افزایش شدید اختلالات روانی در بین بچه ها اردوگاه پناهندگان یونان

به گزارش مجله عکس، یک هفته نامه آلمانی در گزارشی به اختلالات روانی شدید در بین بچه ها اردوگاه جایگزین موریا واقع در جزیره لسبوس یونان به دلیل شرایط زندگی بسیار سخت و فاجعه بار در این اردوگاه اشاره نمود.

افزایش شدید اختلالات روانی در بین بچه ها اردوگاه پناهندگان یونان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته نامه اشپیگل در مطلبی به اوضاع وخیم ساکنان اردوگاه جایگزین موریا در جزیره لسبوس یونان و بخصوص فشارهای روانی که در این اردوگاه بر بچه ها وارد شده و منجر به اختلالاتی روانی در آن ها از جمله راه رفتن در خواب شده اشاره نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این هفته نامه آلمانی به کودکی اشاره نمود که در خواب راه رفته و از آنجایی که چادر محل سکونت آن ها نزدیک دریا بوده وارد آب دریا شده است.

بیش از یک سوم ساکنان حدود 7200 نفری این اردوگاه بچه ها هستند.

از زمانی که حدود 3 ماه پیش آتش سوزی مهیبی در اردوگاه پناهندگان موریا رخ داد و بخش های وسیعی از این اردوگاه نابود شد حدود 7200 نفر از ساکنان این اردوگاه حالا به یک اردوگاه موقتی که گفته می گردد شرایط بدتری نسبت به اردوگاه قبلی دارد منتقل شده اند.

یکی از ساکنان این اردوگاه می گوید در طول روز صدای ماشین آلات شنیده می گردد و شب ها صدای باد.

وی می گوید: گاهی اوقات گوش های خود را می گیرم اما باز هم این کار مانع شنیدن سر و صداها نمی گردد.

بر اساس اقدامات ضد کرونایی اتخاذ شده ساکنان این اردوگاه حق دارند تنها یک بار در هفته برای انجام اقدامات ضروری از این اردوگاه خارج شوند.

سازمان های پزشکی امدادی اعلام نموده اند که از زمان وقوع آتش سوزی در اردوگاه موریا و انتقال به اردوگاه جدید شرایط روانی بچه ها این اردوگاه بسیار بدتر شده است.

به گفته سازمان پزشکان بدون مرز همیشه بچه ها بیشتری در این اردوگاه از راه رفتن در خواب، حملات وحشتی، شب ادراری و یا ترس از تنها ماندن در چادر رنج می برند. سازمان های غیردولتی دیگر از پس فرایند درمان این بچه ها بر نمی آیند.

تانوس چیرواتیدیس، از اعضای سازمان پزشکان بدون مرز در این باره می گوید: ما در اردوگاه موریا هم تا این میزان اختلالات روانی در بین بچه ها را تجربه ننموده بودیم.

وی اعلام نموده که تنها در کلینیکی که وی در آن کار می نماید حدود 50 نفر به دلیل اختلالات ناشی از خشونت های جنسی، شکنجه، اختلالات روانی شدید در لیست انتظار برای درمان قرار دارند. در کلینیک های بچه ها هم صدها کودک و نوجوان در لیست انتظار درمان برای اختلالات روانی قرار دارند.

رضا، ای از ساکنان این اردوگاه که 37 سال سن دارد می گوید هرگز چنین شب های همراه با بی خوابی را در کنار خانواده خود تجربه ننموده نه در ناامنی های کشور خود در افغانستان و نه هنگام عبور از مرز ترکیه و زمانی که مورد ضرب و شتم پلیس ترکیه نهاده شد و دندان جلوی خود را از دست داد.

وی تاکید نمود که این روزها وقتی به بچه هاش می گوید اوضاع بهتر می گردد دیگر آن ها باور نمی نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تانوس چیرواتیدیس همچنین به پرخاشگری، بی اشتهایی و بی حوصلگی بسیاری از بچه ها در این اردوگاه اشاره نمود. وی بر این باور است که برای اینکه بتوان روی بچه ها کار درمان را انجام داد ابتدا باید شرایط والدین آن ها تثبیت گردد. به گفته وی حملات ترس، فکر خودکشی و اضطراب از علائم اصلی است که عمدتا ناشی از ناامیدی ساکنان این اردوگاه است.

ساکنان اردوگاه موریا با اکراه به اردوگاه جدید آمده اند. ترس از محبوس شدن و قرار دریافت مجدد در شرایط قبلی برای آن ها غیر قابل تحمل بود.

جوزف اورتل که تا چندی پیش به عنوان سرپرست در پروژه درمانی بچه ها کار می نماید از شکل کاملا جدیدی از ناامیدی در بین ساکنان اردوگاه جدید سخن گفته است. وی در این باره می گوید که در موریا حداقل مدارس و یا مهد کودک های خود سازمان یافته ای وجود داشت.

به گفته وی در اردوگاه جدید بخصوص بر نظارت بر پناهندگان تاکید می گردد. به ندرت پیشنهاداتی برای درس خواندن و یا بازی بچه ها وجود دارد.

چیرواتیدیس که روانشناس بچه ها هم هست می گوید: هواپیماهای بدون سرنشین، حصارهای سیم خاردار و کنترل ورود و خروج ها اردوگاه جدید را برای بسیاری ساکنان آن مانند زندان نموده است. بسیاری از بچه ها از نیروهای پلیس می ترسند. در مجموع حدود 300 پلیس در اطراف این اردوگاه حضور دارند. آن ها بر محدودیت های ضد کرونایی از جمله تعهد استفاده از ماسک نظارت می نمایند. به گفته ساکنان، نیروهای امنیتی مرتبا فریاد می زنند و از باتوم استفاده می نمایند.

در این اوضاع متشنج شرایط برای زندگی در این اردوگاه هم بسیار وخیم است. همچنان کمبود آب و برق در این اردوگاه وجود دارد.

رئیس سازمان پناهندگان سازمان ملل در این جزیره می گوید: حداقل چند ماه طول می کشد تا اتصال آب حداقل برای بخشی از این اردوگاه فراهم گردد.

وزارت مهاجرت یونان همراه با کمیسیون اروپایی اعلام نمود ه اند که تا سپتامبر 2021 اردوگاه جدیدی را در این جزیره احداث می نمایند.

پزشکان بدون مرز سال هاست که تخلیه این اردوگاه ها در جزیره لسبوس یونان را به دلیل شرایط فاجعه بار آن درخواست می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1409

به "افزایش شدید اختلالات روانی در بین بچه ها اردوگاه پناهندگان یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدید اختلالات روانی در بین بچه ها اردوگاه پناهندگان یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید