسخه هوش مصنوعی ویندوز برای عرضه در سال 2024 اشاره شده بود.

  • عکس عجیبی که تصویر روز ناسا شد!

  • تیزر همکاری پورشه و آنر در ساخت موبایل!

  • عملکرد عجیب پرچمدار سامسونگ در بازی!

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2337

به "از رده خارج شدن 240 میلیون کامپیوتر با سرانجام پشتبانی رایگان از ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رده خارج شدن 240 میلیون کامپیوتر با سرانجام پشتبانی رایگان از ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید