از لیز خوردن ممنوع تا هشدار برای نزدیک شدن به میدان جنگ!

به گزارش مجله عکس، در مطلب زیر قصد داریم شما را با عجیب و غریب ترین تابلو های راهنما در کشور های مختلف جهان آشنا کنیم.

از لیز خوردن ممنوع تا هشدار برای نزدیک شدن به میدان جنگ!

به گزارش خبرنگاران، یک راننده خوب، تابلو های راهنمایی و رانندگی را فوت آب است. امکان ندارد وقتی به تابلویی می رسد، در لحظه پیام آن را درنیابد و برای فهمیدنش مکث کند، اما همین راننده خوب اگر سر از جاده و خیابان های کشور دیگری دربیاورد، چطور؟ باز هم با یک نیم نگاه به تابلو ها می تواند به سرعت تصمیم بگیرد؟ خب البته که علایم راهنمایی و رانندگی مثل یک زبان دنیای در همه جای دنیا قابل درک هستند، اما خیلی هم نباید خوش بین بود. بیایید در پرونده امروز زندگی سلام با چند تابلوی عجیب که فقط در منطقه ها خاصی پیدا می شوند، آشنا شویم. قبل از خواندن توضیحات هر عکس، سعی کنید معنی هر تابلو را با توجه به تصویر روی آن حدس بزنید.

بیشتربخوانید

  • علائم گیج کننده ترافیکی و سردرگمی رانندگان در تهران

خطر تف کردن لاما

وقتی در بولیوی و دیگر کشور های آمریکای جنوبی رانندگی می کنید، باید مراقب لاما هایی باشید که از جاده عبور می کنند. لاما ها را هم که می شناسید؟ عادت بد تف کردن دارند! این تابلو به رانندگان اطلاع می دهد که هنگام عبور از جاده مذکور، بهتر است شیشه ماشین را بالا بکشند.

به میدان جنگ نزدیک می شوید

شما این تابلو را چطور می خوانید؟ شمشیر ها به چپ برانید؟ خب رنگ قهوه ای تابلو که کننده جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی است، باید راهنمایی تان کرده باشد. منظور این تابلو که در انگلستان دیده می شود آن است که یک سایت میدان جنگ معروف وجود دارد.

تپه نابینا

در ایسلند به تابلو هایی برمی خورید که روی آن ها نوشته شده است: تپه نابینا. اگر راهی این کشور هستید، رمزگشایی ما از این تابلوی استعاری به کمک تان خواهد آمد؛ منظور آن است که در جهت به تپه هایی برمی خورید که نمی توانید ببینید کسی از آن طرف به سمت شما می آید یا خیر.

قطار در حال ورود به سکو

این تابلو گرچه عجیب و غریب نیست، ولی فهمیدن منظورش در نگاه اول، سخت است. شاید فکر کنید می گوید: احتیاط کنید نزدیک قطار لیز نخورید، اما در واقع می خواهد بگوید: مراقب قطاری باش که دارد وارد می شود. نزدیک نشوید. باد ناشی از سرعت قطاری که عبور می کند، می تواند شما را به زمین بزند. این تابلو با پیام مفصلش به این دلیل به ایستگاه های قطار آلمان اضافه شده که در سال های گذشته چندین مورد سانحه ناشی از زمین خوردن به دلیل باد ناشی از حرکت قطار و حتی واژگون شدن کالسکه بچه روی سکو رخ داده است و اداره راه آهن سراسری تصمیم گرفت این تابلو ها را نصب کند.

خطر وجود سورتمه

در گرینلند کشوری با جاده های بسیار معدود و یخ های زیاد، سورتمه یکی از بهترین و رایج ترین وسایل حمل ونقل است، پس اصلا عجیب نیست اگر حین رانندگی در گرینلند به چنین تابلویی بربخورید؛ معنی اش هم آن است که مراقب باشید، ممکن است جلوتر سورتمه ای درحال حرکت باشد.

سر راهِ اقیانوس

شاید در اولین نگاه به این تابلو یاد شخصیت کارتونی بارت سیمپسون بیفتید، اما باید بدانید که تابلو های راهنمایی و رانندگی با کسی شوخی ندارند و قرار نیست شما را یاد کارتون ها بیندازند. این تابلو در ایرلند، جهت اقیانوس اطلس را نشان می دهد؛ یک جهت پیاده روی در امتداد ساحل غربی جزیره.

لیز خوردن ممنوع!

آلمان هم مثل بسکمک از کشور های اروپایی به پیمان علایم راهنمایی و رانندگی که در سال 1968 در اتریش منعقد شد، پایبند است. هدف از این پیمان هماهنگ کردن بین المللی علایم و تابلو هاست، با این حال همچنان در آلمان تابلو هایی پیدا می شوند که برای همه قابل فهم نیستند. منظور تابلو این نیست که لطفا کلاهتان را بردارید بلکه می خواهد بگوید مواظب باشید زمین نخورید.

سگ های پلیس درحال کار

در این تابلو چه می بینید؟ رنگ زرد که قرار است به شما هشدار بدهد و تصویری از یک سگ که کننده سگ پلیس است. خب پس کار راحت شد: هشدار، سگ های پلیس درحال گشت! پس حواس تان را جمع کنید که شبیه مجرم ها به نظر نرسید.

در آسانسور نسوزید

بیننده باید اطلاعاتی را که یک نشانه تصویری حامل آن است، به سرعت و با نگاه اول دریابد. منظور از این تابلو که دست بر قضا آن هم در آلمان است، چیست؟ خب رمزگشایی از این یکی واقعا سخت است؛ هنگام آتش سوزی از آسانسور استفاده نکنید. آیا شما هم چنین برداشتی از این تابلو دارید؟

مراقب گوزن خشمگین باشید

بعضی از تابلو هایی که قرار است حواس راننده ها را به ایمنی حیوانات جلب کند، اعصاب درست و حسابی ندارند. مثل این تابلو در چین که برای نشان دادن جهت عبور گوزن هاست، اما هشدارش را با لحن خشمگینی بیان می کند. چرا نتیجه برخورد یک گوزن با خودرو، چنین صحنه ای خواهد بود؟

حق تقدم اردک ها

در بسکمک از کشورها، جاده ها و خیابان هایی وجود دارند که محل عبور حیوانات است و تابلو های راهنمایی و رانندگی، حق تقدم آن ها را به رانندگان گوشزد می کنند. مثل این تابلو که می گوید خیابان مدنظر، محل عبور اردک و جوجه هایش است. محل عبور کانگورو در استرالیا، حق تقدم با غزال آفریقایی است در آفریقای جنوبی و مراقب جوجه تیغی باشید در انگلستان، تعدادی از علایم مشابه است.

زیرگرفتن بچه ها ممنوع!

در آلمان، مهد تابلو های راهنمایی و رانندگی عجیب، از حدود 40 سال پیش تابلویی به خیابان ها اضافه شده است که هرکسی می تواند برداشتی از آن داشته باشد و بیشتر شبیه نقاشی بچه هاست. منظور از تابلو این است، وارد منطقه مسکونی شده اید و تردد در این منطقه با سرعت بسیار محدود مجاز است.

تمساح در جاده

می توانید معنای این علامت را که در آفریقای جنوبی دیده شده است، حدس بزنید؟ معنای ظاهری تابلو احتمالا چنین چیزی است: شاید ایده خوبی نباشد فردی را که روی ویلچر نشسته است به سمت کروکودیل پایین تپه هل بدهیم! اما منظورش این است که ترمز خودرو را چک کنید، اما ربط ترمز خودرو با ویلچر و این موضوع را که آیا ترمز گرفتن شما را از دست تمساح انتهای جهت نجات می دهد یا خیر، مسئله ای است که باید از طراح تابلو پرسید.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1988

به "از لیز خوردن ممنوع تا هشدار برای نزدیک شدن به میدان جنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از لیز خوردن ممنوع تا هشدار برای نزدیک شدن به میدان جنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید